Bekijk originele versie : Stel je word..
Samiratoen
14-04-2003, 21:26
Stel je word uitgehuwelijkt met iemand, maar jij wil totaal niet met hem je toekomstige leven delen.
Maar je ouders willen perse dat hij het wordt.
hoe je ze ook probeert duidelijk te maken dat je dit echt niet wil, zij draven hun zin door.
Jij zal en moet met hem trouwen.
En je ouders hebben je gewaarschuwd, als jij weigert zullen ze je uit de familie verbannen.
Je zal buitengesloten worden omdat je je ouders niet gehoorzaamt en je dus de familie eer schendt.
Wat zou jij in dat geval doen?!
Zou jij gewoon je ouders gehoorzamen, ook al weet je dat dit met 100% tegenzin is, en je ook niet gelukkig zal worden.
Of zou je nee zeggen, en hiermee dus ook de band met je ouders en eventueel andere familieleden verbreken?!
MissChica
14-04-2003, 21:27
K zou het niet weten
Ik denk dat ik het wel zou doen, maar als ik zelf echt zou meemaken(Allah i7fed :D ) dan zou ik het mischien niet doen:maf3:
Samiratoen
14-04-2003, 21:28
Maar scheiding is ook één van de manieren waardoor je de familie eer schendt.
Dus dan kan je net zo goed gelijk nee zeggen.
Wat zou je dan doen?!
Rare ouders als ze zoiets doen.
Samiratoen
14-04-2003, 21:30
Dus sweet_nadia... je zou het uiteindelijk niet doen als jij het was?!
Maar en je ouders en familie...?!
Hoe zou je dan je leven vorderen?!
En ook raar dat jij degene bent die de familie eer zou schenden door niet te trouwen?? Daar snap ik nou als Hollandse helemaal niks van. Wordt die eer niet veelmeer geschonden als een meisje zeer tegen haar zin wordt gedwongen te trouwen? Dat lijkt mij nou een stuk minder eervol. Maar goed, Hollanders hebben niet zo'n verstand van zaken als familie eer.
dulce_lamia
14-04-2003, 21:32
Nee natuurlijk niet dat ligt ten eerste niet in mijn aard,denk eens na hoe kan een ander je nou een leven opleggen dat jou ongelukkig maakt, al zijn het je ouders, zoiets eindigd altijd in een scheiding,zonde voor het geld en de moeite.... Het is trouwens tegen de wetten van de Islaam in. Je moet je ouders gehoorzamen TENZIJ HET IN STRIJD IS MET DE ISLAAM. Dus je hoeft hier in niet mee te gaan. Belachelijk zoiets.
Het is alleen maar uitstel van executie als je toch met hem gaat trouwen met de intentie later te gaan scheiden... Daar worden je ouders zeker vrolijk van?
Origineel gepost door Satoentje
Dus sweet_nadia... je zou het uiteindelijk niet doen als jij het was?!
Maar en je ouders en familie...?!
Hoe zou je dan je leven vorderen?!
Nee ik zou het WEL doen,omdat ik niet zonder mijn familie kan. maar ik weet het niet zeker omdat ik het in het echt niet heb meegemaakt:hammer:
Samiratoen
14-04-2003, 21:36
De reden waarom ik dit vraag...
ik ken iemand...heel vaag.. niet eens persoonlijk.
Maar zij heeft me dus aan het denken gezet.
En dit verhaal speelde zicht dus ook bij haar af.
Zij moest kiezen tussen haar ouders...en haar wil.
SaraZena
14-04-2003, 22:03
Ouders die hun dochter dit aan doen zijn egoïstisch en dom.
Als je echt van je dochter houdt dan dwing je haar niet om onder 1 dak te gaan leven en het bed te delen met iemand van wie zij niet houdt.
:jammer:
Ik zou zeker voor het laatste kiezen....voor mezelf dus!
Samiratoen
14-04-2003, 22:06
Maar je hebt zeker sommige ouders die dat doen!!
Maar wat doe je daarna dan? Als je eenmaal je eigen weg hebt gekozen.
Waar ga je heen?!
SaraZena
14-04-2003, 22:17
Origineel gepost door Satoentje
Maar je hebt zeker sommige ouders die dat doen!!
Maar wat doe je daarna dan? Als je eenmaal je eigen weg hebt gekozen.
Waar ga je heen?!
dan hoop ik dat ze vrienden heeft die haar kunnen helpen.
hoe oud is dat meisje ? weet je dat?
persoonlijk zou ik het niet doen....ik zou een eigen huisje gaan zoeken en mijn eigen leven leiden. Hoe moeilijk het ook is maar met een man leven waar je niet van houdt is nog moeilijker....en je familie ...die hadden niet het beste voor je anders hadden ze naar je wensen geluisterd
NEE ... als ze echt van me houden zouden ze me gelukkig willen zien ... Ik heb het recht om nee te zeggen ..... so i will use it ...
Als zij daardoor dom gaan doen tsja als je moet kiezen tussen 2 slechte dingen dan kies ik voor het minst slechte .... De familie draait wel bij ....... zo niet dan niet ... we will meet again ... before Allah de Rechter ......
:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.