Bekijk volle/desktop versie : Kiezen tussen je ouders en je man



Pagina's : [1] 2

14-04-2003, 14:44
Salaam Alaykoum,
Hallo,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik zit er al heel het weekend mee en ik word er zot van.

Mijn man heeft afgelopen vrijdag ruzie met mijn moeder gemaakt en er zijn lelijke woorden gevallen.
Nu vraagt mijn man om mijn contacten met mijn ouders te breken en mijn ouders zeggen dat ik mijn man moet verlaten (dat ouders vóór alles gaan, enz.).

Wat is het beste volgens de Islam?

Wat moet ik beginnen? Ze plaatsen mij altijd tussen 2 vuren. :tranen:

Nabila,

14-04-2003, 15:17


Hij zegt dat hij nog liever dood gaat dan zijn excuses aan te bieden.
Het probleem is dat ik wel ergens een beetje moet kiezen, hé.
Ik kan niet echt naar mijn ouders op bezoek gaan, want ze gaan mijn kop zot maken dat ik hem moet verlaten, enz.

14-04-2003, 15:41
Bedankt voor je antwoord Kelly

Ik heb nu momenteel voor mezelf voorgenomen om een tijdje niet naar mijn ouders te gaan, anders proberen ze mij toch gewoon om te praten (zijn ze goed in, en ik ben nogal beïnvloedbaar). :toink:
En daarna zullen we wellen zien. Misschien dat ze wat rustiger zijn en het zijn vergeten.

Met mijn man ga ik trachten de draad terug op te pikken, want ik praat al een gans weekend niet tegen hem. :verdomme:
Uiteindelijk moet ik met hem voort, hé.

:romance:

14-04-2003, 15:46
Nog een klein vraagje Kelly.

Hoe kun je zien waar je een nieuw antwoord hebt gekregen als je al op verschillende plaatsen dezelfde vraag hebt gesteld?

Ik ben hier nieuw.

14-04-2003, 18:18


Hallo Khalid

Bedankt voor je antwoord.

Ik zal het verhaal in het kort schetsen:

Mijn ouders moeten mijn man vanaf het begin al niet, omdat hij berber is en oorspronkelijk moest ik met een neef trouwen.

Nu moest ik afgelopen vrijdag naar een Tahara en mijn moeder vroeg mij in de loop van namiddag 16u15 (eigenlijk al te laat) of ik haar naar een trouw kon vervoeren.
Ik zei dat ik niet kon, maar dat ik het mijn man ging vragen.
Ze bleeft aandringen of ik het niet kon en ik zei dat ik mij moest klaarmaken en op tijd wou gaan.
Ze heeft toegestemd en ik heb mijn man gestuurd.

Ze vonden de weg niet (wat wel eens vaker gebeurd met mijn moeder) en hij is terug naar huis gekeerd.
Ze werd kwaad en zei dat als ik het was wel de moeite zou doen om te zoeken.
Hij zei dat ze van ons alleen maar verwachten dat we voor hen knielen.
En zo is het verhaal begonnen.
Zij zie dat hij een sukkelaar was vooraleer hij mij kende en met kapotte schoenen rondliep en hij zij dat zij een grote leugenaar en profiteur was.
Zij zei dat hij een ezel was en ze vervloekte zijn ouders en diegene die hem opgevoed hebben.

Dat is in het kort de situatie.

Jammer genoeg zat ik er niet bij, dus ik ken de volledige waarheid niet.
Ik heb enkel 2 versies gehoord en dit kan ik er van maken.

14-04-2003, 18:24
Volgens mij is er echt wel meer dan alleen die ruzie, want je wordt zooooooo ziek dat je drie keer dezelfde topic opent!!

bedoel er niks mee hoor!! Veel succes, had ik bij die andere twee ook al gezegd!!

14-04-2003, 18:25
Sorry, maar ik kan er nog niet zo goed mee werken.

Trouwens hoe kun je zien hoe vaak ik iets open.

Hoe moet ik anders te werk gaan.

14-04-2003, 18:51

Citaat:
Origineel gepost door Nabila25
Sorry, maar ik kan er nog niet zo goed mee werken.

Trouwens hoe kun je zien hoe vaak ik iets open.

Hoe moet ik anders te werk gaan.
Ik open steeds dezelfde topic en ik heb er dan op gereageerd en dan wil ik kijken of je op mijn reactie hebt gereageert maar dan zie ik mezelf daar niet meer, vandaar!!

14-04-2003, 21:24

Citaat:
Origineel gepost door Khalid002
Salaam ou alaikuum Nabila,

Ik wil je proberen te helpen met je probleem, daarom even het volgende.

Het is voor ons moslims niet geoorloofd om de wensen van je ouders noch van je man/vrouw in de wind te slaan. Doch dienen we te kijken naar het soort wens c.q. opdracht welke we krijgen opgelegd door onze geliefden.
Allah swt heeft ons hersenen gegeven na te denken over de verkregen problemen en oplossingen.

Om van je man te horen dat je alle contact met je ouders moet verbreken is onredelijk, behalve als je ouders je vragen je religie te verloochenen, net zo onredelijk is het dat je ouders van je vragen weg te gaan bij je man, zonder een zeer goeie reden denk bv. aan vreemd gaan het niet willen bidden van je man of het slaan van je man.

Je legt in je vraagstelling niet uit wat de kern van de onstane ruzie is, dit zou het antwoord flink vergemakkelijken, maar het is begrijpelijk dat je dit niet doet het is immers een privé aangelegenheid.

Ik adviseer je om de verschillende hadiths over dit onderwerp eens op te zoeken om een goed antwoord te vinden op je probleem.

Wat ik je adviseer is het volgende:
Zie in ieder geval af van het niet meer praten met je man, moslim echtparen mogen het bed niet delen alvorens op een juiste manier met elkaar om te gaan, blijf contact houden met je ouders, toen een man aan Rasoel saws vroeg wie moet ik eerbieden na Allah swt werd hem 3x hetzelfde antwoord gegeven JE MOEDER JE MOEDER JE MOEDER de vierde keer kwam de vader.

Probeer iemand in je omgeving te vinden die zowel door je man als door je ouders flink worden gerespecteerd.
Neem deze persoon in vertrouwen en leg hem het probleem uit en vraag aan deze persoon om als bemiddelingsman te fungeren tussen je ouders en je man.

Je man negeren of geen contact meer met je ouders nemen is mijn inziens niet de oplossing voor jou probleem, hierdoor zul je altijd iemand kwetsen.

Allah weet het het beste,
Moge god je geduld geven en leiden tot het nemen van jou beslissing.

MvG,

Khalid
Salamoe Alaikoem wr wb nabila,

Ik sluit me aan bij de advies van Khalid, Want wie je ook kiest, je zult altijd iemand kwetsen, en ik denk dat jij er ook niet gelukkiger van word, dus is het beter om geen partij te kiezen.......

Misschien Kun je de ouders van jou man...vragen of ze met hun zoon willen praten.... en hem stimuleren om het bij te leggen met jou ouders...En misschien kun jij over de telefoon met jou ouders praten....en proberen uit te praten.
of ik raad jou aan om dit probleem met je ooms, tantes of een imam te laten op lossen
Dan is er in ieder geval een stap gezet.


Lieverd ik Wens jou heel veel sterkte, , en doe doe'a aan Allah en blijf standvastig. Moge Allah jou helpen en steunen, moge Alah swt jullie alles vergemakelijken

ik hoop dat alles weer goed komt


Salamoe alaikoem wr wb

Assia

16-04-2003, 22:08

Citaat:
Origineel gepost door Nabila25
Hallo Khalid

Bedankt voor je antwoord.

Ik zal het verhaal in het kort schetsen:

Mijn ouders moeten mijn man vanaf het begin al niet, omdat hij berber is en oorspronkelijk moest ik met een neef trouwen.

Nu moest ik afgelopen vrijdag naar een Tahara en mijn moeder vroeg mij in de loop van namiddag 16u15 (eigenlijk al te laat) of ik haar naar een trouw kon vervoeren.
Ik zei dat ik niet kon, maar dat ik het mijn man ging vragen.
Ze bleeft aandringen of ik het niet kon en ik zei dat ik mij moest klaarmaken en op tijd wou gaan.
Ze heeft toegestemd en ik heb mijn man gestuurd.

Ze vonden de weg niet (wat wel eens vaker gebeurd met mijn moeder) en hij is terug naar huis gekeerd.
Ze werd kwaad en zei dat als ik het was wel de moeite zou doen om te zoeken.
Hij zei dat ze van ons alleen maar verwachten dat we voor hen knielen.
En zo is het verhaal begonnen.
Zij zie dat hij een sukkelaar was vooraleer hij mij kende en met kapotte schoenen rondliep en hij zij dat zij een grote leugenaar en profiteur was.
Zij zei dat hij een ezel was en ze vervloekte zijn ouders en diegene die hem opgevoed hebben.

Dat is in het kort de situatie.

Jammer genoeg zat ik er niet bij, dus ik ken de volledige waarheid niet.
Ik heb enkel 2 versies gehoord en dit kan ik er van maken.
Salam alaikoem,

Zuster ik zit ook in die situatie maar alleen ben ik nog niet met hem getrouwd. Mijn ouders hebben liever ook dat ik niet met hem trouw. Ze zeggen de ergste dingen over hem etc etc.

Wat is jouw advies?

Moet ik nou wel/niet met hem trouwen?

wa salam alaikoem

17-04-2003, 21:42
Salam Alaykoum Zuster,

Ik zou met hem trouwen als hij goed voor je is.
Uiteindelijk leef ik al 2,5 jaar met mijn man, en al wat mijn ouders over hem hadden gezegd is niet waar en al het ongeluk dat ze hadden voorspeld, met een berber, is niet uitgekomen.
Ik ben gelukkig. Daarin hadden ze zich zeker vergist.

Het is een moeilijke weg, maar het is wel de moeite waard als je hem kunt vertrouwen en als je weet dat hij 1000% van je houdt, en jij van hem, natuurlijk.

Laat me iets weten.

Groetjes,

15-09-2004, 20:52
volg je hart en als hij voor juo bestemd is dan is het je lot om met hem te truowen anders niet maar je moet niet je ouders verdriet bezorgen want dat is niet goed volgens de islam en het is nooit goed dus denk er over na

21-09-2004, 12:22


salaam meid, wat een dilemma zeg... Ik sluit me aan aan de wijze woorden van khalid. praat met je man en ga op bezoek naar je ouders hoe kwaad ze ook zijn tenzij ze jou eruit trappen (letterlijk) als ze inzien dat jij vastbesloten bent,zullen ze t moeten accepteren. insha allah komt alles goed. heb geduld (geduldheid is de helft van de islaam)

liefs

21-09-2004, 12:25

Citaat:
Origineel gepost door Nabila25
Hij zegt dat hij nog liever dood gaat dan zijn excuses aan te bieden.
Het probleem is dat ik wel ergens een beetje moet kiezen, hé.
Ik kan niet echt naar mijn ouders op bezoek gaan, want ze gaan mijn kop zot maken dat ik hem moet verlaten, enz.
ahoedoe billahier rahmenier rahiem

bismillahier rahmenier rahiem

selaamhalikoem arhmatoelaah te aala wa barakahtoe

wie is begonnen met ruzie

en over wat ging het als ik vragen mag

dan word het duidelijker incha allah
en wie se fout is

20-09-2008, 17:11

Citaat door Nabila25:
Salaam Alaykoum,
Hallo,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik zit er al heel het weekend mee en ik word er zot van.

Mijn man heeft afgelopen vrijdag ruzie met mijn moeder gemaakt en er zijn lelijke woorden gevallen.
Nu vraagt mijn man om mijn contacten met mijn ouders te breken en mijn ouders zeggen dat ik mijn man moet verlaten (dat ouders vóór alles gaan, enz.).

Wat is het beste volgens de Islam?

Wat moet ik beginnen? Ze plaatsen mij altijd tussen 2 vuren. :tranen:

Nabila,


Je ouders dienen de voorrang te krijgen. Zal hadith plaatsen dat heel toepasselijk op jouw situatie is. De moeder eiste van haar zoon dat hij van zijn vrouw zou moeten scheiden omdat zij ontevreden over haar is en die man ging bij de Profeet ten rade en de Profeet zei dat de moeder voorrang verdient boven zijn vrouw.

Pagina's : [1] 2