Nedyá_
20-10-2005, 17:06
Assalamoe Allaikoem warahmatoe Allah Wabarakatoe lieve Zusters, Ik heb InshaAllah een klein verzoekje. Mijn zus zal InshaAllah een pand krijgen waarin InshaAllah allerlei activiteiten worden gedaan. Waar gaat het nou precies om? InshaAllah willen wij een plekje voor alleen zuster creeeren, waarin deze zusters met rust kunnen ontspannen. Alleen weten wij niet precies wat de zusters zo ontspand. Zodra wij het pand hebben gekregen, willen wij gauw aan de slag. Maar als wij niet weten wat de bezoekers graag zouden willen doen/hebben, kunnen wij ook helemaal niets doen. Het is dus een samenkomst van zusters die samen met elkaar activiteiten ondernemen. Denk hier bijvoorbeeld aan Sport, reisjes of gewoon even een zuster spreken/even ‘Chillen’. Er is veel vraag naar samenkomsten van Zusters, en InshaAllah zullen wij er dan eentje in Utrecht openen. Waarom Utrecht? NOu mijn zus die woont daar en omdat zij zo vlakbij woont kan zij alles gewoon goed in de gaten houden. Dus lieve oughty’s van mij, Dyazaakoem Allahoe Gayran, vertel even wat jullie graag zouden willen ondernemen. Welke activiteiten zien jullie graag tegemoet? Wat mis je bijvoorbeeld bij andere zuster-bijeenkomsten en wat je dus dan ook heel graag zou willen zien. Waar denk je aan als je aan Zuster-bijeenkomsten denkt? Liefde, ontspanning en zusterschap tussen deze zusters. Is dat niet werkelijk mooi. En om deze band nog beter te versterken, kan men samen activiteiten ondernemen. Wij zijn allen een lid van de moslimgemeenschap ongeacht de ras, kleur, taal of cultuur, wij zijn de dienaressen van Allah de Verhevene die allemaal gelijk zijn aan elkaar en dat is zeker een gunst. Wij zusters zouden ook eenmaal niet zonder elkaar kunnen want we hebben elkaar nodig zoals Aboe Moesa al-ash’arie verhaalt dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "De gelovige is voor een (andere) gelovige als (de verschillende delen van) een gebouw, een (gedeelte) versterkt een ander.” Hij verstrengelde daarop zijn vingers. (Boekharie en Moeslim) Hoe kan ik en jij als zuster de zusterschap volledig vervullen en elkaar de rechten geven die jij en ik aan elkaar verschuldigd zijn. De islam is Alhamdulilah zo perfect dat zelfs in de Qor’aan en de Soenna details zo mooi beschreven zijn over hoe wij elkaar moeten behandelen en wat wij voor elkaar kunnen verrichten. Ibn Oemar verhaalt dat de boodschapper van Allah zei: "Een moslim is een moslims broeder; hij doet hem geen onrecht aan, noch zal hij hem laten vallen. Als iemand voorziet in zijn broeders behoefte, dan zal Allah de Verhevene voorzien in zijn behoefte. Als iemand zijn broeders bezorgdheid verwijdert, zal Allah de Verhevene een van zijn bezorgdheden verwijderen op de Dag der Opstanding. Als iemand een moslim zijn geheimen verzwijgt, zal Allah de Verhevene zijn geheimen verzwijgen op de Dag der Opstanding." (Boekharie en Moeslim) Ik hoop InshaAllah op heel veel reacties, zodat wij InshaAllah onze handen uit de mouwen kunnen schudden. Nogmaals Dyazaakoem Allahoe Gayran, Wa Assalamoe Allaikoem WarahmatoeAllah waBarakatoe