Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : snacks chocolade vervangen voor groente en fruit

Pagina's : [1] 2

oemmie
06-11-2005, 15:11

Salaam oe aleykoem dames!! ik hou heel erg veel van alles wat ongezond is chocolade snoepjes frietjes noem maar op... maar ik merk de laatste tijd dat ik me erg zwak voel en keelpijn en griepperig ben ik heb dus besloten dat ik 2groentes perdag ga eten en 1fruitje per dag (erg weinig misschien maar ik lust geen fruit en moet ergens beginnen) verder 4 glazen water per dag (is iets te weinig maar ik drink zelden water dus wil hier mee beginnen) en een goede broodmaaltijd in de ochtend om de dag goed te beginnen doe jij ook met me mee en ga je lekker gezond eten? schrijf op wat heb jij vandaag gegeten!!

oemmie
06-11-2005, 15:12
ik heb vandaag toen ik wakker werd te laat gegeten (eet meteen als je wakker word dit verlaagt de kans dat je tussendoortjes gaat eten) maar wel lekker wat brood met olijven en een banaan en 1glas water ik heb in de middag 1kopje soep gegeten en ga nu weer een glaasje water drinken

Aardbeitje
06-11-2005, 15:16
Hou je vast...:D Ik heb vandaag 3 bruine boterhammen met kaas gegeten... Gevulde speculaas 2 glazen melk een banaan danoontje appel koekjes en bezig met mijn zak chips...:maf: Niet echt gezond...Maar tussendoortjes kom ik helaas niet van af....:maf2:

oemmie
06-11-2005, 15:18
jah dat had ik ook aarbeidje maar ik voel me de laatste tijd dus erg zwakjes en wil nu beter met mijn lichaam om gaan (hihih klinkt mooi he ;)

Aardbeitje
06-11-2005, 15:21

jah dat had ik ook aarbeidje maar ik voel me de laatste tijd dus erg zwakjes en wil nu beter met mijn lichaam om gaan (hihih klinkt mooi he ;) :hihi: klinkt zeker mooi!!! Maar ik ga ook mijn eetpatroon proberen te veranderen...Ik ga vanaf vandaag elke dag een groente schotel voor me zelf maken...En mezelf dwingen het te eten! Niet dat ik het niet lekker vind...Maar als ik moet kiezen tussen: Een bord met spinazie en aardappeltjes, en een bord met frietjes en bv gebakken kip ofzo...dan gaat mijn voorkeur naar het laatste...:D

houda99
06-11-2005, 15:24
begon met chips,krentebol, nootjes (lag nog in bed) ontbijt: gebakken eitje met brood en marokkaanse thee, glas water met gravitamon daarna koffie met een groot stuk kersenvlaai banaan voor vanavond weet ik nog niet maar ik ga weer een zak chips open maken om mijn honger te stillen:D

Psyco_wijffie
06-11-2005, 15:33
Hihih jah idd is percies hetzelfde probleem bij mij ook eet echt alleen junk food waardoor ik steeds ongezonder word vermoeidheid, walou conditie en de laatste tijd ook mjin menstruatie daardoor verhinder...iedere x zeg ik nou ga ik gezond eten maar komt helemaal nix van terecht kan het gewoon niet...

oemmie
06-11-2005, 15:35
begon met chips,krentebol, nootjes (lag nog in bed) ontbijt: gebakken eitje met brood en marokkaanse thee, glas water met gravitamon daarna koffie met een groot stuk kersenvlaai banaan voor vanavond weet ik nog niet maar ik ga weer een zak chips open maken om mijn honger te stillen:D het is voor de gene die mee doen met het gezonde eten en niet voor junkfood eters hihih

Ghatar_tangawia
06-11-2005, 15:37
Ik hou van alles.. als het maar niet gezond is!! Ik houd ervan om in de ochtend.. middag en avond chocola te eten!!!

xxamiraxx
06-11-2005, 15:38
nou daar komt ie dan. ik heb ontbeten met een tostie kaas-tomaat. daarna heb ik 4 koppen cactusthee gedronken. smiddags 1 boterham met hagelslag en nu zit ik aan een reep chocola mmmhhh. kortom heel ongezond!!!!!!

oemmie
06-11-2005, 15:42
haha nogmaals dames ik wil alleen horen wat jullie eten als je mee doet met meer gezond te eten!!!

supertje
06-11-2005, 15:45
Naast het ongezonde hou ik heel erg veel van het gezonde.. Een heerlijke broodje panini met zalm..hmm..een bruine volkoren boterham met kaas en rooibos/mango/perzik thee.. de lunch een heerlijke groentenschotel met paprika,kipfile,champignons, ui en knoflook, olijfolie..heerlijk met een fruithapje(kiwi,sinaasappel,appel,aarbei,banaan in blokjes en dan heerlijk voor de tv oppeuzelen) en een fruistsapje.. Avondeten mosselen met geroosterde groenten..(wat je maar lekekr vind) als tussendoortje kun je denken aan toetjes...yougurt of eemn blokje chocola is ook lekker en als het bij 1 blokje blijft ook niet ongezond.. Ik vindt dit dus heerlijk alleen je moet er echt voor in de keuken staan en dat is een beetje wat ik jammer vindt als je laat van je studie of werk thuis komt..

Aardbeitje
06-11-2005, 15:55
Dit zal inshallah mijn nieuwe schema worden: S´ochtends: 2 bruine boterhammen met kaas 1 glas melk of jus d´orange S´middags: 1 bruine boterham met kaas of vleeswaar 1 appel of banaan 2 mandarijntjes 1 0,5 liter fles water S´avonds: Aardappelen met groente zoals spinazie en sperzieboontjes en een stukje vlees Met als toetje een vruchtendanoontje en misschien wel weer fruit! En probeer een liter water te drinken! En 2 keer in de week voor het avondeten pasta of bv lasagna ofzo! Mocht ik willen snacken tussen het eten door: Dan zorg ik ervoor dat ik alleen maar gezonde snacks ga inslaan...zoals een musli reep of een vruchtenbar ofzo... Inshallah moet het lukken!!

houda99
06-11-2005, 15:56
o sorry:D Normaal eet ik altijd heel gezond Elhamdillilah. Veel water 3 bruine boterhammen met thee zonder suiker fruitsalade en een verantwoord avond eten Heb ik tussendoor nog trek dan is het meestal een bakje magere yoghert/creckers of een stuk onbijtkoek zo goed:D Maar nu net naar de ramadan heb ik constand honger, ook al heb ik een hele maaltijd op dan blijf ik honger houden. Ik zeg express 100x bismillah maar waloo:( ik blijf honger houden. Wie heeft dit ook.

Aardbeitje
06-11-2005, 16:07

Oh houda...Je moest eens weten wat voor honger ik de hele dag door blijf houden! Echt ongelovelijk! Alhamdoelillah dat ik dit niet had met de ramadan!!! Daarom kan ik nu niet mee doen met shawal vasten! Ik sta heel vaak te trillen op mijn benen en ben al 2 keer flauwgevallen!!! Volgens mij is mijn kindje actief bezig met mijn voedingstof reserves af te nemen...Hij laat helaas niks voor mij over!!

Pagina's : [1] 2