Bekijk originele versie : trouwen met je neef?
lady_maghreb
12-04-2003, 22:08
salaam iedereen
ik heb een klein probleempje, een tijdje geleden ben ik ten huwelijk gevraagd door mijn neef. Ik heb hem echter altijd gezien als een goede vriend en zelf als een soort broer.
ik vindt het echt gek om op die manier naar hem te kijken. Ik weet echt niet wat ik ermee aan moet. Ik weet niet meer hoe ik met hem om moet gaan. Mijn hele familie weet het en iedereen is het met hem eens.
En als ik het niet doe praat mijn hele familie niet meer met mij.
Ik weet echt niet wat ik moet doen. Het is verder geen rotneef hij is heel aardig heeft een goede baan, enz. Maar ik val gewoon niet op hem.
Cold_As_Ice
12-04-2003, 22:10
Follow youre heart en niet die van anderen want jij bent diegene die dan met hem verder moet leven!!
sweet_honnepon
12-04-2003, 22:12
Origineel gepost door lady_maghreb
salaam iedereen
ik heb een klein probleempje, een tijdje geleden ben ik ten huwelijk gevraagd door mijn neef. Ik heb hem echter altijd gezien als een goede vriend en zelf als een soort broer.
ik vindt het echt gek om op die manier naar hem te kijken. Ik weet echt niet wat ik ermee aan moet. Ik weet niet meer hoe ik met hem om moet gaan. Mijn hele familie weet het en iedereen is het met hem eens.
Ik weet echt niet wat ik moet doen. Het is verder geen rotneef hij is heel aardig heeft een goede baan, enz. Maar ik val gewoon niet op hem. je kan dan het beste met je nef praten, en vertellen dat je niet verliefd op hem bent..en dan zie je wel wat er gebeurt
maroc_ladysiham
12-04-2003, 23:08
jij zal met hem heel je leven elke dag met hem doorbrengen en niet je familie dus doe wat jij wil en niet wat je familie van je wil
miszyiman
13-04-2003, 15:07
jah meis dit is niet iets makkelijks,
Maar jij moet er je leven mee delen en niet jou familie,maar pas wel op met wat je tegen hem zegt want wie weet is hij egt heel erg verliefd op je en dan heeft hij verdriet om iets waar jij je zin mee krijgt dus pas er wel mee op en ik wens je verder veel sterkte
SweetRose
13-04-2003, 15:10
Zoals ze hierboven al hebben gezegd..follow your heart..Jij bent diegene die het leven met hem moet delen..Ni de rest ;)
Khoop dat je de juiste beslissing maakt :goedzo:
salouanadoria
13-04-2003, 15:10
LADYMAGRHEB,
Het is jouw leven, jouw besluit en doe er iets mee.
Het probleem van ons marokanen is wanneer we met iemand gaan trouwen dan trouwen we met de hele familie............
cj_tetuani
13-04-2003, 15:17
Origineel gepost door lady_maghreb
salaam iedereen
Ik weet echt niet wat ik moet doen. Het is verder geen rotneef hij is heel aardig heeft een goede baan, enz. Maar ik val gewoon niet op hem.
Kijk je kent hem goed, en hij jou ook, ewa ga je trouwen met iemand die niet kent.
en je weet het niet wat voor iemand is, wat voor karakteer heeft.
ik zou zeggen go 4 it echt als hij een goed moslims is en goed persoon en je zegt het zelf hij is aardig en heeft een goede baan.
of je op hem valt of niet dat komt later echt geloof me ons ouders hebben ook gered ook zonder daten en al dat goede van verliefd zijn op hem/ haar.
sorry het is jouw leven wie ben ik dan om je te zeggen wat moe je doen of niet.
gebruik je verstand en denk goed na en later volg je hart.
alleen als je al een lover hebt dan gaan we anders zingen voor je ok
als je begrijpt wat ik bedoel
good luck
vertrouw op Allah doe salaat el istigara en doe smeek gebed en w8 op het signaal.
en vooral veel praten met je ouderes
Shining_Star
13-04-2003, 15:21
doe wat het beste is voor je zelf want jij bent diegene die je leven met hem moet delen enne vertel het je famillie gewoon...... dat je niks voor hem voelt ;) succes meid :)
HalfBlood
13-04-2003, 15:22
Faya voor je..
Dit is een DILEMMA, nee maar als je er niet van houd moet je het niet doen, dan weet je eigenlijk op voorhand dat het niet zal lukken, maar het is moeilijk, in de eerste plaats moet je het duidelijk maken aan je ouders en familie, want die vind ik echt belangrijk, en als zij het begrijpen word het heel wat gemakkelijker voor je om het ook je neef te vertellen ...
inschahalah komt het allemaal wel goed!!
Origineel gepost door ouiam_tet1
zwaar faja :jammer:
wat is faja aub
Nounousa
13-04-2003, 17:03
Hamdoellilah 3la koelie 7el oegtie.. :D
ALlahoe m3a sabirien.. weet dat een meisje niet mag trouwen als ze niet zelf wil.. vergeet dat niet! Je hoeft niet als je niet wil..
KLinkt makkelijker gezegd dan gedaan..
Maar raadpleeg anders een geleerde.. of imam..
Gair inshallah
lady_maghreb
17-04-2003, 18:43
salaam iedereen
echt super bedankt voor jullie reacties.
maar mijn neef is verder echt een schat. Hij is echt heel lief, goed verzorgd, studeert op de universiteit voor huisarts(hij is bijna klaar). Het is dus eigenlijk de ideale man. Maar ik voel gewoon niks voor hem, ik zie hem meer als een soort broer. Ik durf hem deze vakantie ook niet onder ogen te zien.
Familie is natuurlijk ook belangrijk. Soms denk ik wel eens waarom doe ik het niet gewoon dan ben ik er van af. Maar dan stel ik me mezelf voor met hem, en dan denk ik ik kan het gewoon niet. Ik voel niks voor hem en dan wordt het zo'n schijnhuwelijk. Echt ik vindt het zelf ook heel moeilijk om te beslissen wat ik nou moet doen.
in elk geval bedankt voor jullie reacties,
marocgirl18
18-04-2003, 14:05
wejooooooooooooo huisarts geef ze nummer dan neem ik hem hahahaah maar schat volg je hart als je niks voor hem voelt dan houd het gewoon op beslamma en veel succes
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.