Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Droomuitleg nodig

kamillia83
13-04-2003, 14:29

Salaam allemaal, Weet iemand wat het betekent als je droomt dat iemand overleden is? Ik hoop dat iemand hier de uitleg van kent. Ik weet dat er een boek bestaat van Mohamed bin Sirin, die dromen uitlegt, maar hoop eigenlijk dat iemand die er verstand van heeft mij kan helpen aan het antwoord.

cj_tetuani
13-04-2003, 14:33
wat ik wel horen zeggen, dat de doden vragen om elRahma lees de quraan aub en doe doua en als het kan ook sadaka

miss_mariam17
13-04-2003, 14:34
Origineel gepost door kamillia83 Salaam allemaal, Weet iemand wat het betekent als je droomt dat iemand overleden is? Ik hoop dat iemand hier de uitleg van kent. Ik weet dat er een boek bestaat van Mohamed bin Sirin, die dromen uitlegt, maar hoop eigenlijk dat iemand die er verstand van heeft mij kan helpen aan het antwoord. ik denk ik weet het niet zeker dat als je droomt dat er iemand overleden is dat diegene een lange leven heeft dat heb ikooit gehoord ik weet niet of het zo is :)

qwatra
13-04-2003, 15:37
Origineel gepost door miss_mariam17 ik denk ik weet het niet zeker dat als je droomt dat er iemand overleden is dat diegene een lange leven heeft dat heb ikooit gehoord ik weet niet of het zo is :) Dat is ook hetgene dat ik gehoord heb, misschien is het dan toch waar :zwaai:

cj_tetuani
13-04-2003, 15:38

Origineel gepost door mereyem ik lees niets speciaals over de dood omtrent iemand die nog leeft ik weet wel,dat als je droomt over iemand die dood gaat,dat het betekent dat die persoon lang zal leven. Dit heb ik persoonlijk eens nagevraagd omdat ik zelf droomde dat mijn moeder gestorven was. beslama meid hello zusje de dood leeft niet vraagt aan een geleerd in de Islam maar we moeten elke donderdag quran lezen over ons doden en we moet ook sadaka geven aan de armen. en je hebt gelijk als iemand dood is, is het afgelopen; maaar!!!!!!!!! er blijven 3 dingen in het leven, die hem van goed kan komen tijdens het zijn leven toen hij leefde nog goede daden deed, als hij een moskee heeft gebouwd of een zieken huis of een put een eeuwige goede doel wat ik hiermeer bedoel . of een goede kinderen, die voor hem doua doen ( smeekgebed) en sadaka geven aan de armen. zodat hun ouders ElRahma kunnen ontvagen.

miss_couscous
13-04-2003, 15:39
ik heb gehoord als je droomt dat er iem dood gaat dat r een baby wordt verwacht.....binnen je familie kennissen kring...

3ebergrechts
13-04-2003, 15:39
dit staat er precies in, De dood in de droom symboliseert de corruptie van iemand Dien, terwijl de eer, rang, en glorie voor hem in de wereld zal zijn, als zo'n dood niet met rouw, huilen en het dragen van de baar of het lichaan of de begraenis gepaard gaat. Als het lichaam in de droom begraven gezien wordt, betekent het dat er geen hoop meer is voor de verbetering in de zaken van zijn Dien; de duivel neem de controle over zijn leven over en hij zal helemaal in beslag gnomen worden door de jacht op wereldse goederen. Hetzelfde aantal mensen zal door de dromer beinvloed worden als hij achter zijn baar heeft zien lopen. Hij zal hen overheersen en onderwerpen. Maar als de dode niet door iets begeleid wordt, dat op een begrafenis, rouwen, huilen het geven van de ghoels, taklien het dragen van de baar of lichaam duidt, kan het betekenen dat een deel van zijn huis vernietigd zal worden of de muren of het timmerwerk naar beneden zal vallen. Sommige uitleggers zeggen dat hij dan misschien in geloofszaken zal verzwakken en hij zal zijn inzicht en voorzichtigheid verliezen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

kamillia83
13-04-2003, 20:28
Origineel gepost door cj_tetuani wat ik wel horen zeggen, dat de doden vragen om elRahma lees de quraan aub en doe doua en als het kan ook sadaka Salaamou 3laikom, Het gaat om iemand die nog in leven is.

kamillia83
13-04-2003, 20:30
Origineel gepost door miss_mariam17 ik denk ik weet het niet zeker dat als je droomt dat er iemand overleden is dat diegene een lange leven heeft dat heb ikooit gehoord ik weet niet of het zo is :) Ik heb dit ook wel eens gehoord en een vriendin heeft het ook tegen mij gezegd, maar ik heb er ook mijn twijfels over.

kamillia83
13-04-2003, 20:32
Origineel gepost door 3ebergrechts dit staat er precies in, De dood in de droom symboliseert de corruptie van iemand Dien, terwijl de eer, rang, en glorie voor hem in de wereld zal zijn, als zo'n dood niet met rouw, huilen en het dragen van de baar of het lichaan of de begraenis gepaard gaat. Als het lichaam in de droom begraven gezien wordt, betekent het dat er geen hoop meer is voor de verbetering in de zaken van zijn Dien; de duivel neem de controle over zijn leven over en hij zal helemaal in beslag gnomen worden door de jacht op wereldse goederen. Hetzelfde aantal mensen zal door de dromer beinvloed worden als hij achter zijn baar heeft zien lopen. Hij zal hen overheersen en onderwerpen. Maar als de dode niet door iets begeleid wordt, dat op een begrafenis, rouwen, huilen het geven van de ghoels, taklien het dragen van de baar of lichaam duidt, kan het betekenen dat een deel van zijn huis vernietigd zal worden of de muren of het timmerwerk naar beneden zal vallen. Sommige uitleggers zeggen dat hij dan misschien in geloofszaken zal verzwakken en hij zal zijn inzicht en voorzichtigheid verliezen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Dank je wel zuster. Jazaka allahou ghair :)

kamillia83
13-04-2003, 20:37
Origineel gepost door miss_couscous ik heb gehoord als je droomt dat er iem dood gaat dat r een baby wordt verwacht.....binnen je familie kennissen kring... Oh :confused: dat heb ik nog nooit gehoord, dat dromen over de dood geaccosieerd wordt met de geboorte van een kind.