Bekijk originele versie : AIVD-informant leverde handgranaat Laakkwartier
frankherbert
28-10-2005, 18:16
De handgranaat die vorig jaar in het Laakkwartier twee leden van een arrestatieteam zeer ernstig verwondde, is geleverd door een zekere B., een man die voor de AIVD werkte. Dat beweren Ismael A. en Jason W., de twee Hofstadverdachten die op 10 november 2004 na een urenlange belegering in Den Haag werden aangehouden.
Roofoverval
Volgens terreurverdachte Samir A. was de man eveneens betrokken bij een roofoverval op een Rotterdamse supermarkt. Dit meldt Netwerk vanavond op basis van onderzoek door de redactie van KRO´s Reporter.
Laakkwartier
B. kwam veelvuldig over de vloer bij de twee Hofstadverdachten in het Laakkwartier en zou hen de granaten in september vorig jaar hebben geleverd, zo heeft Jason W. tegenover de KRO verklaard. R. Maanicus, zijn raadsman bevestigt deze lezing. Hoewel het pand waarin de terreurverdachten zich bevonden vanaf begin september door de AIVD werd afgeluisterd, heeft de dienst tot nu toe volgehouden niet op de hoogte te zijn geweest van het feit dat er wapens aanwezig waren.
Nooit als verdachte aangemerkt
De vermeende AIVD-informant is een 28-jarige Rotterdammer van Marokkaanse afkomst. B., zo blijkt uit de uitzending van Netwerk, speelde in diverse terreurzaken een nadrukkelijke rol maar is nooit als verdachte aangemerkt. Zo stond hij in de zomer van 2002 in nauw contact met de twee hoofdverdachten in een onderzoek naar ronselpraktijken door moslimextremisten en verkeerde in hun gezelschap op de avond van hun arrestatie. In deze zaak werden in totaal twaalf verdachten aangehouden en hoewel sommigen zijn naam nadrukkelijk noemen, werd B. niet als verdachte aangemerkt en ook niet als getuige gehoord.
Reeks gesprekken
De redactie van Reporter voerde in de voorbije maanden, tot aan zijn arrestatie, twee weken geleden, een reeks van gesprekken met terreurverdachte Samir A. Tijdens die gesprekken verklaarde Samir A. dat B. naar zijn stellige overtuiging voor de AIVD werkt en hem in 2004 verraden heeft.
Vakkenvuller
Samir A. werd in juni vorig jaar aangehouden op verdenking van het voorbereiden van terroristische aanslagen en medeplichtigheid bij de overval op een Rotterdamse supermarkt in april vorig jaar. Van de twee daders werd er één gearresteerd. De tweede wist, ondanks de inzet van een politiehond, te ontkomen. Samir A. die in de supermarkt werkzaam was als vakkenvuller, zou de deur van het magazijn van binnenuit hebben geopend om de daders binnen te laten. Aanstaande maandag staat hij voor deze kwestie in hoger beroep voor de rechter. Samir A. ontkent in de uitzending van Netwerk iedere betrokkenheid bij de overval. Maar hij zegt inmiddels wel te zeker te weten dat B., de vermeende AIVD-informant, de tweede overvaller was.
Littekens
“De man die wist te is ontsnappen was B. Dat heeft ie me zelf verteld. Hij vertelde me dat ie door een politiehond was gebeten, maar toch had weten te ontkomen. Hij heeft me littekens van die beet laten zien. Die zaten in zijn rechterbovenarm.”
Rechterbovenarm
Uit de uitzending van Netwerk blijkt de bewering van Samir A. overeen te komen met ooggetuigenverslagen uit het strafdossier. De dader is inderdaad in zijn rechterbovenarm gebeten door een politiehond.
Verraden
Samir A., die een paar maanden na de overval werd gearresteerd op verdenking van medeplichtigheid, zegt zeker te weten dat de AIVD-informant hem verraden heeft. Bij de inval in zijn huis waren leden van de Unit Terrorismebestrijding aanwezig en werden plattegronden aangetroffen van onder meer Schiphol en de Tweede Kamer. Het leidde tot een nationaal terreuralarm. Samir A. zegt daarover:
“Er waren maar twee mensen op de hoogte dat ik die plattegronden in huis had. Eén persoon die ik blind vertrouw én B. Hij moet het aan de AIVD hebben verteld.”
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=197554
frankherbert
28-10-2005, 18:17
Lid terreurgroep bleef ongemoeid
ROTTERDAM, 28 OKT. Justitie heeft bij de opsporing van moslimterroristen in Nederland een man ongemoeid gelaten die in bijna alle zaken een belangrijke rol heeft gespeeld. Deze man leverde volgens ingewijden onder meer de handgranaat die bij de belegering van een pand in het Haagse Laakkwartier vier agenten verwondde.
Dat blijkt uit onderzoek van deze krant. Op internet verspreidde de 28-jarige Marokkaanse Nederlander onder de naam 'de Andalusiër' extremistische politiek-religieuze teksten. Opmerkelijk is dat de AIVD nooit informatie over hem heeft verstrekt. In vrijwel alle terrorisme-zaken was het juist de AIVD die justitie tipte over mogelijke verdachten.
Mogelijk was de Andalusiër informant of infiltrant van de AIVD. Een bron van deze krant zegt dat de man in 2001 contact heeft gehad met de inlichtingendienst. Diverse betrokkenen zeggen dat de Andalusiër een ,,sturende rol'' speelde in de Hofstadgroep. Zo zou hij geweld tegen 'ongelovigen' hebben gepropageerd. Het is de AIVD wettelijk toegestaan te werken met infiltranten. Deze undercover-agenten mogen, onder voorwaarden, ook strafbare feiten begaan.
De Andalusiër was volgens goed geïnformeerde bronnen ook betrokken bij de gewapende overval op een Edah-supermarkt in Rotterdam die in juni 2004 leidde tot de aanhouding van Samir A. Eerder blijkt de man een rol te hebben gespeeld in de grote 'jihad-zaak' van 2003. Daarin werden radicale moslims verdacht van het rekruteren van strijders voor de jihad. De Andalusiër duikt ook op in de zaak tegen de Fransman Jerôme C., die vorig jaar in hoger beroep werd veroordeeld tot zes jaar cel wegens steun aan terroristen. Het openbaar ministerie noch de AIVD willen commentaar geven.
Het onderzoek naar 'de Andalusiër', wiens identiteit bekend is bij deze krant, verschijnt morgen in het Zaterdags Bijvoegsel.
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1130475643139.html
Hazouz_55
28-10-2005, 18:34
Informant ... hmmm..
Snow
Informer
What's up man hey yo what's up
Yeah what's goin' on here
Sick an' tired of five-oh runnin' up on the block here
You know what I'm sayin'
Yo Snow they came around here lookin' for you the other day
Word word bust it
CHORUS:
Informer you no say daddy me Snow me I'll go blame
A licky boom boom down
Detective mon said daddy me Snow me stab someone down the lane
A licky Boom Boom Down.
CHORUS.
Police them come an' now they blow down me door
One him come crawl through through my window
So then they put me in the back the car at the station
From that point on me reach my destination
When the destination reached it was the east detention
Where them whipped down me pants looked up me bottom so
CHORUS.
Bigger they are they think they have more power
They're on the phone me say that on (every) hour
Me for want to use it once an' now me call me lover
Lover who I'll be callin is the one Tammy
An' me love her in me heart down to my belly
Yes me daddy me Snow me I feel cool an' deadly
As the one MC Shan an' the one daddy Snow
Together we-a love 'em as a Tor-Na-Do
CHORUS.
Listen for me you better listen for me now (x2)
When me rockin' the microphone me rock it steady
Yes sir daddy me Snow me are the article don
But in the in an' the out of a dance them they say where you come from
People them say you come from Jamaica
But me born an' raised in the ghetto that's the one I want you to know
Pure black people mon that's all I mon know
Yeah me shoes are tear up an' me toes used to show
Where me born in on the one Toronto so
CHORUS.
Come with a nice young lady.
Intelligent yes she's gentle an' irie
Everywhere me go me never left her at all
Yes its daddy Snow me are the roam dance mon
Roam between a dancin' in a in a nation-a
You never know say daddy me Snow me are the Boom Shakata
Me never lay-a down flat in that one cardboard box
Yes say me Daddy me Snow me I'll go reachin' at the top so
CHORUS.
Why would he (x2)
Me sittin' 'round cool with my dibbie dibbie girl
Police knock my door lick up my pal
Rough me up an' I can't do a thing
Pick up my line when my telephone ring
Take me to the station black up my hands
Trail me down 'cuz I'm hangin' with the Snowman
What I'm gonna do I'm backed an' I'm trapped
Slap me in the face an' took all o' my gap
They have no clues an' they wanna get warmer
But Shan won't turn informer
CHORUS.
frankherbert
28-10-2005, 19:01
Politie arresteert terreurverdachte
ROTTERDAM De nationale recherche
heeft in Rotterdam een terreurverdachte
opgepakt.Het is een 28-jarige man van
Marokkaanse afkomst.De arrestatie volgt
op nieuws in NRC Handelsblad en Netwerk
dat een hij AIVD-informant zou zijn.
Verdachten uit de Hofstadgroep zeggen
dat ze de man kennen.Samir A. noemt hem
in Netwerk een AIVD-informant.Hij zou
de granaat hebben geleverd die vorig
jaar in het Laakkwartier in Den Haag
naar een arrestatieteam werd gegooid.
De verdachte die in Rotterdam opgepakt
is,werd in verschillende verklaringen
al genoemd,maar hij was tot dusver niet
door justitie verhoord.
http://teletekst.nos.nl/tekst/113-01.html
Uncle_Sam
28-10-2005, 19:07
Samir A. Vakkenvullende supermarkt terrorist
Ahahahahaha. Vind je het gek dat hij deze maatschapij wil vernietigen als nietsnut als nobody als sloeber. Hij staat onderaan die maatschapij.
Het komt bij mij over dat het wantrouwen binnen de hofstadgroep zo groot is dat ze nu een kameraad hebben verlinkt.
Als dat echt zo is dan zal het probleem zichzelf oplossen.
crusader-999
28-10-2005, 20:02
Samir A. Vakkenvullende supermarkt terrorist
Ahahahahaha. Vind je het gek dat hij deze maatschapij wil vernietigen als nietsnut als nobody als sloeber. Hij staat onderaan die maatschapij.
Inderdaad, en voor dat soort trash zijn we benauwd ?
Roffaboy
28-10-2005, 21:37
Maar die Zogenaamde 2e overvaller is toch opgepakt dat is B.B...
En hoe kan Samir A nou de overvaller aanwijzen als hij zelf ontkent bij betrokken te zijn...
Vreemde zaakjes allemaal..
Islam4You
28-10-2005, 23:44
ze spelen ze nu tegen elkaar. :jammer: Domme mensen echt dom!
Rebel_1963
28-10-2005, 23:48
Is deze soap nog niet afgelopen???
:rolleyes:
Southstyler
29-10-2005, 00:32
Nee, de Hofstadtgroep scoort.. :maf2:
De real life soap is enkel een kwestie van tijd. :hihi:
Hazouz_55
29-10-2005, 00:37
John Rambo keert terug in Rambo IV
Hazouz_55
29-10-2005, 01:05
Ja he, dat is pas nieuws.. Rambo komt terug.. :hihi:
Rocky Balboa keert ook terug en dan te bedenken dat Sylvester Stallone op 6 juli 2006 60 jaar wordt. Hij is precies op dezelfde dag geboren als die sukkel van een Bush (jr).
selefie_sister4
29-10-2005, 20:08
dit zijn allemaal leugens dat hij een informant is...Niet dat ik die mensen steun ofso maar kom op de media liegt en overdrijft!Ken deze broeder en geloof nix dat hij van de aivd was..gebruik ff je hersens man
ElAlamein
29-10-2005, 20:20
Allah heeft wel 1 miljard informanten op aarde lopen; waarom zou de Aivd er dan niet 1 mogen hebben?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.