Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom bestaat uithuwelijken?

Pagina's : [1] 2

fatima86
15-04-2003, 22:02

Hey, peep$ Ik vraag me altijd af, waarom marokkaanse ouders hun kinderen uithuwelijken (Ik doel nou alleen op marokanen!)? Het is haram, vind ik :D moehim, wallah het is triest wanneer je ouders in staat zijn om zoiets te doen. Ik kijk zeer op tegen mijn ouders, ik respecteer hen met heel mijn hart en lichaam, maar elhamdoelilah :rolleyes: zullen zij me nooit uithuwelijken, maar ik vind het zo erg voor die meiden, want voornamelijk meiden worden uitgehuwelijkt, waarom niet jongens? :confused: Moehim, stel je voor Je staat 's morgens op, je moeder komt rennend naar je toe, en ze zegt tegen je :"Hafida, lieverd trek je mooiste jurk aan, die Oma uit Mekka heeft meegebracht! Je ogen rollen haast uit je oogkassenvandaan :eek: Normaal slaapt je moeder uit, en nu staat ze voor je haast te 'dansen' . Je vond het al vreemd, want gisteravond zaten je ma en pa heel laat te smoezen beneden in de woonkamer... Jij kijkt verbaasd je moeder aan en zegt:" A, Yemma?" Je moeder kijkt je vuil aan zegt:" Trek nou die jurk aan, en treuzel niet zo!" Jij zegt:" Yemma? Welk jurk, en waarom?" Je moeder zegt:" A, derya straks staat ZE voor de deur, derya derya...Ze vliegt haast naar de keuken...Om alles alvast klaar te maken voor ZE. Jij bent niet eens fatsoenlijk wakker, en loopt half slapend naar de badkamer, je wast je gezicht met zeep, en poetst je tanden. Je hoort in de slaapkamer van je ouders je vader hard snurken. Je begint een beetje te grinniken. Je had geen flauw benul wie ZE was. Het zal wel, ik zie het wel, denk je. Goed, nadat je twee uur later die jurk hebt aangedaan, (die ergens onder in je kast lag, god mag weten waar) Je vondt het altijd al een verschrikkelijk ding, maar ja. En je haren strak naar achteren hebt gekamd, met duizenden speldjes erin, om alleen maar je pony vast te maken, die de onervaren kapster op de hoek had geknipt, ga je naar beneden toe. Je moeder was allang klaar met het ontbijt, lerda, kask3oet en lerscha. Goed, ik ga dan maar afwassen, denk je. Een half uurtje later belt er iemand aan de deur. A, goh het is Hadoesch. Je zus. Damn, heb je haar ook hier. Na 1000 conflicten met haar, heb jij het contact verbroken. Oh my god, denk je, als zij hier is, YOU NEVER KNOW!! Maar goed, nadat je vader ook opgestaan is en zich heeft gewassen en gebeden, trekt hij zich terug naar de vaste lokatie: De Moskee. Ej, luitjes het is 22.02 ik ga morgen wel verder...beslama, oethallaw... Liefs, fatima :rolleyes:

Oem_Lena
15-04-2003, 22:04
is het een verhaal :rolleyes: uithuwelijke is haram in de islam

fatima86
16-04-2003, 17:52
Hallo, allemaal hier ben ik weer, ik zal ff doorgaan met mn verhaal :rollyeyes: !! ...Je zus komt haast naar binnen vliegen en doet meteen haar schoenen uit, en neemt plaatst op de bankstel/sedderie. Ze begint met haar hoge stemmetje de laatste nieuws te vertellen, over de schoonzussen en die hun zusjes weer, die hun vriendinnen weer en die hun ouders. Het geroddel gaat 1 uur lang door, jij trekt je terug naar je favo kamertje. Je zet de pc aan en begint te surfen. Een beetje tv kijken totdat yemma je roept:"Haaaaaaaafiiiiiiiiidaaaaaaaaaa, derya derya kom snel de deur open maken, ZE zijn er!!! Jij meteen de tv uitdoen en naar beneden stormen, om de deur open te maken. ZE zijn niet eens fatsoenlijk uit de auto gestapt of je yemma staat al met haar hand bij de klink. Je ging de woonkamer in en zag een auto staan voor het huis. Je kijkt goed wie er achter het stuur zit. Hé, wie's da? Denk je. Je ziet een oudere vrouw uitstappen met een aantal zakken in haar handen, aan de andere kant van de auto, stapt een tiener meisje uit. Voor dat tienermeisje zat een wat oudere man, diegene die achter het stuur zat moet waarschijnlijk de broer zijn van dat tienermeisje, denk je. Wat komen ze doen? Veel vragen spoken door je hoofd, maar niet dat je de tijd hebt om er antwoorden op te vinden? Want je hoort yemma al de deur open doen. Je gaat naast je ma staan en zet je big smile op je gezicht. Je yemma, zegt:" Marghaba, marghaba, ziedoe ziedoe, a relesh radebti 3asek? Je hoort die oudere vrouw zeggen:"La, mekejn moeshkiel, heddie hiya? Yemma zegt:" A, hieya! Hieya, denk je? Wie ik? Hadoesh neemt de oudere vrouw over en samen lopen ze de sallah in. Het tienermeisje, ken je ergens van, maar weet niet vanwaar. Boeiuh, denk je. Je geeft 4 xxxjes en loopt naar de keuken toe. Om alvast thee te zetten. De oudere man, vraagt aan yemma waar el7ezsch was. Je moeder antwoordt erop dat hij naar de moskee is. De man vraagt aan zn 'zoon' of hij hem naar de moskee wilt brengen. Die jongen heeft geen keus en loopt weer terug naar de auto. Je hoort je moeder nog roepen dat de jongen terug moet komen, nadat hij zn 'pa' bij de moskee heeft afgezet. Jij was klaar met het thee zetten en loopt naar de sallah. Je schenkt in en neemt plaats. De mevrouw genaamd Latifa, zegt dat de thee heerlijk is. Jij denkt, stel je niet aan, het is maar PICKWICK. De tienermeisje kijkt je aan met ondeugende oogjes. Wanneer jij terug kijkt, slaat zij haar blik neer. Owkay, denk je. Je moeder zegt tegen je, dat dit de moeder is van Toufiq, en wijst naar Latifa. Ja, denk je? Je glimlacht naar Latifa. "En dit is Kaltoum, zij doet de HÁFFOW." (Jij zit op het MBO) Weer glimlach je naar Kaltoum. Wat een aanstellerij, denk je bij jezelf. Je moeder vraagt aan je of je ff koekjes bij de thee wilt zetten. Jij staat op, en loopt naar de koeziena. Je ziet die zakken staan en bent té nieuwschierig om niet te kijken wat erin zit. Maar voordat je bijna bij de zakken bent, belt er iemand aan. O, denk je, dat zal wel die Toufiq zijn. Je loopt naar de deur, maar je ma was je al voor. Weer loop je terug en begint aan de koekjes. Het was inderdaad Toufiq. "Sallem, marghaba, zied zied,"hoor je je moeder schreeuwen. Toufiq loopt de sallah in, met achter je moeder en dan jij met de koekjes. Toufiq zet zich naast Hadoesch. En ze beginnen aan een gesprek. Kaltoum komt naast je zitten en begint je een paar vragen te stellen. Totdat ze zegt:"Jezusmina, ik kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is." Jij begint te lachen en vraagt:"Waarop, kun je niet wachten? Zij zegt:"Ik hoop echt dat het in Marokko gaat gebeuren, daar is het hartstikke gezellie en ook heel leuk. Ik koop me de duurste kaftan daaro, en laat mijn haren bij mijn nicht doen. Die heeft namelijk een kapsalon......en......en......en.... Dit gesprek ging nog een halfuur door. Owkay, denk je het gaat om een bruiloft. Hé, misschien zijn we uitgenodigd? De thee is op en jij moest nieuwe maken. Hehe, kan ik eindelijk ff kijken wat er in die zakken zit. Je opent de Shoe time zak en er zit SUIKER in, je opent de c1000 zak en er zit SUIKER in, je opent de AH zak en er zit OOK suiker in? Hè, denk je? Dit heeft toch niet te betekenen, dat die Toufiq me om de hand is komen vragen? IEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, neej hij is lélíjk!!! Jij loopt terug naar de sallah met de thee. Je gaat naast Kaltoem zitten, en vraagt:"Wie gaat er eigenlijk trouwen?" Kaltoem kijkt je aan, alsof je kaal bent en eentje hebt gehad. Ze zegt:"Jij en Toufiq natuurlijk, DUH! Toufiq en ik, denk je? Hé, kan iemand me aub uitleggen wat er aan de hand is? Je snapt er niks meer van. Je hoort je moeder zeggen dat zij met Latifa ff boven gingen 'bidden' . Kaltoem zegt:" Ow, ik ga ff naar dat marokkaanse winkeltje toe, om zeep te halen, of marokkaanse bandjes. En weg is Kaltoem. De enige die nu nog in de sallah zitten, zijn Hadoesch, Toufiq en jij. Hadoesch staat op en loopt weg, zonder zich te verontschuldigen. Wat je inmiddels al gewend bent. Iedereen is gone, behalve hij en jij. Hij kijkt je aan en zegt:"Jij nog mooier dan iek dacht, jij hebt mooi oeg." Je voelt je ABSOLUUT niet op je gemak, en begint te bibberen en aan je handen te zitten. Hij zegt:"Jij zeniewachtig?" Je kijkt hem aan en zegt:"Ik heb gehoord van je zusje dat ik met JOU ga trouwen?" Hij zegt:"Ja, dat kloept! Luister, morguh wij gaan naar imaam dan een saal huur. Voor die eten ik zorg ervoor, is geen proebliem. En voor de muziek, kun jij zorgen, ook nagaffa is jouw taak. Niet mijn. Afgesproke?" Je gelooft je eigen ogen en oren niet, en zegt:"Watblief?" Hij zegt:"Iwa, dit ies geen klass zo he? Ik heb gezegd wat moet jij doen, jij niet verstaan? Niet vergeet jij moet betaal allus. Je denkt, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, dit is een nachtmerrie ik knijp in mijn arm en ik sta zo op!!!! Je moeder komt binnen en zegt:" Hafida, mijn kindje die ik 9 maanden heb gedragen en heb gevoed en opgevoed, geef ik jouw aan Latifa haar zoon!.... Nou begint je nachtmerrie pas... Weet je, dit is een verzonnen verhaal maar het kan in the reality zo gaan. Wij peep$ staan er niet bij stil dat dit mischien wel 2x per dag gebeurt. Ik hoop insha allah voor alle meisjes onder ons dat het niet ervaren wordt. En dat de jongens begrip moeten opbrengen wat voor een gevolgen dit allemaal kan hebben. Allah j 7fat fie denya wa echie3a...moge Allah swt jullie zonden vergeven...Veel suc6 in het leven en hiernamaals...Tot ziens, fatima..:zwaai:

Lady_moi
16-04-2003, 17:56
verhalenrubriek :rolleyes:

fatima86
16-04-2003, 18:01

hihi, ladymoi... En gelijk heb je, maar ben nogal een apart geval...:zwaai: Liefs, fatima

Lady_moi
16-04-2003, 18:10
Origineel gepost door fatima86 hihi, ladymoi... En gelijk heb je, maar ben nogal een apart geval...:zwaai: Liefs, fatima good story :goedzo:

fatima86
16-04-2003, 18:14
Dankjewel, lieverd :love: Liefs, fatima

fatima86
16-04-2003, 18:15
Waar kom je eigenlijk vandaan uit België? Ik kom van M'tricht, als je het kent. Doegie, :zwaai: fatima

Lady_moi
16-04-2003, 18:16
ik van de vlamingen :D

fatima86
16-04-2003, 18:17
hihi gij spreekt ook met de zachte, lieve G? hahahhaha

Oem_Lena
16-04-2003, 18:18
whahahahahahahahahaha zo veel suiker :confused: leuk verhaal hoor :D

Lady_moi
16-04-2003, 18:19
Origineel gepost door fatima86 hihi gij spreekt ook met de zachte, lieve G? hahahhaha ja zacht is ie wel en met de franse R :D gij ook eh? :hihi:

fatima86
16-04-2003, 20:51
dankjewel lalaamira

fatima86
16-04-2003, 20:52
en lady moi, zekerzz de zachte G...maar de franse R? wazda?

amel124
16-04-2003, 21:00

Origineel gepost door fatima86 Hallo, allemaal hier ben ik weer, ik zal ff doorgaan met mn verhaal :rollyeyes: !! ...Je zus komt haast naar binnen vliegen en doet meteen haar schoenen uit, en neemt plaatst op de bankstel/sedderie. Ze begint met haar hoge stemmetje de laatste nieuws te vertellen, over de schoonzussen en die hun zusjes weer, die hun vriendinnen weer en die hun ouders. Het geroddel gaat 1 uur lang door, jij trekt je terug naar je favo kamertje. Je zet de pc aan en begint te surfen. Een beetje tv kijken totdat yemma je roept:"Haaaaaaaafiiiiiiiiidaaaaaaaaaa, derya derya kom snel de deur open maken, ZE zijn er!!! Jij meteen de tv uitdoen en naar beneden stormen, om de deur open te maken. ZE zijn niet eens fatsoenlijk uit de auto gestapt of je yemma staat al met haar hand bij de klink. Je ging de woonkamer in en zag een auto staan voor het huis. Je kijkt goed wie er achter het stuur zit. Hé, wie's da? Denk je. Je ziet een oudere vrouw uitstappen met een aantal zakken in haar handen, aan de andere kant van de auto, stapt een tiener meisje uit. Voor dat tienermeisje zat een wat oudere man, diegene die achter het stuur zat moet waarschijnlijk de broer zijn van dat tienermeisje, denk je. Wat komen ze doen? Veel vragen spoken door je hoofd, maar niet dat je de tijd hebt om er antwoorden op te vinden? Want je hoort yemma al de deur open doen. Je gaat naast je ma staan en zet je big smile op je gezicht. Je yemma, zegt:" Marghaba, marghaba, ziedoe ziedoe, a relesh radebti 3asek? Je hoort die oudere vrouw zeggen:"La, mekejn moeshkiel, heddie hiya? Yemma zegt:" A, hieya! Hieya, denk je? Wie ik? Hadoesh neemt de oudere vrouw over en samen lopen ze de sallah in. Het tienermeisje, ken je ergens van, maar weet niet vanwaar. Boeiuh, denk je. Je geeft 4 xxxjes en loopt naar de keuken toe. Om alvast thee te zetten. De oudere man, vraagt aan yemma waar el7ezsch was. Je moeder antwoordt erop dat hij naar de moskee is. De man vraagt aan zn 'zoon' of hij hem naar de moskee wilt brengen. Die jongen heeft geen keus en loopt weer terug naar de auto. Je hoort je moeder nog roepen dat de jongen terug moet komen, nadat hij zn 'pa' bij de moskee heeft afgezet. Jij was klaar met het thee zetten en loopt naar de sallah. Je schenkt in en neemt plaats. De mevrouw genaamd Latifa, zegt dat de thee heerlijk is. Jij denkt, stel je niet aan, het is maar PICKWICK. De tienermeisje kijkt je aan met ondeugende oogjes. Wanneer jij terug kijkt, slaat zij haar blik neer. Owkay, denk je. Je moeder zegt tegen je, dat dit de moeder is van Toufiq, en wijst naar Latifa. Ja, denk je? Je glimlacht naar Latifa. "En dit is Kaltoum, zij doet de HÁFFOW." (Jij zit op het MBO) Weer glimlach je naar Kaltoum. Wat een aanstellerij, denk je bij jezelf. Je moeder vraagt aan je of je ff koekjes bij de thee wilt zetten. Jij staat op, en loopt naar de koeziena. Je ziet die zakken staan en bent té nieuwschierig om niet te kijken wat erin zit. Maar voordat je bijna bij de zakken bent, belt er iemand aan. O, denk je, dat zal wel die Toufiq zijn. Je loopt naar de deur, maar je ma was je al voor. Weer loop je terug en begint aan de koekjes. Het was inderdaad Toufiq. "Sallem, marghaba, zied zied,"hoor je je moeder schreeuwen. Toufiq loopt de sallah in, met achter je moeder en dan jij met de koekjes. Toufiq zet zich naast Hadoesch. En ze beginnen aan een gesprek. Kaltoum komt naast je zitten en begint je een paar vragen te stellen. Totdat ze zegt:"Jezusmina, ik kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is." Jij begint te lachen en vraagt:"Waarop, kun je niet wachten? Zij zegt:"Ik hoop echt dat het in Marokko gaat gebeuren, daar is het hartstikke gezellie en ook heel leuk. Ik koop me de duurste kaftan daaro, en laat mijn haren bij mijn nicht doen. Die heeft namelijk een kapsalon......en......en......en.... Dit gesprek ging nog een halfuur door. Owkay, denk je het gaat om een bruiloft. Hé, misschien zijn we uitgenodigd? De thee is op en jij moest nieuwe maken. Hehe, kan ik eindelijk ff kijken wat er in die zakken zit. Je opent de Shoe time zak en er zit SUIKER in, je opent de c1000 zak en er zit SUIKER in, je opent de AH zak en er zit OOK suiker in? Hè, denk je? Dit heeft toch niet te betekenen, dat die Toufiq me om de hand is komen vragen? IEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, neej hij is lélíjk!!! Jij loopt terug naar de sallah met de thee. Je gaat naast Kaltoem zitten, en vraagt:"Wie gaat er eigenlijk trouwen?" Kaltoem kijkt je aan, alsof je kaal bent en eentje hebt gehad. Ze zegt:"Jij en Toufiq natuurlijk, DUH! Toufiq en ik, denk je? Hé, kan iemand me aub uitleggen wat er aan de hand is? Je snapt er niks meer van. Je hoort je moeder zeggen dat zij met Latifa ff boven gingen 'bidden' . Kaltoem zegt:" Ow, ik ga ff naar dat marokkaanse winkeltje toe, om zeep te halen, of marokkaanse bandjes. En weg is Kaltoem. De enige die nu nog in de sallah zitten, zijn Hadoesch, Toufiq en jij. Hadoesch staat op en loopt weg, zonder zich te verontschuldigen. Wat je inmiddels al gewend bent. Iedereen is gone, behalve hij en jij. Hij kijkt je aan en zegt:"Jij nog mooier dan iek dacht, jij hebt mooi oeg." Je voelt je ABSOLUUT niet op je gemak, en begint te bibberen en aan je handen te zitten. Hij zegt:"Jij zeniewachtig?" Je kijkt hem aan en zegt:"Ik heb gehoord van je zusje dat ik met JOU ga trouwen?" Hij zegt:"Ja, dat kloept! Luister, morguh wij gaan naar imaam dan een saal huur. Voor die eten ik zorg ervoor, is geen proebliem. En voor de muziek, kun jij zorgen, ook nagaffa is jouw taak. Niet mijn. Afgesproke?" Je gelooft je eigen ogen en oren niet, en zegt:"Watblief?" Hij zegt:"Iwa, dit ies geen klass zo he? Ik heb gezegd wat moet jij doen, jij niet verstaan? Niet vergeet jij moet betaal allus. Je denkt, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, dit is een nachtmerrie ik knijp in mijn arm en ik sta zo op!!!! Je moeder komt binnen en zegt:" Hafida, mijn kindje die ik 9 maanden heb gedragen en heb gevoed en opgevoed, geef ik jouw aan Latifa haar zoon!.... Nou begint je nachtmerrie pas... Weet je, dit is een verzonnen verhaal maar het kan in the reality zo gaan. Wij peep$ staan er niet bij stil dat dit mischien wel 2x per dag gebeurt. Ik hoop insha allah voor alle meisjes onder ons dat het niet ervaren wordt. En dat de jongens begrip moeten opbrengen wat voor een gevolgen dit allemaal kan hebben. Allah j 7fat fie denya wa echie3a...moge Allah swt jullie zonden vergeven...Veel suc6 in het leven en hiernamaals...Tot ziens, fatima..:zwaai: je moet een boek gaan schrijven echt hoor mooi verhaaltje :zwaai:

Pagina's : [1] 2