Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoeveel Zakaat?

Pagina's : [1] 2

PASSARELLA
23-10-2005, 13:23

Hoeveel Zakaat gaan jullie geven en aan wie? Want ik heb namelijk geen flauw idee, ik hoop dat jullie met tips komen!:D

PASSARELLA
23-10-2005, 13:24
Zakaat is het tog, hhihi zit te twijfelen of het wel zo heet :p Mohim hoop dat julie me begrijpen hihi

Islam4You
23-10-2005, 13:27
In marokko aan de mensen die het nodig hebben :o

kalas
23-10-2005, 13:29
iedere moslim moet ongeveer 2,5% van zijn spaarrekening of goud dat niet gebruikt word aan armen geven als ik het goed heb ,ik heb het aan mijn oom in marokko gegeven,mijn vader gaat heel vaak vandaar.

kalas
23-10-2005, 13:30

ik bedoel goud wegen en dus de uitkomst ingeld uitgeven

PASSARELLA
23-10-2005, 13:35
iedere moslim moet ongeveer 2,5% van zijn spaarrekening of goud dat niet gebruikt word aan armen geven als ik het goed heb ,ik heb het aan mijn oom in marokko gegeven,mijn vader gaat heel vaak vandaar. Bedankt voor je uitleg meid! En hoeveel had je aan je oom gegeven?

MissMaghreb4eva
23-10-2005, 14:24
volgens mij bedoel je zakaat elfitr... van na de ramadan ik weet niet hoeveel het precies is maar ik weet dat je ongeveer 5 euro per persoon is dus als je drie personen is is dat 15 euro.. maar ik zal het nog voor je navragen ;) zakaat elfitr gebeurd meestal in de laatste week van de ramadan en je hebt er de tijd voor tot 1 dag voor el3aid.. wa allah wa a3lam.

PASSARELLA
23-10-2005, 14:27
volgens mij bedoel je zakaat elfitr... van na de ramadan ik weet niet hoeveel het precies is maar ik weet dat je ongeveer 5 euro per persoon is dus als je drie personen is is dat 15 euro.. maar ik zal het nog voor je navragen ;) zakaat elfitr gebeurd meestal in de laatste week van de ramadan en je hebt er de tijd voor tot 1 dag voor el3aid.. wa allah wa a3lam. Hey schat! Leef je nog hihi Ja dat bedoel ik wat jij zei! Maar aan wie geef jij dat?:)

MissMaghreb4eva
23-10-2005, 14:34
Hey schat! Leef je nog hihi Ja dat bedoel ik wat jij zei! Maar aan wie geef jij dat?:) haha ja lieverd ik leef nog :D Ze geven het hier aan de moskee. In marokko kopen ze meestal van het geld graan of brood of iets anders en geven het aan de armen.

PASSARELLA
23-10-2005, 14:37
haha ja lieverd ik leef nog :D Ze geven het hier aan de moskee. In marokko kopen ze meestal van het geld graan of brood of iets anders en geven het aan de armen. Nou ik geef het liever aan familie, dan aan de moskee, als je het aan familie geeft die het nodig heeft zie je tenminste waar het heen gaat!:)

Moslima79
23-10-2005, 14:39
Wij geven hier 7 euro per gezinslid aan de moskee, maar ik weet van andere steden in Belgie dat het 5 euro is per gezinslid. De moskee verzameld het hele bedrag van de hele dorpje/gemeenschap en dat geld sturen ze vervolgens naar een goed doel/arm land. Toen ik nog thuis woonde stuurde we het soms naar Marokko. Maar ja kan kan moeilijk 20 of 25 euro sturen. Alleen de bezorgkosten zijn al zoveel. Dus mijn vader legde er altijd wat bij.

kalas
23-10-2005, 14:46
dat is weer een apart gedeelte heeft niets met zakaat te maken ,ik heb 50 euro gegeven maar dat hangt weer af van hoeveel gels je hebt gespaart en dat gedeelte door 2.5% delen en de uitkomst dus geven.wij geven hier 5euro aan de moskee een klein bijdrage voor ramadan ,per persoon

MissMaghreb4eva
23-10-2005, 14:47
ja dat kan je ook doen als je iemand in de familie hebt die arm is dan kan je het beter daar aangeven

nana_
23-10-2005, 14:51
Goed idee voor de zakaat http://www.islamic-relief.nl/content/uploads/banner_aardb_pakistan_0.3.gif Pakistan

kalas
23-10-2005, 14:52

ja klopt het is meer een verplichting van allah dan een liefdadigheid*zakaat*

Pagina's : [1] 2