Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Meerderheid Amerikanen: oorlog Irak was fout

Pagina's : [1] 2

Topica
25-10-2005, 14:16

[B}Meerderheid Amerikanen: oorlog Irak was fout[/B] WASHINGTON - Voor het eerst vindt een meerderheid van de Amerikanen dat de Verenigde Staten de oorlog tegen Irak niet hadden moeten beginnen. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Amerikaanse krant The Wall Street Journal dinsdag publiceerde. 53 Procent van de Amerikanen menen dat „militaire actie tegen Irak niet goed was”. Nog maar iets meer dan eenderde keurt het goed dat de VS Irak in maart 2003 binnenvielen. Een jaar geleden, in september 2004, hielden beide kampen elkaar met 43 procent nog in evenwicht. Tegelijkertijd gelooft tweederde van de Amerikanen dat president George W. Bush de crisis in Irak slecht of slechts matig aanpakt. Eenderde vindt dat hij wat betreft Irak „uitstekend” of „aardig goed” te werk gaat. http://www.telegraaf.nl/buitenland/27411871/Meerderheid_Amerikanen:_oorlog_Irak_was_fout.html

HungLikeABull5
25-10-2005, 14:18
Amerikanen zijn niet zo slim. Wat mensen in andere landen vanaf dag 1 al door hadden duurt daar 2 jaar voordat ze het snappen.

Sjamil_Salmanov
25-10-2005, 14:20
Internationaal is dat overal bekend. Dit is dus geen nieuws meer, of kans dat de zionistische media het nu pas uitgeeft!

Einherjer
25-10-2005, 14:20
Amerikanen zijn niet zo slim. Wat mensen in andere landen vanaf dag 1 al door hadden duurt daar 2 jaar voordat ze het snappen. Komt door al die kleffe vette hamburgers die ze vreten..Tast hun hersenen aan.:hihi: Toch wel goed dat ze nu eindelijk inzien dat die oorlog niet terecht was.;)

Topica
25-10-2005, 14:22

Wie is het daarmee eens? Ik vind dat die Amerikanen daar niks te zoeken hebben. En dat de oorlog onrechtmatig is gevoerd. Daarmee bedoel ik dat het tegen de internationale verdragen ingaat. Dat de tweeduizendste Amerikaan ('soldaat') vandaag om het leven is gekomen is de schuld van de Amerikanen zelf. Dit komt door hun onmenselijke beleid die zij voeren. Mensen willen in vrede leven, Amerika wil wat anders! Mohammed L.

Southstyler
25-10-2005, 14:23
Alleen het domme zuiden staat nog achter george bush .. soms krijg je wel is het gevoel dat die mensen allemaal naast een kerncentrale zijn geboren ofzo :hihi:

Topica
25-10-2005, 14:33
Alleen het domme zuiden staat nog achter george bush .. soms krijg je wel is het gevoel dat die mensen allemaal naast een kerncentrale zijn geboren ofzo :hihi: ‘We must bring justice.’ Dan vraag ik me af, waarom worden de zwarten daar dan nog als tweederang burgers gezien? Als je ‘justice’wil begin dan bij jezelf.

Southstyler
25-10-2005, 14:43
‘We must bring justice.’ Dan vraag ik me af, waarom worden de zwarten daar dan nog als tweederang burgers gezien? Als je ‘justice’wil begin dan bij jezelf. ACh dat hele land is zo hypocriet als de pest .. amerika het vrije land iedereen is welkom bla bla bla terwijl buitenlanders er nog steeds als oud vuil worden behandeld en dat begint al bij het uitgebreide fouilleren op het vliegveld.

amused
25-10-2005, 14:46
Wie is het daarmee eens? Ik vind dat die Amerikanen daar niks te zoeken hebben. En dat de oorlog onrechtmatig is gevoerd. Daarmee bedoel ik dat het tegen de internationale verdragen ingaat. Dat de tweeduizendste Amerikaan ('soldaat') vandaag om het leven is gekomen is de schuld van de Amerikanen zelf. Dit komt door hun onmenselijke beleid die zij voeren. Mensen willen in vrede leven, Amerika wil wat anders! Mohammed L. Amerika wil ook in vrede leven, maar dan onder HUN voorwaarden. Net zoals Saddam vrede wilde, onder ZIJN voorwaarden. In beide gevallen gepaard met veel bloed. Ik was altijd tegen de inval, althans, tegen de manier waarop. Want ik was net zo afkerig van het bewind van Saddam. Ik ben in principe niet tegen ingrijpen door de VN, mits dat op goede, heldere en op voorhand vastgestelde gronden gebeurt, en men daar consequent in is. Naar mijn meningen zijn bijvoorbeeld herhaalde, grove schendingen van de mensenrechten een goede reden om een land op het matje te roepen, maar dan moet dat voor ieder land gelden, zonder uitzondering.

Tsedek
25-10-2005, 14:49
Wie is het daarmee eens? Ik vind dat die Amerikanen daar niks te zoeken hebben. En dat de oorlog onrechtmatig is gevoerd. Daarmee bedoel ik dat het tegen de internationale verdragen ingaat. Dat de tweeduizendste Amerikaan ('soldaat') vandaag om het leven is gekomen is de schuld van de Amerikanen zelf. Dit komt door hun onmenselijke beleid die zij voeren. Mensen willen in vrede leven, Amerika wil wat anders! Mohammed L. Ik heb altijd achter de VS inval gestaan. Ik had destijds (voor de inval) maar 1 Iraqese vriend (in Iraq) die ertegen was en 1 (ook in Iraq) die ervoor was. Maar ik heb (nog steeds) het gevoel dat als er geen buitenlandse insurgency was bijgekomen (die de schuld is van de buitenlanders) de Amerikanen het echt beter hadden gemaakt voor alle Iraqi's. Ik geloof dat ik nog steeds achter die inval staat, ondanks alles. Mijn motivatie hierbij zijn vooral de contacten die ik heb in Iraq en de Arabische wereld die Iraq als wegbreker zouden willen zien voor hun eigen dictatoriale politieke systemen. B.t.w. ik heb niets met "int'l verdragen" - daar kijk ik doorheen en zie mensen. Int'l verdragen vertegenwoordigen de wereldpolitiek (lees = belangen) en niet de locale bevolkingen - kijk maar naar Sudan. Daar blijft dit begrip mensen vermoorden zoals het ook niet de genocide in Rhwanda heeft voorkomen.

KenNet
25-10-2005, 20:38
Oorlog in Irak was niet fout, de oorlog is fout.

Hazouz_55
25-10-2005, 21:54
In Irak heb je alleen maar verliezers. Eerst het regime van Saddam Hussein ibd Majid al Tikriti en binnen nu en twee jaar zal daar een gigantische burgeroorlog uitbreken die zijn weerga niet kent. Bush heeft nu andere problemen aan zijn hoofd---> Karl Rove ( Bush's brein en belangrijkste adviseur) zal overmorgen aangeklaagd worden. Dit zal misschien wel catastrofale gevolgen hebben voor Bush jr.. Jullie weten niet hoe belangrijk Karl Rove is voor Bush. Dit is een godsgeschenk !

Nounjaaaaaaaa
25-10-2005, 22:07
Komt door al die kleffe vette hamburgers die ze vreten..Tast hun hersenen aan.:hihi: Toch wel goed dat ze nu eindelijk inzien dat die oorlog niet terecht was.;) :hihi:

rianne
25-10-2005, 22:12
In Irak heb je alleen maar verliezers. Eerst het regime van Saddam Hussein ibd Majid al Tikriti en binnen nu en twee jaar zal daar een gigantische burgeroorlog uitbreken die zijn weerga niet kent. Bush heeft nu andere problemen aan zijn hoofd---> Karl Rove ( Bush's brein en belangrijkste adviseur) zal overmorgen aangeklaagd worden. Dit zal misschien wel catastrofale gevolgen hebben voor Bush jr.. Jullie weten niet hoe belangrijk Karl Rove is voor Bush. Dit is een godsgeschenk ! In het eerste ben ik volkomen met je eens. Maar het tweede :kweetnie: dat wordt wel weer onder de mat geveegd,denk ik.

rianne
25-10-2005, 22:23

toch heb ik het idee dat ze naar Irak zijn gegaan om hetzelfde te doen als ze in de jaren 40 in Europa hebben gedaan....... alleen reageerde de mensen hier wat dankbaarder maar wij zijn ook anders. :D

Pagina's : [1] 2