Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat denken jullie over Sadaka??

Pagina's : [1] 2 3

4vraagtekens
14-04-2003, 15:59

wat denken jullie over de gebruikelijke sadaka? hoe hoog en of hoe is het laagste? wat is jullie mening hierover? ps: ik heb het over de bruidschat

PerfectTangawia
14-04-2003, 16:00
Origineel gepost door 4vraagtekens wat denken jullie over de gebruikelijke sadaka? hoe hoog en of hoe is het laagste? wat is jullie mening hierover? ps: ik heb het over de bruidschat voor mij is dat niet nodig.. dan lijkt het net of hij je koopt.. maar het is wl traditie.. dus ik vind wel dat het moet blijven maar het hoeft niet veel te zijn, TANGAWIA

4vraagtekens
14-04-2003, 16:02
Origineel gepost door PerfectTangawia voor mij is dat niet nodig.. dan lijkt het net of hij je koopt.. maar het is wl traditie.. dus ik vind wel dat het moet blijven maar het hoeft niet veel te zijn, TANGAWIA :goedzo: ....wat is je adres... ;) ..grapje..ik ben ook die mening genegen.. :D

qwatra
14-04-2003, 16:16
ik weet het niet, maar men broer bevoorbeeld heeft ook heel wat sadaka gegeven, mar dat heeft de vrouw of haar vader niet zelf beslist, maar ze zijn samen aan tafell gegaan, en hebben het besproken, en zijn zo tot een conclusie gekomen, maar hoeveel zeg ik lekker niet...

4vraagtekens
14-04-2003, 16:36

men overdrijft meestal..dat kan nooit goed zijn..de liefde voor elkaar moet groot zijn niet het bedrag!

TwinkleEye_19
14-04-2003, 16:40
Origineel gepost door 4vraagtekens men overdrijft meestal..dat kan nooit goed zijn..de liefde voor elkaar moet groot zijn niet het bedrag! De liefde blijft tussen de man en de vrouw! Het zijn de ouder die zich daarmee bezig houden en om eerlijk te zijn, ouder houden daar zelf van, zij herkennen het en voor hun is het ook weer iets van, yeh, we gaaan richting een bruiloft voor onze zoon/dochter..... Echt serieus, voor hun is het een onderdeel van het geheel... Ik zie het als haar RECHT!

qwatra
14-04-2003, 16:42
Origineel gepost door 4vraagtekens men overdrijft meestal..dat kan nooit goed zijn..de liefde voor elkaar moet groot zijn niet het bedrag! hoe kun je die twee nou in Godsnaam met elkaar wegen, liefde is een onderdeel, en sadakka is nog een ander onderdeel!

TwinkleEye_19
14-04-2003, 16:49
Origineel gepost door qwatra hoe kun je die twee nou in Godsnaam met elkaar wegen, liefde is een onderdeel, en sadakka is nog een ander onderdeel! Juist, jij begrijp 'm ook :goedzo: Kheb een eigen huis, en kan je zeggen dat de inrichting ervan veel geld kost... Mocht het mis gaan tussen jou en je man, dan moet je opnieuw beginnen.. Sadaq is daarvoor bedoelt, dan heb je een 'buffer' achter de rug, dat je weet als je je huis hebt, je hem direct kan inrichten om opnieuw te beginnen...helemaal als je kinderen hebt, allah7fed... Want als je in een scheiding zit, huis krijgt toegewezen en je hem niet kan inrichten, zit je nog dieper in de put :( Kwil geen angs aanzaaien, maar scheidingen is gewoon iets wat je niet van te voren ziet aankomen, maar iedereen kan overkomen :zwaai:

The_Eyes
14-04-2003, 16:59
ja aan de ene kant heb je wel gelijk twinkle. maar ja in nederlandkan je altijd je huis inrichten. en je komt hier altijd wel goed terecht. :giechel: en nog wat dan wil ik niet weten wat jouw man voor sdak betaald. want das dan heel erg veel :hihi: weet je wat een huis inrichten kost damn. jij gaat sdak sjie 40000€ vragen. want twinkle_eye moet wel van alles topkwaliteit hebben. leren bank waterbed. duurste parket. vloerverwarming, ligbad enzenz.(trouwens hoe staat t met je auto?) maar ff serieus. ik vind het een schande dat sommige ouders eisen!!! serieus ik ken mensen die 6000€ de startprijs noemen. dan dnek ik DIKKE vinger. val dood je bent niet aan t verkopen. ik bedoel als ik t nou niet heb omdat ik een huis van 300000€ aan t afbetalen ben. en dat huis komt op de naam van mij en mn vrouw. dan hebben ze lef om nog te eisen. want dat betekend dat zei 150000€ krijgt. het is geen markt. stel je voor eh dat je aandelen kunt kopen straks van meiden. en dat ze in waarde kunnen stijgen en dalen.

TwinkleEye_19
14-04-2003, 17:06
Origineel gepost door The_Eyes ja aan de ene kant heb je wel gelijk twinkle. maar ja in nederlandkan je altijd je huis inrichten. en je komt hier altijd wel goed terecht. :giechel: en nog wat dan wil ik niet weten wat jouw man voor sdak betaald. want das dan heel erg veel :hihi: weet je wat een huis inrichten kost damn. jij gaat sdak sjie 40000€ vragen. want twinkle_eye moet wel van alles topkwaliteit hebben. leren bank waterbed. duurste parket. vloerverwarming, ligbad enzenz.(trouwens hoe staat t met je auto?) maar ff serieus. ik vind het een schande dat sommige ouders eisen!!! serieus ik ken mensen die 6000€ de startprijs noemen. dan dnek ik DIKKE vinger. val dood je bent niet aan t verkopen. ik bedoel als ik t nou niet heb omdat ik een huis van 300000€ aan t afbetalen ben. en dat huis komt op de naam van mij en mn vrouw. dan hebben ze lef om nog te eisen. want dat betekend dat zei 150000€ krijgt. het is geen markt. stel je voor eh dat je aandelen kunt kopen straks van meiden. en dat ze in waarde kunnen stijgen en dalen. :lol: Aandelen die is goed :haha: Ewa als ik van luxe hou, is dat mijn probleem... Maar als je in zulke problemen komt, is alles welkom en ga je wel leren efficiënt met geld om te gaan, neem je genoegen met wat goedkopere, maar heb je in ieder geval een dak boven je hoofd.. Later als je weer werk en geld opzij legt, kun je beetje bij beetje dingen vervangen voor wat je altijd had willen hebben, zo doe ik dat nu ook ;) Maar 6000 Euro als startprijs :eek: is inderdaad belachelijk! Tenzij de man er geen problemen mee heeft :D En mijn auto, nog steeds niets gehoord :verdriet:

Oem_Lena
14-04-2003, 17:08
Origineel gepost door PerfectTangawia voor mij is dat niet nodig.. dan lijkt het net of hij je koopt.. maar het is wl traditie.. dus ik vind wel dat het moet blijven maar het hoeft niet veel te zijn, TANGAWIA het is een verplichting in de islam om een bruidschat te geven aan de vrouw.

MeSmOeMaAtJe
14-04-2003, 17:09
Ik denk dat de meeste jongens of mannen die geen vriendin of verloofde hebben hier niks over kunnen zeggen, want ze weten blijkbaar de waarde van het Meisje niet...!!!

The_Eyes
14-04-2003, 18:15
Origineel gepost door BeSmOeMa Ik denk dat de meeste jongens of mannen die geen vriendin of verloofde hebben hier niks over kunnen zeggen, want ze weten blijkbaar de waarde van het Meisje niet...!!! ALSJEBLIEFT!!!! het heeft niks met waarde te maken. het is symbolisch bedoelt. vroeger gaf je een koe of slachte je een paar schapen.klaar. maar nu moet t allemaal € € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € en wat is volgens jouw een meisje waard?? 6000€ wel lekker goedkoop dan.

Oem_Lena
14-04-2003, 18:22
Origineel gepost door The_Eyes ALSJEBLIEFT!!!! het heeft niks met waarde te maken. het is symbolisch bedoelt. vroeger gaf je een koe of slachte je een paar schapen.klaar. maar nu moet t allemaal € € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € € € € € €€ € € € € € en wat is volgens jouw een meisje waard?? 6000€ wel lekker goedkoop dan. zeg lees je wel eens de koran :rolleyes:

Miss_Banana
14-04-2003, 18:26

Origineel gepost door 4vraagtekens wat denken jullie over de gebruikelijke sadaka? hoe hoog en of hoe is het laagste? wat is jullie mening hierover? ps: ik heb het over de bruidschat Is het niet SDAQ?

Pagina's : [1] 2 3