Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ik mis die tijd

Pagina's : [1] 2

bint_duh_bledie
11-04-2003, 20:36

wallah verot dat ik hierzo in nederland woon toen ik nog in marokko woonde was het echt een perfect leventje met mijn fam maar we moesten zo nodig naar lgarish wallah mijn leven is verpest door nederland ik haat dit land ik wil zo graag terug naar mijn eigen land gewoon leven hoe onze marokkanen daar ook leven hier iedereen moet auto hebben en een meisje neeeee mensen ik mis marokko de goeie ouwe tijd ik mis die klappen van onze gemene lerares mijn oma die me elke dag naar school bracht elke vrijdag moskee en lhied heerlijk wat is een bruiloft nou in nederland en wat is lhied hier heel onze traditie word door deze land vervaagd en mijn vraag is aan jullie ben ik alleen zo zielig aan het denken of missen jullie marokko ook???

slimiatje
11-04-2003, 20:38
ik mis marokko ook maar ik wil daar niet wonen

Hafsat
11-04-2003, 20:39
Ik ben hier in Nederland geboren en toch mis ik MAROC elke dag :(

bint_duh_bledie
11-04-2003, 20:42
de markt de stad de moskee ik doe alles in marokko met plezier ik mis mijn plekje op de balkon je kon van onze balkon heel de buurt zien en smorgens vroeg onze buren die schreeuwen en de visboer sardieeeeeen shronn

bint_duh_bledie
11-04-2003, 20:45

de kinderen die elkaar kapot schelden maar wel in onze eigen taal de geur van de taxies en het savond lekker bij kletsen voor de deur stoeltje der bij en met buurmeisjes maar probeer dat hier

Masriya
11-04-2003, 20:45
Ik miss Egypteeeeeeeeeee :huil: Ik wil daar ECHT WEL WONEN!!! weg van deze droge land!!!! insha allah in de toekomst ben ik in egypte :bril:

bint_duh_bledie
11-04-2003, 20:48
Origineel gepost door Masriya Ik miss Egypteeeeeeeeeee :huil: Ik wil daar ECHT WEL WONEN!!! weg van deze droge land!!!! insha allah in de toekomst ben ik in egypte :bril: DROOG DAT IS DE WOORD DAT IK ZOCHT

Masriya
11-04-2003, 20:49
Origineel gepost door bint_duh_bledie DROOG DAT IS DE WOORD DAT IK ZOCHT :stout:

misstery
11-04-2003, 20:53
Is het niet zo dat alles wat je niet hebt juist aantrekkelijk is? Vaak is het zo dat als ik in Nederland ben vol verlangen terugdenk aan de tijd die ik in de zomervakantie in Marokko doorbreng. Inderdaad, de zon, de gezelligheid, de familie , het buitenleven enz. Maar toch, na de eerste drie weken in Marokko begin ik weer naar Nederland te verlangen. Mijn eigen slaapkamertje, mijn vriendinnen, gewoon de structuur van het dagelijkse leven eigenlijk. Dus ik denk dat het menselijk is om dingen die niet in je bereik liggen te idealiseren. Oftewel 'het gras is altijd groener bij de buren' om maar eens een Nederlands spreekwoord te gebruiken ;)

dulce_lamia
11-04-2003, 20:53
Ik kan me goed voorstellen dat je het heel erg mist maar ik denk dat je marokko iets te veel idealiseert... je herinnert je het zoals je het zag toen je klein was.. (voorbeeldje: een huis dat je op je 10e voor het laatst hebt gezien is in je gedachten nog zo mooi en groot, maar als je het dan nu weer terug zou zien is het eigenlijk helemaal niet groot) Ik mis mijn jeugd soms ook en die heb ik gewoon gehad in Nederland. Als je jong bent leid je nog zo'n zorgeloos leventje.... ik denk dat dat het meer is, en nu ben je ouder met de daarbij behorende verantwoordelijkheden..... Maarja het weer hebben we in Nederland idd niet mee, maarja je kunt niet alles hebben...Probeer het hier leuk te maken en wees dankbaar dat je in nederland woont en niet in oorlogsgebied

mimi3000
11-04-2003, 21:01
Kzou ni in marokko willen wonen maar ik ben zeker niet van plan om in Nederland te blijven wonen...:jammer: No way....

bint_duh_bledie
11-04-2003, 21:02
Origineel gepost door misstery Is het niet zo dat alles wat je niet hebt juist aantrekkelijk is? Vaak is het zo dat als ik in Nederland ben vol verlangen terugdenk aan de tijd die ik in de zomervakantie in Marokko doorbreng. Inderdaad, de zon, de gezelligheid, de familie , het buitenleven enz. Maar toch, na de eerste drie weken in Marokko begin ik weer naar Nederland te verlangen. Mijn eigen slaapkamertje, mijn vriendinnen, gewoon de structuur van het dagelijkse leven eigenlijk. Dus ik denk dat het menselijk is om dingen die niet in je bereik liggen te idealiseren. Oftewel 'het gras is altijd groener bij de buren' om maar eens een Nederlands spreekwoord te gebruiken ;) maar bij jou komt het mischien omdat je hier in nederland bent geboren maar ik ben in marokko geboren pas toen ik 7 jaar was kwam ik naar nederland maar nog gaan we elke jaar naar marokko ik ben zelf drie maanden in marokko gebleven en ik wou echt niet terug naar nederland in marokko had ik altijd wel iets te doen maar ik moet nadenken wat ik hier in nederland voor leuks heb meegemaakt never nooit raar echt raar ik mis marokko echt veel ik verlang naar alles daar in marokko

bint_duh_bledie
11-04-2003, 21:13
nee de probleem is mijn ouders die willen dat niet maar doe vooral rustig aan mijn vraag is of jullie ook zo naar marokko verlangen

misstery
11-04-2003, 21:31
Origineel gepost door bint_duh_bledie maar bij jou komt het mischien omdat je hier in nederland bent geboren maar ik ben in marokko geboren pas toen ik 7 jaar was kwam ik naar nederland maar nog gaan we elke jaar naar marokko ik ben zelf drie maanden in marokko gebleven en ik wou echt niet terug naar nederland in marokko had ik altijd wel iets te doen maar ik moet nadenken wat ik hier in nederland voor leuks heb meegemaakt never nooit raar echt raar ik mis marokko echt veel ik verlang naar alles daar in marokko

misstery
11-04-2003, 21:38

Sorry, er ging even wat mis maar ik wilde even op bint duh bledie reageren. Ik kan me goed voorstellen dat jij meer emotionele waarde aan Marokko hecht. Vooral omdat je pas zeven was toen je naar Nederland bent gekomen. Je hebt dus een groot deel van je basisontwikkeling daar doorgemaakt. Als dan ook nog eens blijkt dat je gedurende de jaren dat je in Nederland woont niets leuks hebt meegemaakt dan kan ik me goed voorstellen dat je naar die tijd in Marokko terug verlangt. Ik denk dat het goed is om te overwegen waarom je in Nederland weinig leuke dingen meemaakt. Is er niets waar je je voldoening uit kan halen? Een leuke studie bijvoorbeeld? Het hebben van goede vriendinnen enz. Misschien wordt het gemis van Marokko dan iets minder als je wat afleiding hebt. Ik hoop voor je dat als je wat ouder bent je uiteindelijk zelf de keuze mag maken om definitief naar Marokko terug te keren. Ik zou zeggen volg je hart en dan komt het inchallah allemaal goed.

Pagina's : [1] 2