Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Inholland College Rdam of Hogeschool Den Bosch????

Karima2
13-04-2003, 23:02

Salaam, Ewa ik zit nu in mijn laaste jaar havo en ik heb gekozen om na de havo Hbo Recht te gaan studeren. Nu was deze opleiding alleen in 's Hertogenbosch te doen maar daar is verandering in gekomen. Er hebben zich veel mensen dit jaar aangemeld voor deze opleiding en daarom hebben ze besloten om deze opleiding op meerdere plaatsen te geven in Nederland. Nu kan ik kiezen tussen Den Bosch of Rdam. Rdam is 45 minuten reistijd en Den Bosch is 65 minuten. Nu wil ik vragen aan degene die op Inholland College in Rdam zitten wat ze van die school vinden? En waarom dat dat zo is en me een goede reden waarom ik nu daar wel of niet moet komen, hihi. Wat betreft Den Bosch is een goeie school en zo en ze zijn al in 2001 met deze opleidng begonnen. Dus daar is het systeem wel redelijk en zo. Maar aangezien het in Rdam volgend schooljaar begint ben ik dan als het ware een soort van proefkonijn op die school. Aangezien ze nog moeten beginnen en er dan helemaal geen systeem is enzo. Nu mijn vraag aan jullie. Kunnen jullie me helpen, ik weet nu niet wat ik moet kiezen Rdam of Den Bosch? Ik moet al deze week mijn papieren opsturen voor studiefinanciering enzo. Ewa shokran voor degene die me goeie advies geeft en hoop snel wat te horen. Beslama Karima :confused:

Zelfkritiek
13-04-2003, 23:06
Ik zou naar Rotterdam gaan. Leuke stad, ook voor studenten! Waarom ga je ook niet op kamers in Rotterdam??

T-ManiaC
13-04-2003, 23:14
Origineel gepost door Zelfkritiek Ik zou naar Rotterdam gaan. Leuke stad, ook voor studenten! Waarom ga je ook niet op kamers in Rotterdam?? :lol: we hebben het hier over een Marokkaanse meid.. maar daar weet jij natuurlijk niet veel over! Kamers...:maf: :zwaai:

Karima2
13-04-2003, 23:16
Nee nee dat wil ik zelf niet. Als ik aan die opleiding begin dan ben ik 17 jaar en om dan ook al op kamers te gaan. Ik kan niet eens gezond koken dus wat dat betreft en ik denk om de belangrijkste reden dat mijn ouders dat ook niet zo graag willen. En Den Bosch heeft denk ik ook z'n goede kanten wat betreft de stad enzo. het gaat me nu puur om welke school nu beter is. Bedankt voor je reactie. Greetz, karima :zwaai:

Zelfkritiek
13-04-2003, 23:19

Het was natuurlijk ook wel een erg makkelijke uitlokking van me, men trapt er weer graag in ;) Nee... Studentenleven en op kamers gaan is uiteraard uitsluitend voorbehouden aan jouw broers. Logisch, toch??

Realkeeper
13-04-2003, 23:24
no offense, maar hoort dit niet in een ander forum? dit valt volgens mij niet onder actualiteiten of wel?

Karima2
13-04-2003, 23:28
Goed Zelfkritiek wat je daar nu van vind dat moet je zelf weten. Zo is het dat mijn zus wel op kamers woont in Den Haag en het is iedereen zijn eigen keuze. Ik acht mijn ouders belangrijk en gehoorzaam ze in hoeverre ik het kan. Zij weten uiterraard het beste voor me. Maar daar gaat het niet om. Wat ik wil weten is over de twee scholen in Rdam of Den Bosch en zoals Realkeeper het al zei dat dat onderwerp (over Marokkaanse meinden en hun cultuur, want de Islam heeft er weinig meer te maken) dat dat ergens anders thuis hoort. Dus nogmaals vraag ik jullie welke school ik moet kiezen that's it. In ieder geval bedankt. Karima

Karima2
13-04-2003, 23:29
meinden = meiden

arabicpassion
13-04-2003, 23:37
Origineel gepost door TouriaTetouania :lol: we hebben het hier over een Marokkaanse meid.. maar daar weet jij natuurlijk niet veel over! Kamers...:maf: :zwaai: ik heb ook op kamers gewoond....so what's your point??????????? Anywayz girl gewoon Rotterdam doen daar zit ik ook op en het is een leuke school plus rotterdamcentrum is heel leuk om te shoppen en om in de zomer even een terrasje te pikken...

Zelfkritiek
13-04-2003, 23:39
Origineel gepost door Karima2 Goed Zelfkritiek wat je daar nu van vind dat moet je zelf weten. Zo is het dat mijn zus wel op kamers woont in Den Haag en het is iedereen zijn eigen keuze. Ik acht mijn ouders belangrijk en gehoorzaam ze in hoeverre ik het kan. Zij weten uiterraard het beste voor me. Maar daar gaat het niet om. Wat ik wil weten is over de twee scholen in Rdam of Den Bosch en zoals Realkeeper het al zei dat dat onderwerp (over Marokkaanse meinden en hun cultuur, want de Islam heeft er weinig meer te maken) dat dat ergens anders thuis hoort. Dus nogmaals vraag ik jullie welke school ik moet kiezen that's it. In ieder geval bedankt. Karima Vraag het aan je ouders! Zij weten toch 'uiteraard wat het beste voor jou is'???

Karima2
13-04-2003, 23:46
Ja dat heb ik ook gedaan en zij vinden Rdam het beste. Gewoon omdathet iets dichterbijer is en omdat ze denken dat ik dat geen 4 jaar volhou 65 min reizen (ik ben dan ook een slaapkop) dus dat zou wel zwaar zijn. Maar het feit dat ik dan aan die opleiding begin in Rdam ik ben bang kijk ik moet er aan wennen maar die docenten moeten er ook aan wennen en zo moet er een heel systeem op gang komen die dan voor iedereen werkt. Mocht het slecht uitpakken voor me en ik geen goede cijfers haal en zo dat ik dan een heel jaar weg moet gooien en dat vind ik een beetje zonde en dat wil ik niet. Als ik er eenmaal aan begin wil ik het ook afmaken. In Den Bosch is er dus al een systeem ontwikkelt en daar zou het denk ik beter en makkelijker zijn. Of heb ik het mis???? Maar mijn ouders die vinden Rdam dan beter vanwege de reistijd en omdat er ook veel mensen die ik ken naar Rdam gaan en niemand naar Den Bosch. Dan zou ik ook de enige zijn.

Karima2
14-04-2003, 18:35
Yep ik denk dat ik voor Rotterdam ga!!

K_Prone
14-04-2003, 18:37
Origineel gepost door Zelfkritiek Het was natuurlijk ook wel een erg makkelijke uitlokking van me, men trapt er weer graag in ;) Nee... Studentenleven en op kamers gaan is uiteraard uitsluitend voorbehouden aan jouw broers. Logisch, toch?? Bullshit ik zou ook niet mogen, maar ik ben maar een mammakindje.. :(