Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kan je een beetje debatteren, help me dan uit de brand!

Pagina's : [1] 2

Geitje
15-04-2003, 21:45

Heej peeps, help me eens uit de brand! Kheb een debatstelling en die luidt als volgt: De overheid moet hongerstakingen met dwangbehandelingen kunnen beëindigen Hebben jullie misschien nog TEGEN- en VOOR argumenten? Tliefst TEGEN argumenten. Bij voorbaat, dank. Owja, en geen argumenten herhalen....

cj_tetuani
15-04-2003, 22:00
In welke opzicht? Mensen die in de gevangenis? Of mensen die demonstreren? Ze hebben geen enkel recht, om de hongerstakingen met dwangbehandelingen beëindigen. waar is de democratie gebleven en vrijheid van de mens? Het wordt hoe langer, hoe gekker met de Nederlandse wetten.

Geitje
15-04-2003, 23:00
Origineel gepost door cj_tetuani In welke opzicht? Mensen die in de gevangenis? Of mensen die demonstreren? Ze hebben geen enkel recht, om de hongerstakingen met dwangbehandelingen beëindigen. waar is de democratie gebleven en vrijheid van de mens? Het wordt hoe langer, hoe gekker met de Nederlandse wetten. Jezelf naar de mallemoer helpen door niet te eten is geen democratie, maar praktisch gelijk aan zelfmoord. Als we T hongerstaken democratie noemen, dan hoef ik geen democratie.;) (Om even de discussie op gang te brengen)

samira_el
15-04-2003, 23:03
Mensen, die worden gedwongen tot behandelingen om te gaan eten.. Vooral meerderjarigen.. Kunnen extreem in opstand komen, waardoor ze zelfmoordneigingen kunnen gaan toepassen.. Of psychisch instorten.. Iedereen is baas over eigen lichaam, niemand kan iemand anders iets dwingen

cj_tetuani
15-04-2003, 23:09

Origineel gepost door Geitje Jezelf naar de mallemoer helpen door niet te eten is geen democratie, maar praktisch gelijk aan zelfmoord. Als we T hongerstaken democratie noemen, dan hoef ik geen democratie.;) (Om even de discussie op gang te brengen) oh ja, en wat denk je van Euthanasie dan? mogen zij mij gewoon dood spuiten. en ik mag niet in de hongerstaken omdat ik mijzelf de mallemoer help.

samira_el
15-04-2003, 23:12
Origineel gepost door cj_tetuani oh ja, en wat denk je van Euthanasie dan? mogen zij mij gewoon dood spuiten. en ik mag niet in de hongerstaken omdat ik mijzelf de mallemoer help. Zwak argument, voor euthanasie kies jezelf... zij mogen je niet dood spuiten zonder toestemming

cj_tetuani
15-04-2003, 23:16
Origineel gepost door samira_el Zwak argument, voor euthanasie kies jezelf... zij mogen je niet dood spuiten zonder toestemming nee, je kan niet voor kiezen als je in coma bent.

samira_el
15-04-2003, 23:17
Origineel gepost door cj_tetuani nee, je kan niet voor kiezen als je in coma bent. Maar dan noem je het geen euthanasie meer.. Dan houden ze je gewoon niet meer kunstmatig in leven want znder die apparaten overleef je immers niet

CLeOpaTrA01
15-04-2003, 23:18
Origineel gepost door Geitje Jezelf naar de mallemoer helpen door niet te eten is geen democratie, maar praktisch gelijk aan zelfmoord. Als we T hongerstaken democratie noemen, dan hoef ik geen democratie.;) (Om even de discussie op gang te brengen) Als men al zelfs niet meer wordt toegestaan eigen baas te zijn over eigen lichaam...Mag je 't dan nog wel een "democratie" noeme..??

cj_tetuani
15-04-2003, 23:21
Origineel gepost door samira_el Maar dan noem je het geen euthanasie meer.. Dan houden ze je gewoon niet meer kunstmatig in leven want znder die apparaten overleef je immers niet nee, nee, niet alle gevallen hoor. maar ok laten we terug gaan naar de hongerstaken

Geitje
15-04-2003, 23:29
Origineel gepost door CLeOpaTrA01 Als men al zelfs niet meer wordt toegestaan eigen baas te zijn over eigen lichaam...Mag je 't dan nog wel een "democratie" noeme..?? Dus wat jij zegt. Iedereen moet weten wat hij met zijn lichaam doet. Als hij dat wil uithongeren, met als gevolg de dood, dan mag dat? Ow jeetje, wat ben K blij dat mensen in dit land de vrijheid hebben om in hongerstaking te gaan! Even voor de duidelijkheid, hongerstakingen houden in dat mensen niet meer eten, zodat ze op die manier druk uit kunnen oefenen op bijv. de overheid. Een mens kan 7 dagen zonder drinken, maar hoe lang zonder eten...

Geitje
15-04-2003, 23:34
Origineel gepost door cj_tetuani oh ja, en wat denk je van Euthanasie dan? mogen zij mij gewoon dood spuiten. en ik mag niet in de hongerstaken omdat ik mijzelf de mallemoer help. Euthanasie is een ander verhaal. Die mensen hebben een heel leven achter hun rug. Zijn oud, eenzaam, hebben niemand. Kiezen ervoor om te sterven, zodat ze van het leven verlost zijn wat ze zo kwelt. Hongerstakers zijn vaak niet bejaard, zijn niet levensmoe. Hongerstakers willen hun wil opdringen aan anderen en gebruiken hun leven daarvoor. Zoiets heet chantage. Tkomt er op neer dat ze zeggen:''Je doet wat IK wil, of K maak mezelf af' Dat is T verschil.

CLeOpaTrA01
15-04-2003, 23:36
Origineel gepost door Geitje Dus wat jij zegt. Iedereen moet weten wat hij met zijn lichaam doet. Als hij dat wil uithongeren, met als gevolg de dood, dan mag dat? Ow jeetje, wat ben K blij dat mensen in dit land de vrijheid hebben om in hongerstaking te gaan! Even voor de duidelijkheid, hongerstakingen houden in dat mensen niet meer eten, zodat ze op die manier druk uit kunnen oefenen op bijv. de overheid. Een mens kan 7 dagen zonder drinken, maar hoe lang zonder eten... Ik wil niet beweren dat het beter zou zijn wanneer je iedereen zomaar aan zn lot overlaat... Het zou natuurlijk beter zijn geweest wanneer "hongerstakingen" zouden worden afgeschaft..verboden worden.. Maar dan vind ik dat de overheid de status "democratie" niet meer helemaal verdiend.. Enne...volgens mij kan een mens langer zonder eten dan drinken hoorz.. ;) ..

cj_tetuani
15-04-2003, 23:36
Origineel gepost door Geitje Dus wat jij zegt. Iedereen moet weten wat hij met zijn lichaam doet. Als hij dat wil uithongeren, met als gevolg de dood, dan mag dat? Ow jeetje, wat ben K blij dat mensen in dit land de vrijheid hebben om in hongerstaking te gaan! Even voor de duidelijkheid, hongerstakingen houden in dat mensen niet meer eten, zodat ze op die manier druk uit kunnen oefenen op bijv. de overheid. Een mens kan 7 dagen zonder drinken, maar hoe lang zonder eten... een mens kan 40 dagen leven zonder voedsel

Geitje
15-04-2003, 23:44

Origineel gepost door CLeOpaTrA01 Ik wil niet beweren dat het beter zou zijn wanneer je iedereen zomaar aan zn lot overlaat... Het zou natuurlijk beter zijn geweest wanneer "hongerstakingen" zouden worden afgeschaft..verboden worden.. Maar dan vind ik dat de overheid de status "democratie" niet meer helemaal verdiend.. Enne...volgens mij kan een mens langer zonder eten dan drinken hoorz.. ;) .. Mensen die een overdosis medicijnen nemen worden ook geholpen. Dan kan je ook zeggen, dat is hun keus. Mensen die een mislukte zelfmoord poging achter de rug hebben worden ook geholpen. Dan kan je ook zeggen, dat is hun keus. Is het niet waar dan? Hebben ze er niet zelf voor gekozen? Hongerstaken, daar kies je ook voor. Dat is waar. Waarom die niej helpen? Ik ben van mening dat wanneer een mens zichzelf of anderen blijvende schade wil aanrichten, dat dan de overheid in moet grijpen. De overheid zorgt voor zijn burgers. Het beschermt ze tegen factoren van buitenaf, maar hoort ze ook tegen hunzelf te beschermen. ( Als dat nodig is)

Pagina's : [1] 2