Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kennis moet je uitvoeren of doorgeven..maar niet ermee zitten niksen...

Pagina's : [1] 2

camjo
13-04-2003, 22:36

Salaam mensen.. Tegenwoordig weten we relatief veel..door allerlei bronnen. Maar het probleem is..is dat wij ook veel zaken gewoon vergeten..dat is op zich normaal, omdat we niet alles kunnen blijven onthouden..alleen zaken die wij écht voor gestudeerd of geleerd hebben blijven in ons geheugen (gelukkig maar).. Maar..als je de "positieve" kennis die je nu hebt niet in de praktijk gebruikt of aan iemand anders doorgeeft..wat heb je dan aan deze..niets. Blijf doorgaan met jezelf te ontwikkelen..en gebruik hiervoor de positieve kennis die je deels in je levensjaren hebt verzameld en deels hebt gekregen van anderen. Wat ben je met kennis ?...als je het niet gebruikt of toepast.

saidaaatje
13-04-2003, 22:37
heel goed verwoord mj:goedzo: hoe is het ermee btw...met je vrouw en kinderen?

RaZer
13-04-2003, 22:45
Klopt.... vind het ook goed dat jij je nog bekommert om jongeren ookal ben je al getrouwd en heb je kinderen. Maar door ons te bestuderen zal je later beter je kinderen begrijpen. Dus het is een win win situatie :D

HalfBlood
13-04-2003, 22:47
Correct..

Moi_Oujdia
13-04-2003, 22:53

kennis is de sleutel tot succes

AbaHoeCh
13-04-2003, 22:55
Origineel gepost door saidaaatje heel goed verwoord mj:goedzo: hoe is het ermee btw...met je vrouw en kinderen? ik wou het ook zeggen :goedzo:

camjo
13-04-2003, 22:56
Origineel gepost door saidaaatje heel goed verwoord mj:goedzo: hoe is het ermee btw...met je vrouw en kinderen? Chokran saida..met mij en mijn familie is goed alhamdulilaah..ik hoop het zelfde voor jou De mensen weten meestal beter..en toch volgt men niet de kennis die juist is...en...die men kent.

camjo
13-04-2003, 23:13
Origineel gepost door RaZer Klopt.... vind het ook goed dat jij je nog bekommert om jongeren ookal ben je al getrouwd en heb je kinderen. Maar door ons te bestuderen zal je later beter je kinderen begrijpen. Dus het is een win win situatie :D Jullie bestuderen..nou, laat mij dit zeggen..ik kan nog veel van jullie leren hoor..dit is geen grap. Maar leren is een ruim begrip..je leert zowel de goede als de slechte kanten.. Alleen stoort het mij als een Marokkaanse jongen of meisje kennis/ervaring/studie heeft...en niets mee doet..hij of zij studeert niet verder of zoekt geen job..dit bestaat..en ik vind dit zeer spijtig.

Chaimae
14-04-2003, 14:39
Ik heb zulke topics gemist. :( :D

RaZer
14-04-2003, 18:58
Origineel gepost door Mohammed Justice Jullie bestuderen..nou, laat mij dit zeggen..ik kan nog veel van jullie leren hoor..dit is geen grap. Maar leren is een ruim begrip..je leert zowel de goede als de slechte kanten.. Alleen stoort het mij als een Marokkaanse jongen of meisje kennis/ervaring/studie heeft...en niets mee doet..hij of zij studeert niet verder of zoekt geen job..dit bestaat..en ik vind dit zeer spijtig. Jahh dat bedoel ik met bestuderen, namelijk meteen wat leren. Jah denk dat die mensen teveel korte termijn denken, lang leve de lol en dat is niet leren jammer genoeg. Maar Insha Allah komt dat allemaal wel goed en zullen ze wat slimmer gaan nadenken, jammer genoeg gebeurt dit dan meestal naardat ze wat ergst meemaken. Eerder leren ze het meestal niet.

yesmina19
16-04-2003, 21:47
leren is kwaliteit van je toekomst

salwa23
17-04-2003, 10:41
Mohammed Justice je mag wel meer van deze Topics openen eindelijk een serieus onderwerp mijn complumenten

Onslaught
17-04-2003, 10:56
mooi gezegd razer en mj aleen een vraag voor jullie wat is het dan verhsil tussen kennis en ervaring??!!!!!11

Lady_moi
17-04-2003, 10:58
Origineel gepost door Mohammed Justice Salaam mensen.. Tegenwoordig weten we relatief veel..door allerlei bronnen. Maar het probleem is..is dat wij ook veel zaken gewoon vergeten..dat is op zich normaal, omdat we niet alles kunnen blijven onthouden..alleen zaken die wij écht voor gestudeerd of geleerd hebben blijven in ons geheugen (gelukkig maar).. Maar..als je de "positieve" kennis die je nu hebt niet in de praktijk gebruikt of aan iemand anders doorgeeft..wat heb je dan aan deze..niets. Blijf doorgaan met jezelf te ontwikkelen..en gebruik hiervoor de positieve kennis die je deels in je levensjaren hebt verzameld en deels hebt gekregen van anderen. Wat ben je met kennis ?...als je het niet gebruikt of toepast. inderdaad :goedzo:

RaZer
17-04-2003, 12:05

Origineel gepost door Onslaught mooi gezegd razer en mj aleen een vraag voor jullie wat is het dan verhsil tussen kennis en ervaring??!!!!!11 Ervaring krijg je als je dingen denk ik heb meegemaakt. Dus je moet iets hebben meegemaakt dus, b je heb een relatie gehad met een meisje en die dumpt jou om niks terwijl jij meer wou. Dat is ervarig maar je had niet een relatie met haar hoeven te beginnen je had het al kunnen leren van andere mensen die het hebben meegemaakt. En dus geen relatie beginnen of meteen naar haar ouders ofzo zodat het meteen serieus is en als zij dat niet wil weet je genoeg. (omgekeerd komt natuurlijk vaker voor jongen dumpt meisje) Dus ervaring krijg je als je alles zelf heb meegemaakt kennis hoef je niet mee te maken dat kan je leren van mensen met ervaring of gewoon mensen die bv veel weten van de Islam en dat goed kunnen uitleggen. Dus niet alleen het is Haram klaar! Denk dat Mj dat bedoel dat mensen die dat ervaart hebben dat moeten delen. En ook mensen met veel kennis van de Islam dat moeten delen.

Pagina's : [1] 2