Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Abou Jahjah eindelijk weer eens in debat: morgen in Buitenhof over de rellen Parijs

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

appie666
05-11-2005, 17:37

Rellen in Parijs: De onlusten in Parijs breiden zich uit naar andere Franse steden en het harde politieoptreden lijkt het geweld alleen maar verder aan te wakkeren. Wie zijn precies de daders, wat willen ze bereiken en hoe kan de geest weer in de fles komen? Een debat hierover met Dyab Abu Jahjah, voorman van de Arabisch Europese Liga (AEL) en Laurent Chambom, Franse socioloog die werkzaam is in Nederland. bron: Buitenhof (http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/24496395/) Eindelijk mogen we deze politieke zwaargewicht weer in actie zien, verheug me op hetgeen hij naar zal brengen morgen. Gelukkig hebben de mensen bij Buitenhof ingezien dat je niet heen kunt om deze man.

mslm
05-11-2005, 17:48
ben erg benieuwd. hoe laat ook al weer ,13:00?

Hazouz_54
05-11-2005, 17:49
Aiiiiiiiiiii, ik ga kijken naar de man die iedereen in Nederland heeft afgebluft.

appie666
05-11-2005, 17:56
Om 12.00 uur op ned 3

Einherjer
05-11-2005, 18:07

Abou wie??? :confused:

Jedwane
05-11-2005, 18:07
Ik hoop echt dat de mensen eens naar die man gaan luisteren, hij is thans voor mij als jonge marokkaan de beste vertolker van onze problematiek.:goedzo:

Huey
05-11-2005, 18:13
Ik weet al wat hij gaat zeggen: "De rellen zijn de schuld van de samenleving en de politie, die jongeren krijgen veel te weinig kansen en worden constant gediscrimineerd door de arbeidsmarkt, de scholen en de politie. De frustratie komt nu naar buiten en is de schuld van de Franze maatschapij zelf. enz. enz. enz." Ik zal het samenvatten: "De rellen zijn niet de schuld van de relschoppers, auto in de brandstekend tuig etc. Maar van alle racisten" Et voila. Nu hoeven jullie morgen niet meer te kijken, en kunnen jullie wat nuttigs en leuks gaan doen zoals een uitgebreide brunch, een dagje naar je grootouders. Spelen met de kids etc. Nuttige dingen dus. Veel succes :goedzo:

zon
05-11-2005, 18:15
Rellen in Parijs: De onlusten in Parijs breiden zich uit naar andere Franse steden en het harde politieoptreden lijkt het geweld alleen maar verder aan te wakkeren. Wie zijn precies de daders, wat willen ze bereiken en hoe kan de geest weer in de fles komen? Een debat hierover met Dyab Abu Jahjah, voorman van de Arabisch Europese Liga (AEL) en Laurent Chambom, Franse socioloog die werkzaam is in Nederland. bron: Buitenhof (http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/24496395/) Eindelijk mogen we deze politieke zwaargewicht weer in actie zien, verheug me op hetgeen hij naar zal brengen morgen. Gelukkig hebben de mensen bij Buitenhof ingezien dat je niet heen kunt om deze man. Jahjah heeft begrip voor de rellen. En zal oproepen in Nederland hetzelfde te gaan doen. Dat laatste uiteraard in bedekte termen. Voorwaar, ik zeg u! Heb ik dan niet vele berichten aan jullie gestuurd? En jullie zijn horende doof en ziende blind. Zon schijnt voor iedereen. Maar ik zeg jullie: open de gordijnen voor het licht van Zon! Anders zal een bittere kou jullie harten omgeven. Een kutbestemming is voor jullie voorbereid. :hadj:

Southstyler
05-11-2005, 18:19
Ik weet al wat hij gaat zeggen: "De rellen zijn de schuld van de samenleving en de politie, die jongeren krijgen veel te weinig kansen en worden constant gediscrimineerd door de arbeidsmarkt, de scholen en de politie. De frustratie komt nu naar buiten en is de schuld van de Franze maatschapij zelf. enz. enz. enz." Ik zal het samenvatten: "De rellen zijn niet de schuld van de relschoppers, auto in de brandstekend tuig etc. Maar van alle racisten" Et voila. Nu hoeven jullie morgen niet meer te kijken, en kunnen jullie wat nuttigs en leuks gaan doen zoals een uitgebreide brunch, een dagje naar je grootouders. Spelen met de kids etc. Nuttige dingen dus. Veel succes :goedzo: Precies wat ik wou gaan zeggen dat word weer massaal "slachtofferrollen" morgen .. ben niet anders van die vent gewent. De moslims zijn zielig en de regering is de boosdoener.

appie666
05-11-2005, 18:22
Ik weet al wat hij gaat zeggen: "De rellen zijn de schuld van de samenleving en de politie, die jongeren krijgen veel te weinig kansen en worden constant gediscrimineerd door de arbeidsmarkt, de scholen en de politie. De frustratie komt nu naar buiten en is de schuld van de Franze maatschapij zelf. enz. enz. enz." Ik zal het samenvatten: "De rellen zijn niet de schuld van de relschoppers, auto in de brandstekend tuig etc. Maar van alle racisten" Et voila. Nu hoeven jullie morgen niet meer te kijken, en kunnen jullie wat nuttigs en leuks gaan doen zoals een uitgebreide brunch, een dagje naar je grootouders. Spelen met de kids etc. Nuttige dingen dus. Veel succes :goedzo: Weet je wat het mooie is van Jahjah mensen hebben hem jarenlang beticht van extremisme, eenzijdigheid, opstandigheid. Maar in de debatten die hij heeft gevoerd, is het nooit iemand gelukt om een speld tussen zijn betogen te krijgen. Van Jort Kelder tot Paul Witteman en van Martin van Creveld (Joods historicus) tot Filip de Winter, allemaal 1 voor 1 van tafel geveegd. De zogenaamde intellectuele Islambashers Ephimenco, Afhsin Ellian en Paul Cliteur werden vaak uitgenodigd om met hem in de debat te gaan, maar ze weigerde steeds omdat ze guts niet hadden!! Ephimenco had het een paar keer geprobeerd maar toen hij ook van tafel werd geveegd en niets kon inbrengen begon hij hem te criminaliseren!

Jedwane
05-11-2005, 18:29
Weet je wat het mooie is van Jahjah mensen hebben hem jarenlang beticht van extremisme, eenzijdigheid, opstandigheid. Maar in de debatten die hij heeft gevoerd, is het nooit iemand gelukt om een speld tussen zijn betogen te krijgen. Van Jort Kelder tot Paul Witteman en van Martin van Creveld (Joods historicus) tot Filip de Winter, allemaal 1 voor 1 van tafel geveegd. De zogenaamde intellectuele Islambashers Ephimenco, Afhsin Ellian en Paul Cliteur werden vaak uitgenodigd om met hem in de debat te gaan, maar ze weigerde steeds omdat ze guts niet hadden!! Ephimenco had het een paar keer geprobeerd maar toen hij ook van tafel werd geveegd en niets kon inbrengen begon hij hem te criminaliseren! Precies, hij heeft een grote aanhang al wordt beweerd van niet door sommige, en worden er mensen uitgenodigd als Aboetaleb uitgenodigd, of dat hij een achterban heeft. En ik ga zeker niks anders doen, het is nuttig om naar hem te luisteren. :lekkerpuh

Huey
05-11-2005, 18:35
Weet je wat het mooie is van Jahjah mensen hebben hem jarenlang beticht van extremisme, eenzijdigheid, opstandigheid. Maar in de debatten die hij heeft gevoerd, is het nooit iemand gelukt om een speld tussen zijn betogen te krijgen. Van Jort Kelder tot Paul Witteman en van Martin van Creveld (Joods historicus) tot Filip de Winter, allemaal 1 voor 1 van tafel geveegd. De zogenaamde intellectuele Islambashers Ephimenco, Afhsin Ellian en Paul Cliteur werden vaak uitgenodigd om met hem in de debat te gaan, maar ze weigerde steeds omdat ze guts niet hadden!! Ephimenco had het een paar keer geprobeerd maar toen hij ook van tafel werd geveegd en niets kon inbrengen begon hij hem te criminaliseren! Het probleem met Abou Jahjah is dat hij geen enkele zelfreflectie heeft. Hij legt de problemen altijd bij andere neer en weigert te kijken naar de eigen rol van de groep die hij vertegenwoordigt. Ik kan al zijn argumenten opdreunen en bij sommige heeft hij een punt, hij wil echter de complexiteit van vraagstukken niet onderschrijven. Hij ziet niet in dat respect van twee kanten moeten komen. Filip de Winter is ook zo'n soort debater, ook ijzersterk, iemand waar niemand mee in debat wil uit angst. Wil dat zeggen dat hij gelijk heeft? Nee.

MissSarah
05-11-2005, 19:15
Sooo man...waar heeft die gast uitgehangen??? Hij is kei lang niet op de buis geweest :D Wordt weer genieten :hihi

Immanuel
05-11-2005, 19:19
ABouh Blahblah, was dat niet die vent die het debat met Theo van Gogh niet aandurfde? Wat voor toegevoegde waarde kan zo'n watje nou hebben? Immanuel

appie666
05-11-2005, 19:24

ABouh Blahblah, was dat niet die vent die het debat met Theo van Gogh niet aandurfde? Wat voor toegevoegde waarde kan zo'n watje nou hebben? Immanuel Schei toch uit man sukkel. Hij is terecht weggelopen van die varken, immers is het niet iemand van zn niveau. En waarom zou hij met iemand in debat gaan die hem uitscheld. Voor echte inhoudelijke discussies moet je bij Jahjah zijn, niet voor circusvoorstellingen. Heb je ooit het debat gezien tussen Jort Kelder en Jahjah bij krachstroom? Van tafel geveegd die narcist! Jahjah is voor velen gewoon een te zwaar kaliber en zeer charismatisch, daarom hebben ze hem gedemoniseerd. Net zoals ze deden (ik zeg het eerlijk) met Pim Fortyun.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14