SaMiax
13-04-2003, 21:57
ik luisterde net naar een marokaans liedje van de zanger Cheb Housini.. ik weet niet of jullie hem kennen maar hij is in elk geval goed!! zelfs zijn teksten zijn echt :goedzo: hij heeft ook een lied gemaakt over visa. wat de marokanen daar er voor over hebben... en ik vond het best wel grappig op de manier hoe hij het overbracht.. maar het blijft wel triest om te weten hoe ze steeds teleurgesteld worden omdat ze geen visa kunnen krijgen... MOHIM: IK GA EEN STUK SCHRIJVEN VAN WAT HIJ ZONG... AL IS HET LANG MAAR HET IS ZEKER DE MOEITE WAARD OM HET TE LEZEN.. IK HOOP ALLEEN DAT JULLIE HET BEGRIJPEN OMDAT HET MAROKAANS GESCHREVEN IS... HERE IT COMES! :D :D Rfed le pasport oe koelt ndir le visa oe negroez enzoel Msiet le consulat oe bneijti brit ndir le ma3koel A tsartart men tmenja (8uur) oe hna mtzahmin kabdin toer Wahad yedgol oe wahad yegroz oe lie ma 3ando lektaf ye redoeh le rol Men 3ishat lel la3shija oe le consulat kemmlet oe fermet (fermet is dichtgegaan) Sa3dat lie rah qrieb rowah oe lie b3ied ye dowwer fien ie bet Msiet chedit hotel oe kolt illa brit nebakker ne3awwel nbet Bakkert anna loewel 3lla le visa oe fret Cheddo 3lija dossier oe kalloeli roh tekkles tahdar sa3at Arwaho a hbabi mien kalloeli visa terefused :huil: Melqauw lia kwajem, hassiet ana beshiha tebarrdet Hessiet be qalbi tezajer krieb te roh tegroez beddet Nahsen n3awen lie harko oe lie metto ma mab3ouw yemmel Le moet harra oe wa3ra oe tawahed yehsie men hajat Wesh le pasport fe zieb oe le visa ma fiha nashieb Ness brat tetzoel oe brat tetzor le aqarieb Allah Allah ya shabbie, gemmem fakker fie weldek t3iesh Ljoem visa s3ieb oe s3abbet oe yediha hie lie hoewa rich (rijk) La t3amershi fie vloekka oe le moezzat Te gelli le mima te fakker: anna ouldi rah met.... Zo dat was het! Hopelijk begrepen jullie er wat van anders was het voor nix geweest :o