Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gouden adviezen voor de Echtgenote..

Pagina's : [1] 2

miss_hijab
31-10-2005, 18:50

Salaam oeleikoem warahamtoe llahi wabarakatoeh, daar ben ik weer met de Gouden tips, maar dit keer voor de vrouw tegenover haar man; Sheikh Mohammad Saalih alMoenadjied(MOge Allah hem behouden) Heeft gezegd;''Om een goede echtgenote te worden,dient een vrouw te leren wat Allah verplicht heeft gesteld voor haar, opdat zij hiernaar kan handelen. Men Dient te weten wat hoe de rechtgeschapen vrouwen zich gedragen, wa hun houding is en wijze waarop zijn communiceren met hun echtgenoten. Je dient hier hard naar te streven totdat je er gewend aan zult zijn; het bereiken van deze eigenschappen is zeker niet ONMOGELIJK . De Booschapper van Allah ta3ala zei;''Kennis komt door te leren, en geduld komt door proberen geduldig te zijn. Degene die goedheid zoekt zal het gegeven worden, en degene die kwaad vreest zal ertegen beschermd worden.'' -Jij bent de schitterende bloem van het huis; laat jouw echtgenoot de schoonheid en de geur van deze bloem voelen vanaf het moment dat hij het huis binnenkomt. -Probeer hem vredig en op zijn gemak te laten voelen door handelingen dan wel woorden; probeer dit met een actieve geest te bereiken. -Wees beleefd en oplettend in jouw gesprekken met hem en vermijd disscusies en koppigheid (aangaande een mening die jij verkiest). -Begrijp de wre en prachtige islamitische principes achter de superioriteit van de man over de vrouw, welke aard van de vrouw vereist en vat dit niet op als een middel ter onderdrukking. Allah de Verhevene zegt in de Qouraan;''En voor de vrouwen zijn er rechten overeenkomstig hun plichten,voor wat redelijk is. Maar voor de mannen is er een rang boven hen (de vrouwen). En de Allah is Almachtig,Alwijs. (soerat Al-baqarah) -Spreek je echtgenoot aan met een zachte stem en wees zeker van dat je jouw stem niet verheft in zijn bijzijn. -Wees verzekerd van het plannen van het wakker worden voor qiyamoe-layl (het nachtgebed) van tijd tot tijd. Dit zal het huwelijk verlichting en blijdschap brengen; zeker,door het gedenken van Allah komen de harten tot rust. -Wees stilletjes wanneer hij boos is en ga niet slapen tenzij hij behaagd is met jou. -Wees bij hem in de buurt wanneer hij zijn kleren en schoenen aantrekt. -Geef hem een gevole dat je wilt dat hij bepaalde kleren draagt. Kies deze kleding zelf voor hem uit. -Wees erg gevoelig en accuraat in het begrijpen van zijn behoeften en maak het beste van jullie huwelijk zonder tijd te verspillen. -In geval van een disscusie, wacht niet op een excuus van hem(en verwacht dit niet in de 1e plaats van hem), behalve hetgeen hij gemakkelijk toegeeft. (1) -Vertrouw niet altijd op zijn gewilligheid om gemeenschap te hebben; neem zo nu en dan het Initiatief. -Wees elke nacht als een nieuwe bruid voor hem en ga niet eerder slapen,tenzij dit noodzakelijk is. -Verwacht of wacht niet op beloningen in ruil voor jouw goede handelingen en gedrag. Vele echtgenoten zijn simpel weg te druk met hun levens en vergeten onbedoeld om bepaalde waarderingen uit te drukken. -Op ondernemende manier handelen naar gelang omstandigheden en financieel vermogen. Blijf echter weg van overdadigheid en dure eisen. -Ontvang hem met een vrolijke gezicht en verlangende uitdrukkingen om jou diepe gevoelens en liefde uit te drukken bij zijn terugkomst van zijn werk of reis. -Gedenk altijd dat de echtgenoot een manier is om dichterbij Allah te komen. -Zorg ervoor dat je altijd de stijl van je uiterlijk voorkomen wijzigt;als ook de uitdrukkingen die je gebruikt tijdens zijn onthaal. -Wees niet langzaam of terughoudend wanneer hij jou vraagt bepaalde handelingen te verrichten, maar er zeker van dat je dit doet met een levendige overtuiging. -Herstructureer; decoreer en reorganiseer de meubels altijd, vooral voordat hij thuiskomt van een reis, en geef hem hierbij het gevoel dat jij dit doet om hem te plezieren. -Ontvang als hetgeen dat hij thuisbrengt (d.w.z van voedsel en andere goederen) met een waardering en dankbaarheid. -Wees ervan verzekerd dat het huis puur schoon en georganiseerd is, zelfs als hij niet vraagt om dit te doen. -Wees tevreden en wees ervan verzekerd niet buitensporig te zijn, zodat de uitgaven de inkomsten niet overstijgen. -Verras hem met een kleine familliebijeenkomst en viering van tijd tot tijjd, en kies hiervoor een geschikt en gemakkelijk tijdstip voor hem. -Geef hem het gevoel dat zijn mening belangrijk is voor zaken die jij als belangrijk en persoonlijk ervaart; vooral in zaken die betrekking hebben op jou en de kinderen. Wees betreffende deze zaken recht door de zee en draai er niet omheen. -Wees er zeker van om een goede, warme relatie te creeren tussen de vader en de kinderen, ondanks zijn drukke werkschema. Echter dit dient te geschieden met wijsheid en zonder hem al te veel te storen. -Wees een goede vriendin voor je dochters. Herken de lichamelijke veranderingen die elke vrouw ervaart gedurende elke menstruatieperiode. -Laat jouw methode van het opvoede van de kinderen gevuld zijn met vriendelijkheid en wijsheid, opdat zowel de aandacht van het hart als verstand veroverd worden; vertrouw niet enkel op zachtheid in het geven van advies om het hart van de kinderen te bereiken (hun misdragingen of fouten moeten duidelijk gemaakt worden aan hen en zij moeten op gepaste wijze gedisciplineerd worden). -Blink uit in het vullen van vrije tijd van jouw kinderen met goede doelen en activiteiten die hun geesten en potentie stimuleren, voornamelijk gedurende schoolvakantie's. -Toon respect voor je echtgenoot en zijn ouders; onthoudt dat het deze ouders zijn die jou dit kostbare geschenk hebben aangeboden (dat wil zeggen, jouw lieve echtgenoot) -Wees ontvankelijk, warm en gul voor zijn famillie en geef hen geschenken tijdens vrolijke gelegenheden. Spoor hem tevens vriendelijk aan om zijn famillie te bezoeken, ook al toont hij aan hier geen intresse voor te hebben. -Geef altijd het gevoel dat zijn behoeftes jouw belangrijkste taak zijn, ondanks de grootte van jouw verantwoordelijkheden en plichten. -Begrijp dat jouw echtgenoot het recht heeft om te weten wat er gaande is tussen jou en jouw zusters,zonder dat er enige details genoemd hoeven te worden. -Pas op dat jouw werk en activiteiten niet je vrouwelijke karakter tegenwerken. -Geef hem het gevoel dat je persoonlijk zorgt voor hem. De goede vrouw is degene die haar aanwezigheid thuis bewijst. -Vergelijk je echtgenoot nooit met anderen; gedank ipv hier van altijd zijn prachtige en prijzenswaardige eigenschappen en kwaliteiten. -Wees er zeker van om de famillie taken en de plichten binnen jouw famillie te spreiden, zodat jouw plichten en verantwoordelijkheden niet een last worden die te zwaar zijn om te dragen.... Tenslotte, plaats het volste vertrouwen in Allah de Meest Verhevene, en vertrouw niet op het werk van de mensen. Vergeet niet dat wij altijd leiding nodig hebben , alsook het succes dat van Allah de Geprezene komt. Uit het tijdschrift, ''Wij Moslims''

oem_mujahid2
31-10-2005, 18:51
Djazzakiallahoeghairen

sunshinexx
31-10-2005, 18:53
Sorry hoor maar waar zijn de tips van de mannen? Mannen hebben ook verplichtingen hoor..... Er wordt altijd zo sterk de nadruk gelegd op wat de vrouw allemaal moet doen. En de mannen worden vergeten.

miss_hijab
31-10-2005, 18:54
Sorry hoor maar waar zijn de tips van de mannen? Mannen hebben ook verplichtingen hoor..... Er wordt altijd zo sterk de nadruk gelegd op wat de vrouw allemaal moet doen. En de mannen worden vergeten. Die heb ik ook ;) die zal ik nog plaatsen insha Allah.

najatmoh
31-10-2005, 19:01

sokran voor al je (gouden) tips, er zaten echt dingen tussen dat ik niet wist, en hoop dat we goede vrouw/moeder kunnen zijn. en uitenraard doen we altijd ons best, maar we kunnen altijd wat bij leren sokran oegti

noona
31-10-2005, 22:15
moeilijk hoor! maar ik ga alvast doen wat ik kan alleen heb ik op dit moment knal-len-de ruzie met hem omdat ik het gevoel heb te verdrinken in mijn leven met hem.

miss_hijab
01-11-2005, 07:29
moeilijk hoor! maar ik ga alvast doen wat ik kan alleen heb ik op dit moment knal-len-de ruzie met hem omdat ik het gevoel heb te verdrinken in mijn leven met hem. Gair Insha Allah, het moet natuurlijk van 2 kanten komen he, dit is bedoelt voor de vrouw maar ik heb ook heel wat tips voor de man hoor..

noona
01-11-2005, 12:22
Gair Insha Allah, het moet natuurlijk van 2 kanten komen he, dit is bedoelt voor de vrouw maar ik heb ook heel wat tips voor de man hoor.. give me give me give me! die tips voor de man dan kan ik hem daarmee om de oren slaan! (of mocht dat volgens de regels voor de vrouw niet?)

miss_hijab
01-11-2005, 14:18
give me give me give me! die tips voor de man dan kan ik hem daarmee om de oren slaan! (of mocht dat volgens de regels voor de vrouw niet?) ik heb het geplaatst..

oeght_yasmina18
01-11-2005, 14:43
BarakAllahuFieki Sis! Ik heb het uitgeprint en kijk in welke punten ik nog aanmijzelf moet werken:o

noona
01-11-2005, 21:48
ik heb het geplaatst.. WAAR?! ik kan het niet vinden

miss_hijab
02-11-2005, 06:55
WAAR?! ik kan het niet vinden Dit is de link, http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=717501

noena73
02-11-2005, 21:18
Als ik gestresst thuis kom van een dag werken kan ik helaas niet gaan buigen en mijn stem niet veheffen en slapen voordat hij slaapt etc. etc. als ik niet in mijn hum ben dan zoals vandaag dan moet hij maar een beetje ruimte geven. Ik ben ook maar een mens.

wassam
21-01-2006, 08:29
Walgelijk! Geen andere woord om dit te omschrijven, ik zou nooit zo'n volgzame koe als vrouw willen hebben. Ze zal ook een eigen leven moeten hebben, moet er niet aan denken dat haar wereld, haar doel, eruit bestaat om de mijne te ondersteunen. Ik kan niet begrijpen dat vrouwen zelf elkaar dit aanpraten, iets wat vast van een man moet komen. Het is hoedan ook fictie, zulke vrouwen bestaan niet, die punt voor punt, dag in dag uit dit allemaal volhouden, dan zouden ze niet meer menselijk zijn!

sistalove
21-01-2006, 11:54

..soebhanallah....wat liggen wij ver van onze verantwoordelijkheden...moge Allah swt ons bijstaan..

Pagina's : [1] 2