Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islamitische scholen vragen hulp minister

an3sdej
09-11-2005, 10:32

Islamitische scholen vragen hulp minister Van onze verslaggeefster AMSTERDAM - Personeel en ouders van drie islamitische basisscholen in Amsterdam met in totaal 575 leerlingen hebben minister Van der Hoeven van Onderwijs gevraagd het schoolbestuur weg te sturen of anders de subsidie stop te zetten. De kwaliteit van het onderwijs zou niet deugen; er staan vaak onbevoegden voor de klas, de bestuurders regeren als dictators en geven elkaar betaalde baantjes. De bewindsvrouw acht zich niet ‘de aangewezen persoon om in te grijpen’. De drie scholen, El Faroeq Omar, At Taqwa en Abraham el Khaliel, vallen onder de Stichting Islamitische Basisscholen Amsterdam (Siba). De Siba kwam vorig jaar in opspraak toen haar voorzitter werd aangehouden op verdenking van verduistering van een half miljoen euro aan schoolsubsidies. De medezeggenschapsraden eisen vrijdag via een kort geding inzicht in de financiële reserves van de Siba, de begroting en het formatieplan. http://www.volkskrant.nl/binnenland/1131429947955.html Siba was niet bereikbaar voor commentaar.

MaRouaN
09-11-2005, 10:38
typisch voorbeeld van islamitisch bestuur?? typisch voorbeeld van een debielige opmerking??

an3sdej
09-11-2005, 11:24
typisch voorbeeld van een debielige opmerking?? MrMarouan, niet helemaal debielig hoor. Iik vind het wel exemplarisch dat moslims beter gezegd immigranten van Turkse of Marokkaanse afkomst aan de ene kant alle vrijheid willen hebben, maar aan de andere kant bij problemen meteen weer denken dat "DE OVERHEID" hen wel zal helpen. Ik heb nog nooit gehoord van een school in Nederland, christelijk of openbaar dat men een minister vraagt om te helpen bij een intern conflict of bij klachten over de kwaliteit van de onderwijzers. Daar zijn gewoon andere wegen voor.

MaRouaN
09-11-2005, 18:14
MrMarouan, niet helemaal debielig hoor. Iik vind het wel exemplarisch dat moslims beter gezegd immigranten van Turkse of Marokkaanse afkomst aan de ene kant alle vrijheid willen hebben, maar aan de andere kant bij problemen meteen weer denken dat "DE OVERHEID" hen wel zal helpen. Ik heb nog nooit gehoord van een school in Nederland, christelijk of openbaar dat men een minister vraagt om te helpen bij een intern conflict of bij klachten over de kwaliteit van de onderwijzers. Daar zijn gewoon andere wegen voor. Nou ik vind het wel een debielige opmerking. Waarom? Omdat hij het een islamitisch bestuur noemt dus daarmee aangeeft dat hoe die mensen besturen dat dat islamitisch is. En daar maak je een grote fout. Noem het een debielig bestuur. Er zijn namelijk genoeg scholen ook met een islamitisch bestuur die het wel prima doen :). Dat je op andere wegen de problemen kan aanpakken ben ik met je eens :). Die mensen pakken het gewoon verkeerd aan. Ik krijg het gevoel dat de fout bij de islam ligt en niet aan de mensen volgens jou uitleg.

kaatser
08-06-2007, 17:48

En als het dan anderhalf jaar later daadwerkelijk zo verkomt, dan is het ook weer niet goed. Ik snap zo langzamerhand niks meer van die ouders...