Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mama Ik Zit In De Hel

LZN
08-05-2002, 13:11

DIT IS EEN VERHAAL DAT HEB IK VAN MIJN MIJN MOEDER GEHOORD EN DIE HAD HET VAN ONZE BUURVROUWEN GEHOORD, HET IS WAAR. ZEGGEN ZE ER WAS EEN VROUW DIE EEN DOCHTER HAD, DIE DOCHTER DIE WAS OVER LEDEN, ZE WAS 18 TOEN ZE OVERLEED. DAT MEISJE MOCHT ALLES VAN HAAR MOEDER, ZE MOCHT UITGAAN. ZE MOCHT AANTREKKEN WAT ZE WOU, HAAR HAREN IN ALLE KLEUREN DOEN. EN TERWIJL DIE VADER DAAR NOOIT MEE EENS WAS, MAAR DIE MOEDER ZEI ELKE KEER TEGEN DIE VADER VAN LAAT HAAR IK BEPAAL WEL OF ZE WEL OF IETS NIET MAG. MAAR DAT MEISJE WAS OOK DOL OP HAAR MOEDER, JA WANT HAAR MOEDER WIST ZELFS DAT ZE EEN VRIEND HAD, DAT MEISJE WAS HAAR ENIGE KIND, DUS DAAROM VERWENDE ZE HAAR. ZONDER BIJ NA TE DENKEN WAT HAAR DOCHTER DOET WEL OF NIET HARAM IS. HOE ZE WAS OVERLEDEN WEET IK NIET, MAAR DIE MOEDER VAN HET MEISJE ZAG ELKE KEER HAAR DOCHTER ELKE KEER ALS ZE ALLEEN WAS DAN KWAM HAAR DOCHTER TE VOOR- SCHIJN, MET EEN HEEL STRAK GEZICHT. EEN GEZICHT ALSOF ZE HET HEEL MOEILIJK HAD. MAAR DIE MOEDER VOND HET OP HET BEGIN FIJN DAT HAAR DOCHTER BIJ HAAR WAS, NET ALSOF ZE NOG LEEFDE. MAAR MET DE DAG WERD HET GEZICHTJE VAN HAAR DOCHTER STRAKKER, DUS OP EEN GEGEVEN MOMENT VERTELDE DIE MOEDER AAN EEN PAAR VROUWEN DAT ZE HAAR DOCHTER ELKE KEER ZAG, EN WAT DAT BETEKENDE, TOEN ZEI ER EEN VROUWTJE VAN GA NAAR EEN IMAAM, EN DIE VERTELD JE WAT DAT BETEKENT. DUS ZIJ DE VOLGENDE DAG NAAR DE IMAAM, ZE VERTELDE DE IMAAM DAT ZE HAAR DOCHTER ELKE KEER ZAG DIE OVERLEDEN WAS. DIE IMAAM VROEG OF ZE MET ELKAAR PRATEN. DIE MOEDER ZEI DAT ZE NOOIT DURFDE TE PRATEN TEGEN HAAR DOCHTER. DE IMAAM ZEI ALS ER IEMAND DOOD IS EN TOCH ZIE JE DIE GENE DAN BETEKENT HET DAT DIE GENE IETS WIL, OF ERGENS MEE ZIT. DUS ZEI DE IMAAM DE EERST BESTE KEER DAT JE JE DOCHTER WEER ZIT, MOET JE VRAGEN WAAROM ZE ELKE KEER NAAR JE TOE KOMT. DUS DAT VROUWTJE GING NAAR HUIS EN TOEN ZE WEER ALLEEN WAS KWAM HAAR DOCHTER WEER VOOR HAAR STAAN MET EEN HEEL STRAK ZIELIG GEZICHT. DUS DIE MOEDER DIE ZEI " A BINTI IS ER IETS, WAAROM KOM JE ELKE KEER NAAR ME, WAT WIL JE ZEGGEN" DIE DOCHTER ANTWOORDE" MAMA IK ZIT IN DE HEL, MAAR JE MOEST EENS WETEN WAT JOU ALLEMAAL TE WACHTEN STAAT" TOEN GING ZE WEG EN KWAM NOOIT MEER TERUG, DUS MET ANDERE WOORDEN DANKZIJ DIE MOEDER ZIT DIE DOCHTER IN DE HEL. ALS DIE MOEDER HAAR DOCHTER ANDERS HAD OPGEVOED DAN WAS DIT ALLEMAAL NIET GEBEURD. WANT DIE MOEDER WIST DAT EEN MEISJE BEPAALDE GRENZEN HAD ALS MOSLIM ZIJNDE, MAAR DIE MOEDER DACHT TOEN ALLEEN AAN DEZE LEVEN, ALS ZE HET MAAR IN DEZE LEVEN HET GOED HEBBEN. TERWIJL ZE NIET WEET WAT HAAR IN HET ANDERE LEVEN TE WACHTEN STOND. IK KREEG ECHT KIPPEVEL VAN DIT VERHAAL TOEN IK HET KREEG TE HOREN. MAAR HET ZET JE DEGELIJK AAN HET DENKEN..

nejma00
08-05-2002, 13:29
Of het nou waar is of niet is niet het allerbelangrijkste. Het gaat om de boodschap die je hieruit kunt halen.We mogen genieten van het leven maar de wortels niet vergeten en moeten dus ook werken voor het andere leven. Jammergenoeg realiseren velen dit niet, er moet eerst iets gebeuren voordat men daarbij gaat nadenken.

MissRif
08-05-2002, 15:31
Dit verhaal hoeft niet bullshit te zijn. Ik bedoel, ik heb zoveel verhalen gehoord, die hier zijn gebeurd en de meeste toch in Marokko, dat je op een gegeven moment toch gaat nadenken van het kan waar zijn. Zoveel verhalen die je dan hoort. Dus het hoeft echt geen bullshit te zijn. En zekers gaat je dit aan het denken zetten. But the one's with a good hart and good minds, know the limit. Wat ik probeer te zeggen is, je weet zelf waar de grenzen liggen, dus let goed op. Beslama

Lila
08-05-2002, 17:13
Ik heb gehoord dat mensen die sterven onmogelijk als 'geest' op aarde terug kunnen keren. En Allahoe ie3lem..... Soms droom je wel van ze, maar die mensen zitten in EL Barzag, daar wachten ze op de dag des oordeels. Wanneer de engel Israfiel op zijn bazuin blaast....dat is de TEKEN... Ik krijg rillingen over mijn hele lichaam....

Tombie
12-06-2003, 23:40

Wat erg ya rabbi

SweetRose
12-06-2003, 23:43
Ik heb nog dergelijke verhalen gehoord.. echt dan krijg je kippevel van! Gelukkig elahamdoillah voeden mijn ouders mij islamitisch en hoe het moet op!!! :goedzo:

achie25
13-06-2003, 00:26
De moraal van het verhaal is goed en duidelijk maar dit kan hooguit een droom zijn geweest en de vrouw kan haar dochter niet gezien hebben. De doden gaan namelijk naar een andere wereld waar ze geen invloed hebben op het aardse gebeuren... (0126) Hebben de doden contact met de levenden en zien ze ons? Vraag: Ik heb namenlijk vorig jaar mijn vader verloren, ik en mijn vader hadden een heel goed band met elkaar, toen hij ziek werd was ik die voor hem klaar stond en hem steunde. Ik hou ziels veel van me vader en wou nooit geloven dat ik hem zou verliezen. Nu hebben we hem in mijn vaderland begraven en ik kon er niet bij zijn, dat vind ik heel erg. Nu heb ik het gevoel dat hij daar op zijn graf op me zit te wachten. Klopt het dat de doden je zien als je hun bezoekt? En dat ze je ook in de gaten hebben als bijvoorbeeld problemen voor doen? Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige Beste zuster Doden kunnen niet zien wat buiten hun graven gebeurt, want Allah de verhevene zegt in de Qor'aan in soerat Faathier aya 22: "Maar jij kunt degene die in de graven zijn niet doen horen." Doden leven in een wereld dat "al-barzakh" heet, ze weten niet wat anderen doen en hebben geen invloed op hetgeen wat mensen uitvoeren. In categorie "De dood" onder vraag nummer 022, kunt u meer lezen over het bezoeken van graven. Moge Allah de gestorven moslim vergeven en uw vader en u in het paradijs herenigen. En Allah weet het het beste. Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

moi21
13-06-2003, 00:48
goed verhaal, en kan volgens mij echt zo zijn, er zijn al zo veel tekens geweest (wat je hoort)van overleden mensen. Maar eh wat ik alleen niet begrijp aan dit verhaal waarom zou het meisje moeten boeten voor haar daden, zij weet toch niet beter, zij is onwetend, zij is namelijk zo opgevoed?Dus als hiervoor gestraft moet worden waarom zij?