Bekijk originele versie : Straatgevechten in Parijse voorstad na dood twee tieners
rijmaran
29-10-2005, 08:11
Bron (http://www.hln.be/hln/cch/det/art_135779.html)
Straatgevechten in Parijse voorstad na dood twee tieners
Na de dood van twee tieners kwam het tot zware gewelddadigheden in Clichy-sous-Bois.
De accidentele dood van twee tieners heeft in een Parijse voorstad donderdagnacht tot gewelddadigheden en straatgevechten tegen de ordediensten geleid. Jeugdbendes staken meer dan 20 voertuigen in brand, gooiden ruiten van openbare gebouwen in en vernielden bushokjes, aldus de politie van Clichy-sous-Bois vrijdag. In de ochtenduren normaliseerde de situatie zich. Er werd tot dusver niemand gearresteerd.
Bij een incident donderdag waren drie jongeren, die op de vlucht waren geslagen voor de politie, over een afrastering van een elektriciteitskabine geklauterd. Twee van hen, een 14- en een 16-jarige jongen, werden door elektrische schokken gedood. De derde werd met zware verwondingen naar een ziekenhuis gevoerd. Aanleiding was een diefstal op een bouwwerf, waarbij een groep jongeren bij de aankomst van de politie op de vlucht sloeg.
3 jongeren willen een diefstal plegen, worden betrapt en vluchten weg, zijn zo dom ziczelf weg te steken in een hoogspanningscabine en worden geëlectrokuteerd en dat is dan de schuld van de politie en de burgers wiens eigendommen beschadigd werden.
Leve de misdaad dan maar volgens een bende schoelies!!:maf:
frankherbert
29-10-2005, 08:18
Het is geen op zichzelf staand incident. Het wil in Frankrijk nog wel eens voorkomen dat arrestanten op het politiebureau komen te overlijden "na een ongelukkige val". Het betreft vreemd genoeg altijd "beurres" en Afrikanen.
jammerdan
29-10-2005, 08:27
Rijmaran poepte:
"3 jongeren willen een diefstal plegen, worden betrapt en vluchten weg, zijn zo dom ziczelf weg te steken in een hoogspanningscabine en worden geëlectrokuteerd en dat is dan de schuld van de politie en de burgers wiens eigendommen beschadigd werden.
Leve de misdaad dan maar volgens een bende schoelies!"
Als de norm bij normaal denkende mensen wordt dat de daders voor een diefstal op een bouwwwerf opjaagd dienen te worden met de dood tot gevolg dan heb je, rijmaran, inderdaad gelijk.
rijmaran
29-10-2005, 08:43
Rijmaran poepte:
"3 jongeren willen een diefstal plegen, worden betrapt en vluchten weg, zijn zo dom ziczelf weg te steken in een hoogspanningscabine en worden geëlectrokuteerd en dat is dan de schuld van de politie en de burgers wiens eigendommen beschadigd werden.
Als de norm bij normaal denkende mensen wordt dat de daders voor een diefstal op een bouwwwerf opjaagd dienen te worden met de dood tot gevolg dan heb je, rijmaran, inderdaad gelijk.
1: Diefstal is misdaad.
2: Misdadigers mogen/moeten achtervolgd worden.
3: Niemand zegt tegen misdadigers dat ze zo dom moeten zijn zichzelf weg te steken in een hoogspanningscabine.
Eigenlijk niet meer dan 'eigen schuld, dikke bult!!
En ja, ik ben een normaal weldenkend mens die last heeft met bende hersenloze misdadigers in spé.
jammerdan
29-10-2005, 08:49
rijmaran behoort duidelijk niet tot het kritische gedeelte van de bevolking. ik neem aan dat u een autoritaire staat met een volledige controle van politie en leger prefereert.
verhuis aub naar iran, daar wordt u inderdaad opgehangen voor een misdaad.
rijmaran
29-10-2005, 08:51
rijmaran behoort duidelijk niet tot het kritische gedeelte van de bevolking. ik neem aan dat u een autoritaire staat met een volledige controle van politie en leger prefereert.
verhuis aub naar iran, daar wordt u inderdaad opgehangen voor een misdaad.
Je bent niet snel van begrip hé.
Niemand heeft hen gedood, ze waren zelf zo dom in een hoogspanningscabine te kruipen nadat ze betrapt werden op diestal of poging tot diefstal.
Is dat nu de fout van diegenen die hen betrapt hebben?
Rijmaran poepte:
Dus zogauw criminelen (kleur en herkomst doen er helemaal niet toe) een bouwplaats opvluchten mag je ze niet meer achtervolgen.
Zullen we eens beginnen met het feit dat die criminelen met hun poten van andermans spullen af moeten blijven.
Wanneer ze dat niet doen heeft de politie de plicht om dat tuig te achtervolgen. Dat zij zo stom zijn om zich te verschuilen in een transformatorhuisje is hun ontzettend fatale fout. Maar dat kun je de politie niet aanrekenen die doen gewoon hun werk. Het oppakken van criminelen.
Als dat schorum geen misdrijf had gepleegd had het ook geen bouwplaats op hoeven te vluchten.
jammerdan
29-10-2005, 09:15
Geloof mij: jullie maken ergens een denkfout.
stelen is fout, dat zal zelfs de grootste dief het met u eens zijn.
maar een en ander dient wel in context bekeken te worden.
een goed voorbeeld zijn de amerikaanse taferelen waar joyriders van 12-jaar zich dood rijden omdat de politie de "dief" perse moet maken.
als de fietsendief wordt beschoten wordt het ook een schutter.
het is makkelijk om in de postie waarbij je nooit hoeft te stelen (welvarende, goede jeugd hebben jullie ongetwijffeld gehad) te oordelen.
nuances zijn onmiskenbaar voor een harmonieuze samenleving.
einde preek amen.
rijmaran
29-10-2005, 09:23
een goed voorbeeld zijn de amerikaanse taferelen waar joyriders van 12-jaar zich dood rijden omdat de politie de "dief" perse moet maken.
het is makkelijk om in de postie waarbij je nooit hoeft te stelen (welvarende, goede jeugd hebben jullie ongetwijffeld gehad) te oordelen.
einde preek amen.
Welk nuances?
Is diefstal dan een geoorloofd iets voor jou?
Moet men die dieven dan ongestoord hun gang laten gaan?
Is het de schuld van de politie dat zij zo dom waren zich op zulk een plaats weg te steken?
En de onlusten erna doen me denken aan de onlusten in Antwerpen na het probleem met een drugshandelaar die verongelukte na een achtervolging, waarop alweer een meute onruststokers op straat verscheen en hiermee aangaven..'jullie moeten onze misdadigers met rust laten.'
Opvallend trouwens....... dat massaal op straat verschijnen van een bende onruststokers en hoe snel ze elkaar verwittigen.
Weg met dat krapuul zou ik zeggen.
Hadden die jongens hun handen nou thuis gehouden, was er niets gebeurd.
Maar de wereld op z'n kop zetten is schijnbaar een eigenschap die tegenwoordig als normaal beschouwd wordt.:maf:
jammerdan
29-10-2005, 10:12
Welk nuances?
Is diefstal dan een geoorloofd iets voor jou?
Moet men die dieven dan ongestoord hun gang laten gaan?
Is het de schuld van de politie dat zij zo dom waren zich op zulk een plaats weg te steken?
En de onlusten erna doen me denken aan de onlusten in Antwerpen na het probleem met een drugshandelaar die verongelukte na een achtervolging, waarop alweer een meute onruststokers op straat verscheen en hiermee aangaven..'jullie moeten onze misdadigers met rust laten.'
Opvallend trouwens....... dat massaal op straat verschijnen van een bende onruststokers en hoe snel ze elkaar verwittigen.
Weg met dat krapuul zou ik zeggen.
Hadden die jongens hun handen nou thuis gehouden, was er niets gebeurd.
Maar de wereld op z'n kop zetten is schijnbaar een eigenschap die tegenwoordig als normaal beschouwd wordt.:maf:
u heeft gelijk en hebt mij overtuigd. :jammer:
rijmaran
29-10-2005, 10:15
u heeft gelijk en hebt mij overtuigd. :jammer:
Stevig weerwoord.:maf2:
14 en 16 pas.
Zo jong nog.:(
rijmaran
29-10-2005, 10:32
14 en 16 pas.
Zo jong nog.:(
Juist, intriest.
Een degelijke opvoeding had dat misschien kunnen vermijden.
1: Diefstal is misdaad.
2: Misdadigers mogen/moeten achtervolgd worden.
3: Niemand zegt tegen misdadigers dat ze zo dom moeten zijn zichzelf weg te steken in een hoogspanningscabine.
Eigenlijk niet meer dan 'eigen schuld, dikke bult!!
En ja, ik ben een normaal weldenkend mens die last heeft met bende hersenloze misdadigers in spé.
Helemaal mee eens.
De rellen zijn compleet overbodig voor criminelen die hun eigen dood hebben veroorzaakt. Mensen die dat hier supporten doen dat alleen maar omdat het ofwel mensen uit hun eigen groep zijn ofwel omdat ze westerse regimes hekelen.
einde preek amen.
Enige nuance mag wel worden aangebracht, het is triest dat een paar jochies op die manier komen te overlijden. Dat lot heeft men niet verdiend door een diefstal.
Dat er dan grootschallige rellen uitbreken is een heel ander verhaal. Dat zou begrijpelijk zijn als die jochies waren opgepakt en vervolgens moedwillig in dat transformatorstation waren geworpen.
Als die jongens zelf dat station zijn binnengevlucht kun je daar bedroefd om zijn, maar om je dan massaal af te reageren op je omgeving is veeleer een teken dat een harmonieuze samenleving niet mogelijk is met de groep die dit primitieve gedrag vertoont.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.