Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Sharon bereid joodse nederzettingen op te geven

Pagina's : [1] 2

Nkin
13-04-2003, 15:50

Sharon bereid joodse nederzettingen op te geven Uitgegeven: 13 april 2003 12:23 TEL AVIV - De Israëlische premier Sharon is bereid joodse nederzettingen op te geven als die stap noodzakelijk is om tot een vredesakkoord met de Palestijnen te komen. Sharon deed de toezegging in een gesprek met de Israëlische krant Haaretz. De havik Sharon is altijd een warm voorstander en aanjager geweest van het Israëlische nederzettingenbeleid. Maar hij zegt nu bereid te zijn "stappen te zetten die pijnlijk zijn voor iedere jood en voor mij persoonlijk". De Palestijnse onderhandelaar Erekat heeft de opmerkingen van Sharon afgedaan als een publiciteitsstunt. Schokeffect Volgens Sharon zijn de verhoudingen in de Arabische wereld veranderd nu de Amerikanen het regime van Saddam Hussein hebben omvergeworpen. "Het schokeffect in de Arabische wereld door de Amerikaanse actie maakt de kans op vrede groter. Tussen Israël en zijn buurlanden, maar ook met de Palestijnen". Inmiddels is een Israëlische commissie onderweg naar de Verenigde Staten om de zogenoemde 'wegenkaart' voor vrede tussen Israël en de Palestijnen te bespreken. De commissie heeft vijftien punten van verandering aangebracht in het vredesplan, dat is opgesteld door de VS, Europa, Rusland en de Verenigde Naties. Het plan van drie fasen voorziet erin dat er eind 2003 een Palestijnse staat met voorlopige grenzen wordt gevormd. In 2005 moet er een onafhankelijke Palestijnse staat met een definitief afgebakend gebied zijn.

DePaRaBier
13-04-2003, 15:52
Mooi getimede propaganda...

AdamX
13-04-2003, 15:59
allemaal praatjes die geen gatjes vullen

bnisnassen
13-04-2003, 16:52
Origineel gepost door Nkin Sharon bereid joodse nederzettingen op te geven Uitgegeven: 13 april 2003 12:23 TEL AVIV - De Israëlische premier Sharon is bereid joodse nederzettingen op te geven als die stap noodzakelijk is om tot een vredesakkoord met de Palestijnen te komen. Sharon deed de toezegging in een gesprek met de Israëlische krant Haaretz. De havik Sharon is altijd een warm voorstander en aanjager geweest van het Israëlische nederzettingenbeleid. Maar hij zegt nu bereid te zijn "stappen te zetten die pijnlijk zijn voor iedere jood en voor mij persoonlijk". De Palestijnse onderhandelaar Erekat heeft de opmerkingen van Sharon afgedaan als een publiciteitsstunt. Schokeffect Volgens Sharon zijn de verhoudingen in de Arabische wereld veranderd nu de Amerikanen het regime van Saddam Hussein hebben omvergeworpen. "Het schokeffect in de Arabische wereld door de Amerikaanse actie maakt de kans op vrede groter. Tussen Israël en zijn buurlanden, maar ook met de Palestijnen". Inmiddels is een Israëlische commissie onderweg naar de Verenigde Staten om de zogenoemde 'wegenkaart' voor vrede tussen Israël en de Palestijnen te bespreken. De commissie heeft vijftien punten van verandering aangebracht in het vredesplan, dat is opgesteld door de VS, Europa, Rusland en de Verenigde Naties. Het plan van drie fasen voorziet erin dat er eind 2003 een Palestijnse staat met voorlopige grenzen wordt gevormd. In 2005 moet er een onafhankelijke Palestijnse staat met een definitief afgebakend gebied zijn. mooie verhaal en ik hoop dat je daar niet intrapt. Sharon was en is altijd een tegenstander van een plestijnse staat en hij zal het nooit accepteren. hij is gekozen als premier om de vredesplan te blokeren en het palestijnse volk af te maken. sharon is geen politicus maar een harde militaire, hij kent geen andere taal dan die van de kogels. sharon zei en hij zegt nog steeds als de palestijnen hun eigen staat willen dat moet de koning van jordanie verwijderd worden en daar hun eigen staat kunnen stichten. juist nu wordt gepraat over een vredesplan om de situatie in irak te camoufleren en de sympathie van de woedende moslims te winen. het is gewoon theater, theater en nog eens theater. hun speltje is bekend en ze komen nooit van ons af. ik hoop dat een verandering in de arabiesch leideschap komt en dan zullen we zien wie het te zeggen heeft.

Kingofmaroc
13-04-2003, 20:56

geloof jij het zelf :rolleyes:

Ole_Guapa
13-04-2003, 22:19
Er zal wel weer wat achter zitten. Ik zie graag het positieve van de mens, maar Sharon die ineens vriendjes wil worden, dat kan zelfs ik niet geloven.... helaas.

an3sdej
13-04-2003, 22:21
Hij heeft gezegd, dat hij EEN PAAR nederzettingen wil opgeven. Het is een sluwe vos. De Palestijnen zijn beter af met het plan van de Amerikanen (roadmap for peace). Maar DAAR wil Sharon en co niet aan! DAN moet Israel te veel inleveren.

MueZli
13-04-2003, 22:26
Met als tegenruil dat de palestijnse vluchtelingen niet terugkomen. De kleine lettertjes. Ik spuug op die zwijn.

an3sdej
13-04-2003, 22:33
Maar hierin steunen jullie dus WEL de VS en mr Bush. Misschien doet de VS toch nog IETS goed???

MueZli
13-04-2003, 22:38
Je bedoelt het signaal van sharon die in die vette handjes zit te wrijven omdat die woestijn arabieren nu schrik hebben van de supermacht VS. Groot Israel kan gaan uitbreiden. Waarin?..Dat ze die sharon nog niet voor het tribunaal hebben gedaagd, met hun high tech tanks dat gebied binnen zijn gegaan en de palestijnen hebben bevrijd. Ja waar BLIJFT die bevrijding. Israel heeft dozijnen resoluties geschonden. AJB, ik heb geen zin in je naive ophemeling van retarded Bush. K wordt kostmisselijk van zulke GASTEN!. Bush deugt NIET punt uit. Sjo mn avond is nu verpest dankzij, deze verknipte %%&%%*(^%^%#$$@#^%^&^*&^%^& rot wezens.

Realkeeper
13-04-2003, 22:41
tja, deden ze maar eens een keer echt iets aan die arrogantie van israel. als ze die sharon eens goed onder druk zouden zetten, zou dat een hoop veranderen. maar goed, een paar nederzettingen zijn meer dan geen nederzettingen toch?

an3sdej
13-04-2003, 22:42
En als de VS nu zorgt voor een goede toekomst voor het Palestijnse volk, voor een eigen staat van de Palestijnen?? DAAR gaat het toch om??

T-ManiaC
13-04-2003, 23:02
Origineel gepost door an3sdej Hij heeft gezegd, dat hij EEN PAAR nederzettingen wil opgeven. Het is een sluwe vos. De Palestijnen zijn beter af met het plan van de Amerikanen (roadmap for peace). Maar DAAR wil Sharon en co niet aan! DAN moet Israel te veel inleveren. :eek:

Amazoullou
14-04-2003, 00:41
Arabische Wereld = 24 Dictaturen Op dit ogenblik hebben 4 dictaturen Israel erkend (OFFICIEEL) : Marokko , Jordanie , Egypte , Tunesie . In 1979 ging het probleem opgelost worden door de vrede met Egypte (de grootste arabische staat). In 1991 ging het probleem opgelost worden na de oorlog tegen Irak (nadat Saoudi-Arabie en Kouweit meer als 100 miljard dollar hebben betaald). In 2003 ging het probleem opgelost worden na de val van Saddam (de enige die tegen Israel nog iets voorstelt). In 2... ging het probleem.......................................... ........................ Begrijpen jullie het SPELLETJE ? Uiteindelijk zullen ALLE dictaturen Israel erkennen. Een Arabische democratie zal NOOIT tot erkenning overgaan omdat die het volk vertegenwoordigt. Maar een democratie is iets dat TABOE is in de Arabische Wereld omdat het NOOIT strookt met de westerse politiek die alles wil plunderen wat er te plunderen valt. Alleen het feit dat het dictaturen zijn die Israel erkennen zal dat hun val VERSNELLEN . Israel zal hoe dan ook verdwijnen. AMAZOULLOU DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN

MueZli
14-04-2003, 19:13

Origineel gepost door an3sdej En als de VS nu zorgt voor een goede toekomst voor het Palestijnse volk, voor een eigen staat van de Palestijnen?? DAAR gaat het toch om?? Waarom is ze dat niet zeg pak en weg 30 jaar geleden mee begonnen.. Waarom staat ze niet met n rokende tanks, in de achtertuin van varken sharon.., Waarom heeft ze daar geen militaire interventie gepland ? Waarom heeft ze al niet bij het op stellen van de 1ste resoluties ingegrepen ? Is ze niet op haar achterste poten gaan staan ? Waarom onderhoud ze economische en politieke betrekkingen en heeft ze Israel zeg pak en beet 10 jr niet gesanctioneerd ? Waarom financieert ze ISRAEL UBERHAUPT? Waarom financieert ze een illegale staat met een wanbeleid!!?? Waarom heeft ze in hemelsnaam de oliepijpleiding van irak naar haifa open gemaakt , terwijl ze alleen naar Irak was voor de "bevrijding" ? Waarom zit ze daar met haar gore fikken aan ? Waarom als, Bush, de nobelste man vd wereld zou zijn, weet hij jou zo te brainwashen met iets wat waarschijnlijk inhoudelijk zo iets is, weggeven de palestijnen n fictieve procentje meer, de zionisten mekkeren dat dat 1ne procentje meer eigenlijk veelste veel is..mocht het wel gegeven worden dan kunnen de zionisten laten zien dat zo genereus zijn, terwijl van wat de palestijnen eigenlijk bezitten voordat dat fascistische regime ooit daar heeft kunnen gedijen, het misschien 0,000000000000001 % is.. Weet je wat ik dit noem, dit noem ik vernedering, vertrapping, onmenswaardig en inhumaan. En ik acht dieren, ja dieren, beter dan deze wangestalten. Ik sta dan ook volledig achter de strijd vd palestijnen, en deze strijd gaan zij als enige echt aan. En plss kom me niet meer aanzetten met de nobelheid van amerika. Of een voorstel, van maar ja, als we jullie "iets" beloven dan houden jullie je bek dicht. Iedere mens met gevoel voor onrecht , moet zich hier tegen uitspreken! Dus, dat je nu even aanwappert met propaganda sh.it..begrijpen mijn hersenen daar in sector 3435 van mn hoofd niet !

Pagina's : [1] 2