Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hirsi Ali: verblijfsvergunning voor illegalen

Randa
31-10-2005, 10:22

AMSTERDAM - Het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali vindt dat de illegale vreemdelingen die de fatale brand in het cellencomplex op Schiphol van nabij hebben meegemaakt een verblijfsvergunning moeten krijgen. Volgens haar is er sprake van een humanitaire ramp. VVD-Kamerlid Visser, die namens z'n fractie over het asielbeleid gaat, is het niet eens met z'n partijgenoot Hirsi Ali, die integratie in haar portefeuille heeft. Hij vindt haar uitspraken „voorbarig”. Visser wil eerst de feiten rond de brand kennen voordat hij conclusies wil trekken. Zolang de resultaten van de onderzoeken naar het drama niet bekend zijn, „voel ik er nog helemaal niets voor”. Volgens het Kamerlid zal de VVD-fractie de kwestie dinsdag bespreken. Oud-burgemeester Van Thijn van Amsterdam pleitte er zaterdag in dagblad Trouw al voor de betrokken illegalen een verblijfsvergunning te geven. Daardoor wordt het volgens hem ook veel eenvoudiger om een lijst met namen van slachtoffers op te stellen en de nabestaanden op te sporen. Van Thijn was ten tijde van de Bijlmerramp burgemeester en toen heeft een zogeheten generaal pardon goed gewerkt, zei hij. Premier Balkenende zei vrijdag zich voor te kunnen stellen dat gepleit wordt voor verblijfsvergunningen, maar het kabinet heeft daarover nog niet gesproken. De premier was behoedzaam in zijn uitspraken, omdat hij geen valse verwachtingen wil wekken bij de vreemdelingen. Ook VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil zich nog niet over de kwestie uitlaten. Ze wil eerst de uitkomsten van de onderzoeken naar de brand afwachten, zei haar woordvoerder zondag.

flexyman
31-10-2005, 10:37
Tjonge...en ik maar denken dat Hirsi Ali niks verstandigs kon zeggen :D dit is de eerste keer dat ze niet negatief is over moslims of radicale imans...:hadj: Maar ik denk niet dat een papiertje een leven kan vervangen vooral voor diegene die zijn omgekomen. Terwijl hun familie in eigen land de slechte nieuws moeten verwerken dat ze een dierbare zijn kwijt geraakt in de heilige maand Ramadan. Dus mijn steun en sterkte wens ik aan de familie van de overleden en niet naar politici want die waaien met elke wind mee.:) Gr. M

abdell180
31-10-2005, 10:44
hier een andere bron:http://www.nieuws.nl/22601

Hazouz_55
31-10-2005, 10:47
Tjonge...en ik maar denken dat Hirsi Ali niks verstandigs kon zeggen :D dit is de eerste keer dat ze niet negatief is over moslims of radicale imans...:hadj: Maar ik denk niet dat een papiertje een leven kan vervangen vooral voor diegene die zijn omgekomen. Terwijl hun familie in eigen land de slechte nieuws moeten verwerken dat ze een dierbare zijn kwijt geraakt in de heilige maand Ramadan. Dus mijn steun en sterkte wens ik aan de familie van de overleden en niet naar politici want die waaien met elke wind mee.:) Gr. M Politiek gewin door het doen van sentimentele uitspraken. Al geeft ze nog 1000 van zulke uitspraken, ik vind haar een gevaar voor deze rechtsstaat en net zo gevaarlijk als Mohammed B en Volkert van der G. Ze heeft niemand vermoord, dat klopt, maar haar uitspraken zorgen voor een tweedeling en dat is niet goed voor het evenwicht in dit land. Het verbaasd mij dat zo weinig mensen dit inzien. Ik had Nederlanders intelligenter ingeschat.

Randa
31-10-2005, 12:28

Tjonge...en ik maar denken dat Hirsi Ali niks verstandigs kon zeggen :D dit is de eerste keer dat ze niet negatief is over moslims of radicale imans...:hadj: Maar ik denk niet dat een papiertje een leven kan vervangen vooral voor diegene die zijn omgekomen. Terwijl hun familie in eigen land de slechte nieuws moeten verwerken dat ze een dierbare zijn kwijt geraakt in de heilige maand Ramadan. Dus mijn steun en sterkte wens ik aan de familie van de overleden en niet naar politici want die waaien met elke wind mee.:) Gr. M Tja dat is nou prescies wat ik ook dacht..voor het eerst heb ik iets goeds van dat mens gehoord.

Randa
31-10-2005, 12:43
Politiek gewin door het doen van sentimentele uitspraken. Al geeft ze nog 1000 van zulke uitspraken, ik vind haar een gevaar voor deze rechtsstaat en net zo gevaarlijk als Mohammed B en Volkert van der G. Ze heeft niemand vermoord, dat klopt, maar haar uitspraken zorgen voor een tweedeling en dat is niet goed voor het evenwicht in dit land. Het verbaasd mij dat zo weinig mensen dit inzien. Ik had Nederlanders intelligenter ingeschat. Ben het helemaal met je eens..het is tenslotte Hirsi Ali die er voor zorgt dat Moslims en niet Moslims elkaar niet begrijpen, er is een soort haat ontstaan tussen beiden.En dat omdat zij geloof en cultuur elkaar door de war haalt.Ze pakt het allemaal verkeerd uit vind ik.

GUERRILLERO
31-10-2005, 12:48
Mooi zo, interne strubbelingen binnen de VVD. Het is inmiddels een publiek geheim geworden dat de VVD Hirsi Ali liever kwijt dan rijk is: zou de verhulde vreemdelingenhaat van vele VVD'ers dan toch stilaan naar boven komen. In het panelgesprek in Buitenhof bleek uit haar antwoord op de vraag of ze bij de volgende verkiezingen nog VVD-parlementslid blijft, dat ze twijfelde en dat de VVD haar kennelijk op een zijspoor zou willen zetten. Gelukkig zag er allerminst uit. Afwachten maar. GUERRILLERO

Bonzai
31-10-2005, 12:52
Ik ben het er niet mee eens. Ze moeten niks krijgen en naar het land van herkomst gestuurd worden. Dalijk krijgen we allemaal illegale pyromanen in Nederland....

GUERRILLERO
31-10-2005, 13:06
Ik ben het er niet mee eens. Ze moeten niks krijgen en naar het land van herkomst gestuurd worden. Dalijk krijgen we allemaal illegale pyromanen in Nederland....Zeg dat maar tegen je geliefde Ayaan Hirsi Ali die je met open armen hebt ontvangen en na slechts 8 dagen reeds van een Nederlands paspoort hebt voorzien. Ze moest zich niet eens inburgeren en fatsoenlijk Nederlands praten kan ze nog steeds niet. GUERRILLERO

flexyman
31-10-2005, 13:12
Het ergste van alles is dat Hirsi Ali niet beseft dat ze wordt gebruikt als een troetelallochtoon. Het voorbeeld die wij moeten worden en dat wij onze roots moeten vergeten......:lekkerpuh Al blondeer je haar, koop je een poedel, eet je Unox.......je bent wat je spiegelbeeld weerspiegelt een Allochtoon en nog wel van het soort waar zij het meest bang voor zijn een Moslim of Moslima...dus wie wil je voor de gek houden?

Bonzai
31-10-2005, 13:25
Zeg dat maar tegen je geliefde Ayaan Hirsi Ali die je met open armen hebt ontvangen en na slechts 8 dagen reeds van een Nederlands paspoort hebt voorzien. Ze moest zich niet eens inburgeren en fatsoenlijk Nederlands praten kan ze nog steeds niet. GUERRILLERO "Zeg dat maar tegen je geliefde Ayaan Hirsi Ali" :rolleyes:

Fietspomp
31-10-2005, 13:36
Laten we eerst vassstellen dat het asielzoekers zijn, en dit zijn geen criminelen. Maar mensen die om politieke of economische redenen naar het "Luilekkerland" Europa zijn gekomen. Onze regering heeft regels opgesteld waaraan men moet voldoen voordat men asiel verleent, deze voldeden daar niet aan en worden teruggestuurd. En geloof mij het is geen pretje om illegaal te zijn, want om inkomen te hebben moeten ze zwart werken en worden dan uitgebuit voor een paar euro om werk te doen, waar waarschijnlijk een stel van die schreeuwende uitkeringtrekkers hun nest niet voor uit willen komen. Wat zij nu meegemaakt hebben , door de hollandse krenterigheid bij bouw en personele bezetting, vind ik dat nu wel een keer ruimhartig moeten zijn en deze mensen gewoon hier een plaats geven. En lieden die roepen dat ze ook willen vertrekken vanwege "het slappe gedoe"en de overmaat aan regels , welnu gooi de achterbak vol en neem een ticket en vertrek en ga naar je land waar ze zonder regels zijn(corrupt) of waar ze je met open armen ontvangen.

GUERRILLERO
31-10-2005, 13:36
Het ergste van alles is dat Hirsi Ali niet beseft dat ze wordt gebruikt als een troetelallochtoon. Het voorbeeld die wij moeten worden en dat wij onze roots moeten vergeten......:lekkerpuh Al blondeer je haar, koop je een poedel, eet je Unox.......je bent wat je spiegelbeeld weerspiegelt een Allochtoon en nog wel van het soort waar zij het meest bang voor zijn een Moslim of Moslima...dus wie wil je voor de gek houden?Dat getroetel is er inmiddels ook al van af; meer zelfs, ze is voor de VVD geen "nuttige" allochtoon meer en veroorzaakt meer heibel binnen de partij dan dat ze in één lijn staat met het partijprogramma. De kans is reëel dat ze bij de volgende verkiezingen wordt bedankt voor haar geleverde diensten. Het mens verkeert in een identiteitscrisis en voelt langzaam maar zeker aan dat ook zij niet écht geaccepteerd wordt door haar partijgenoten. En als je anderzijds door je ganse familie werd verstoten dan sta je er algauw helemaal alleen voor....en dat weegt door. Ayaan Hirsi Ali realiseert zich dat ze bij niemand hoort en dat ze steeds ongeloofwaardiger wordt. GUERRILLERO

mohammed_D
31-10-2005, 13:43
Dat getroetel is er inmiddels ook al van af; meer zelfs, ze is voor de VVD geen "nuttige" allochtoon meer en veroorzaakt meer heibel binnen de partij dan dat ze in één lijn staat met het partijprogramma. De kans is reëel dat ze bij de volgende verkiezingen wordt bedankt voor haar geleverde diensten. Het mens verkeert in een identiteitscrisis en voelt langzaam maar zeker aan dat ook zij niet écht geaccepteerd wordt door haar partijgenoten. En als je anderzijds door je ganse familie werd verstoten dan sta je er algauw helemaal alleen voor....en dat weegt door. Ayaan Hirsi Ali realiseert zich dat ze bij niemand hoort en dat ze steeds ongeloofwaardiger wordt. GUERRILLERO Net zoiets als met jou op dit forum bedoel je?

GUERRILLERO
31-10-2005, 13:55

Net zoiets als met jou op dit forum bedoel je?Aan het aantal positieve reputatiepunten kan je dat niet echt afleiden. En het zijn heus niet alleen "allochtonen" die de bijdragen appreciëren, mohammed_D. GUERRILLERO