Bekijk originele versie : Help Mijn Zoontje Kan Niet Praten
suhayma76
25-10-2005, 17:02
dag dames,
vandaag ben ik met mijn zoontje naar een onderzoeks centrum geweest waar ze hem hebben onderzocht wat de reden is waarom hij niet kan praten.
mijn zoontje wordt jan 2006 3jr.
volgens die artsen heeft hij een grote achterstand en het zou nog wel eens heel lang gaan duren voor hij echt kan gaan praten.
volgens hun zou hij dus ook niet naar een gewone creche kunnen gaan, maar naar een speciale school in de toekomst.
Wie van jullie heeft dit ook met haar kind meegemaakt en moet ik mij nu echt zorgen gaan maken,want het enige wat hij tot nu kan zeggen is mama.
ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen, want ik maak mij echt zorgen om hem.:traan1:
Aardbeitje
25-10-2005, 17:04
Wat sneu meid...! Ik kan je helaas niet helpen en heb er ook geen ervaring mee! Maar veel sterkte en inshallah zal het helemaal goed komen...;)
Wat is de reden van zijn achterstand? Ik bedoel kunnen ze het verklaren en heeft hij alleen een achterstand mbt spraak of ook op andere gebieden?
M.
ja ik wil ook graag weten als het kan wat de reden is van zijn achterstand. zelf heb ik geen ervaring want mijn zoontje is nog 6 maanden.
oeght_yasmina18
25-10-2005, 19:41
SubhanaAllah!
Le Hawla Wela Quweta Illah Billah!!
InshaAllah zullen ze hem goed op weg helpen bij die speciale instanties!!
noumidia1980
25-10-2005, 20:00
Mijn neefje kon pas praten toen hij 4 jaar was. Hij is nu 7 jaar en als je hoort wat hij nu allemaal zegt!
Salaam,
Probeer nu zo goed mogelijk uit te zoeken wat hij precies heeft en OF hij wat heeft. In die onzekerheid leven is ook niet prettig.
Souraida
26-10-2005, 09:17
Sterkte meid. InshAllah zal hij snel leren praten. Ik heb er zelf geen ervaring mee want me dochtertje is nog geen jaar.
oemtarik
26-10-2005, 09:31
hoi, hoe bedoel je precies met hij kan niet praten?
doet wel brabbelen, en heel simpele woorden zoals papa en mama?
en heeft hij een gehoortest gehad, mijn broertje was ook heel laat met praten, maar achteraf kwamen ze erachter (een beetje laat, want hij ging al naar de kleuterschool)dat het aan zijn oortjes lag, hij hoorde bijna niks, dus vandaar dat hij spraakachterstand had, hij is nu 14 en hij heeft nu nog last van
meid, probeer grondig uit te zoeken waar het aan ligt en heel veel succes ermee
tangia21
26-10-2005, 09:31
he lieverd...zoals ik je had verteld op msn , heeft mijn zoontje het ook.In totaal zegt hij maar 3 of 4 woorden.Ik ga hem binnenkort ook maar laten onderzoeken. :moe:
ik spreek je nog meid...en je moet niet altijd alles geloven wat zij zeggen.Mijn broertje heeft pas rond zijn 4e jaar gepraat..en hij heeft tot nu toe altijd op een normale school gezeten (nu 12 jaar)
dus geef de moed niet op
suhayma76
26-10-2005, 14:04
Wat is de reden van zijn achterstand? Ik bedoel kunnen ze het verklaren en heeft hij alleen een achterstand mbt spraak of ook op andere gebieden?
M.
nee mijn zoontje heeft alleen een achterstand met praten.
de artsen kunnen het nu nog niet verklaren.
voor de rest is het een best slim kereltje.
hij kan b.v een liedje dat hij hoort gelijk na neurien.
hij danst, lacht , speelt, geeft kusjes , weet wanneer hij moet zwaaien, herkent mensen, weet hoe de afstand en tv,dvd werkt kortom als een normaal jongetje van zijn leeftijd, alleen het praten is zijn probleem. Het wil er gewoon niet uit. Als hij mij wat duidelijk wil maken doet hij dat met zijn tong tegen zijn gehemelte en wijzvinger.
Wat betreft zijn gehoor daar heeft hij perfect gescoord hij kan alles goed horen zelf kleine geluidjes, dus hij is niet slechthorend ofzo.
Het enige wat ik een beetje vreemd aan hem vind is , dat als hij iemand nieuw ziet, hij zijn handjes voor zijn gezicht doet en helemaal weg kruipt. hij maakt zich dan zo klein mogelijk.
Met lopen was hij ook laat, pas met 1,5 jr.
Ik hoop dus dat hij met praten ook gewoon laat is.
Maar binnenkort krijgt hij prof. hulp dan hoop ik maar dat het goed komt.
maar in iedergeval bedank ik jullie voor jullie reacties:goedzo:
o wat zielig, moeilijk situatie voor jou maar ook voor hem, want je weet niet wat er met hem is. InshAllah helpt het om hem prof. hulp te geven.
sterkte en veel sabr inshAllah :kus:
hebben ze ook onderzocht of hij technisch wel kán praten, dus qua tong en mond enzo?
marocloubna
27-10-2005, 09:26
HEY MEID.
Mijn neefje die is nu 5 en kan nu pas praten, voorheen kon hij alleen maar kindertaal spreken terwijl kinderen van 4 tbarkellah alles al konden zeggen.
Maar beetje voor beetje komt het inshallah helemaal goed.
Maak je niet teveel zorgen, op een gegeven moment gaat ie van zelf praten.
Het is natuurlijk wel vervelend, maar je moet gewoon geduld hebben, dan komt het inshallah helemaal goed.
Mijn tante zat er ook heel erg mee, maar nu is het alhamdoulilah wel goed.
playette
27-10-2005, 11:00
Inch Allah zal het goed komen, thalla zuster
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.