Bekijk originele versie : Ik geef binnenkort een lezing....
..bij onze moskee en dan moeten we het dus over een bepaald onderwerp hebben ik heb al wel een paar ideetjes maar misschien hebben jullie leukere onderwerpen??
alvast bedankt :).
Nounousa
15-04-2003, 14:37
serieus???? MASHALLAH :D
Waar eigenlijk???
Subhanallah....:D
Nounousa
15-04-2003, 14:41
mashallah zusje....:Iluvu:... jammer dat je niet wil zeggen...
Maar Moge Allah swt je steunen en je op de goede weg leiden...:D
Nounousa
15-04-2003, 14:45
owjah...PS: tip voor onderwerp... de Hel... doet veel mensen tot nadenken...
Gair inshallah oegtie..:D
sjowww Masha'allah meid :D!
echt leuk man,dat is echt tof!!!
Misschien kun je het hebben over iets
waar we nu in deze tijd moeilijk mee hebben..sabr ofso gedult ..hoe je als moslim met elkaar moet om gaan goed zijn voor de medemens..of juist hebben over de Basis van de Islam,en hoe je moet handelen met je kennis ..dus niet gelijk schreeuwen dit is HARAM en blabla ..maar gewoon met kennis met de juiste bronnen en goed voor elkaar zijn zoiets kan toch??
:D
de dood....mensen denken dat ze alles pas later kunnen doen...als ze ouder worden
Origineel gepost door helleau
ja daar gingen we eerst ook ff over praten, ja zulke dingen zijn ook goed kunnen we misschien nog mensen wakker schudden. Ik ben echt bang soms dan denk ik stel je voor ik ga morgen dood :(
Jah....je kunt het niet voorstellen
Ik zou ook kiezen wat te vertellen over Sabr en vertrouwen in het Hiernamaals. Je ziet vaak om je heen dat mensen het naar een tegenslag alles laten vallen wat ze hebben opgebouwd. Bijvoorbeeld goede moslim jongen verliest een broer en word daar helemaal gek van dat hij op de verkeerde manier zijn verdriet uit zoals uitgaan drinken etc etc. Dat helpt op korte termijn een beetje (je bent met je hoofd ergens anders) maar lange termijn helemaal niks. Dus naar iets moeilijks te hebben meegemaakt geduld te hebben. Sabr, en vertrouwen in Allah (swt) dat alles goed komt insha allah!
Origineel gepost door RaZer
Ik zou ook kiezen wat te vertellen over Sabr en vertrouwen in het Hiernamaals. Je ziet vaak om je heen dat mensen het naar een tegenslag alles laten vallen wat ze hebben opgebouwd. Bijvoorbeeld goede moslim jongen verliest een broer en word daar helemaal gek van dat hij op de verkeerde manier zijn verdriet uit zoals uitgaan drinken etc etc. Dat helpt op korte termijn een beetje (je bent met je hoofd ergens anders) maar lange termijn helemaal niks. Dus naar iets moeilijks te hebben meegemaakt geduld te hebben. Sabr, en vertrouwen in Allah (swt) dat alles goed komt insha allah!
Ja,kijk dit vind ik nou ook een mooi onderwerp.:goedzo:
Meestal als er een Moslim iets ergs overkomt,dan word daar hysterisch op gereageerd!
En dat is nou niet de bedoeling :).
Noesajbah
15-04-2003, 15:19
Ik zag de kop al staan en ik dacht; ach het zal wel weer een geintje zijn, of er zit iets achter, maar nu blijkt dat ik het helemaal mis heb
Masha allah het doet me zo goed om mensen te zien die zich in de Islam gaan verdiepen, masha allah , heb er geen woorden voor!
Meid, ik heb wel een paar ideeen
-De tijd van rassoel sws, dus hoe hij sws heeft geleefd met de sa7aba en hoe zij voor dit mooie geloof hebben gestreden, echt waar het is de moeite waard en nog 1 ding na zo een lezing zul je met tranen in je ogen die zaal verlaten
- Hoe de vrouwen in de tijd van rassoel sws leefden, wat een kennis die vrouwen hadden en immers zijn waren degene die de Islam verspreidden , tegenwoordig zien ze ze alleen als koezinadames, maar vrouwen hadden in die tijd gewoon ongeloofelijk veel kennis en veel rechten en ze maakten er gewoon gebruik van!!
_ En dit is een onderwerp waar ik van hou, het onderwerp ; Palestina, Irak etc etc dus broederschap! Dat we klaar moeten staan voor elkaar , hoe we elkaars imen kunnen versterken, hoe we weer een eenheid kunnen worden, hoe we Rabbi swt trots op ons kan worden, hoewe eljannah kunnen bereiken, hoe we elkaar kunnen helpen etc etc
En hoe we dit waar kunnen maken; inna Allahoe yoegajieroe qawmen 7atta yoegajieroe ma bi anfoesihiem= Rabbi swt zal een volk pas veranderen dus hun wensen laten uitkomen totdat zij zichzelf veranderen!
En als je over een onderwerp begint dus hoe ze in de tijd van rassoel sw sleefden etc dan moet je ook de dingen die tegenwoordig voorkomen meenemen en dus een vergelijking maken, want als je die vergelijkingen maakt, nou geloof me dat slaat als een bom bij mensen
Voor de rest wens ik je veel succes , moge Rabbi swt je belonen voor deze daad, dat je op deze manier ook je broeders en zusters het een en ander wil bijleren!
En waar wordt het precies gehouden als ik vragen mag?
Noesje
mimi3000
15-04-2003, 15:28
:goedzo: meis!!!
Noesajbah
15-04-2003, 15:37
oh voor de duidelijkheid mensen, ik ga wekelijks naar de moskee met een groep meisjes we volgen daar les, leren Koraan soerra's en alles en we discussieren en vorige week zijn we begonnen met lezingen iedere week geeft een tweetal een lezing over een bepaald onderwerp.
en noesajbah bedankt voor je tekst :) ik ben erg geinteresseerd over de tijd van de Rasoel dus over de belangrijke personen in die tijd..
Maar ben wel beledigd dat je me niet serieus nam :huil:
:)
Sorry maar echt ik zag het staan en ik twijfelde nog, want de meeste mensen hier willen de gekste dingen bespreken en van de10000 topic's die er worden geopend zit er soms maar 1 die de moeite waard , dus vandaar dat ik twijfelde! Maar he ik had het helemaal mis!
Meid, de tijd waarin rassoel sws is een tijd die wij helaas niet hebben meegemaakt en ik zou er alles voor over hebben om dat mee te maken, alleen al de verhalen die ik hoor! Ik ben zo jaloers op die mensen die in die tijd hebben geleefd! Echt waar masha allah en die mensen waren gewoon zo anders dan wij nu, echt een toptijd noem ik dat!
Noesje ;)
Onslaught
15-04-2003, 15:40
Origineel gepost door RaZer
precies en over de denkwijze ook vind ik maar goed
Noesajbah
15-04-2003, 15:48
ja ik had een keer een boek gelezen genaamd: de dochters van Ismaƫl, ver van medina van assia djebar, echt de moeite waard. Daarin bespreekt ze de vrouwen die een belangrijke rol in die tijd hebben gespeeld. Dus de dochters en vrouwen van de Profeet en nog meer andere mensen ik heb heel veel geleerd :) en ik wou dat ik in die tijd was geboren en met die metgezellen en de profeet in medina leefde dan was ik in ieder geval verzekerd van een plek in de hemel :)
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, ik ben geen jaloerse type, maar ik ben wel hartstikke jaloers op degene die in de tijd met rassoel sws hebben geleefd, soebhanallah ze hebben aan zijn zijde gewoon gestreden voor ons zodat wij met opgehevenhoofd kunnen zeggen dat we moslim zijn! Masha allah
Meid, je wil niet weten, ik was een tijdje zo depressief, huilde heel veel, omdat ik gewoon de tijd van rassoel sws niet heb meegemaakt, kun je nagaan wat het met mij heeft gedaan, ik stond om 2 uur 's nachts op ging veel bidden en smeekte veel en vooral dat ik de liefde van rassoel sws ook wilde voelen etc etc en soebhanallah ik heb er zoiets moois voor gekregen, mijn doe3a's werden verhoord en meid je wil niet weten wat voor gevoel je dat gaf! Onbeschrijfelijk, daarom zeg ik ook er bestaat geen hechtere en betere liefde dan liefde van en voor rassoel sws! Voel het nog steeds en wil het nooit kwijtraken ook
Noesje
Noesajbah
15-04-2003, 15:56
tja ken jij ook die verhalen van die profeten ik hoorde laatst in de moskee een stukje over de profeet Nod Ieleehie salaam :)
in zijn tijd trouwden de mannen met de mannen en de vrouwen met de vrouwen :eek:
Ja dat was qawmoe loeth! En Rabbi swt heeft ze zwaar gestraft. Ze waren helemaal uitgeroeid en stagfiroellah het herhaalt zich weer
Noesje
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.