Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe triest is het wel niet gesteld met het vreemdelingenbeleid?

Maxwell
19-10-2005, 12:28

Hoe triest is het wel niet gesteld met het vreemdelingenbeleid in het nederland van 2005? Doordat nederland de Europese wetten aan haar laars lapt en asielgegevens gewoon doorspeelt aan landen waarna de afgewezen asielzoekers naartoe terug worden gestuurd, zijn er inmiddels velen van hen verdwenen en weten wij allen niet waar deze mensen zich bevinden. Wie het programma Netwerk gisteren heeft gezien, zal zich het feit niet zijn ontgaan dat er een lid van de politie van Congo -die ze daar op het vliegveld zaten op te wachten- werd geintervieuwd. Deze mensen zijn nadat hun vlucht was geland in de boeien geslagen en afgevoerd. Zoals de hoogleraar in de uitzending van gisteren al aangaf:'' In het beleid van om de vluchtelingen zo snel mogelijk uit te zetten, werd er geen rekening gehouden met het humanistische gedeelte en had nederland ineens de mensenrechten niet meer hoog in het vaandel staan''. Onbegrijpelijk vind ik dat een minister verdonk nog lef heeft om voor de kamer te verschijnen. In eerdere kamerdebatten heeft zij met klem aangegeven dat de gevoelige informatie die mensen gaven over hun land bij het aanvragen van politiek asiel in goede handen waren (IND) en dit NOOIT uit handen zou zijn/worden gegeven. Wij allen weten dat dit niet zo is en vandaar ook dat ik denk dat zij ons allemaal maar dom vindt. De feiten spreken voor zich, niet? Inmiddels is er een commissie in het leven geroepen die alle misstanden aan de kaak gaat stellen. Tot mijn grote ontevredenheid zal deze commissie zogenaamd alleen gaan onderzoeken waar het allemaal misgaat in de procedure en regelgeving van de IND en hier advies over uitbrengen naar de kamer. Het is al veel langer bekend dat de asielgegevens van een persoon door de wet (al dan niet de nederlandse) zijn beschermd en dat deze niet uit mogen lekken. In het geval van de IND en de persoon die hier verantwoordelijk voor is (R.verdonk), vind ik dat zowel zij als alle betrokkenen van de laatste jaren hier strafrechtelijk voor moeten worden vervolgd. Dit vind ik omdat er mensen zijn ''gedeporteerd'' (en wel met hun dossier) en dat ze wellicht allemaal zijn mishandeld, afgeslacht en/of zijn ge-executeerd. De commissie zou er ook alles aan moeten doen om erachter te komen wat er met deze mensen is gebeurd. Wij allen weten namelijk dat men niet gediend is van mensen die op het zachts gezegd hun ''vuile was'' buiten zetten. Mocht je het programma hebben gemist, ga dan naar onderstaande site en klik bij video_ http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=178671 Met vriendelijke groeten, Just een Ras djel el Formage

MrHaarlem
19-10-2005, 12:38
Het is echt schandalig dat deze gegevens worden doorgegeven. Ook omdat dit gebeurd is omdat we van deze mensen af wilde als we deze gegevens niet versterkken dan kregen ze ook geen papiertje waarmee ze konden reizen en zaten wij er mee opgescheept (niet mijn redenering!!!!) Schandlig !!!!!!!!!!:lekkerpuh

Maxwell
19-10-2005, 13:15
Het is echt schandalig dat deze gegevens worden doorgegeven. Ook omdat dit gebeurd is omdat we van deze mensen af wilde als we deze gegevens niet versterkken dan kregen ze ook geen papiertje waarmee ze konden reizen en zaten wij er mee opgescheept (niet mijn redenering!!!!) Schandlig !!!!!!!!!!:lekkerpuh Niet jouw redenering......maar je hebt echt gelijk hoor? Nederland wilde in haar wanhopige situatie af van deze mensen en lapte gewoon ''harde'' wetten aan haar laars. Zo zie je maar wat een kat in het voor sprongen maakt !!!!! Mensen zijn gewoon niet te vertrouwen en vooral EGOISTISCH:traan1:

eduardo
19-10-2005, 13:22
Egoisme is wel de belangrijkste beweegreden om naar Europa te willen.

Zelfkritiek
19-10-2005, 13:32

Egoisme is wel de belangrijkste beweegreden om naar Europa te willen. Inderdaad!! 99% van deze zogenaamde "vluchtelingen" heeft helemaal niet te vrezen voor vervolging in het land van herkomst. Men wil hier alleen maar snel en gemakkelijk geld verdienen omdat ze gehoord hebben dat hier het paradijs is.... Neemt niet weg dat ik persoonlijk van mening ben dat die 1% die echt voor hun leven vluchten naar een veilig land ook recht hebben op goede opvang en bescherming! Maar helaas verpest die 99% goedzoekers het voor die enkeling die daadwerkelijk toevlucht nodig heeft.... :(

oblomov
19-10-2005, 13:35
Het is echt schandalig dat deze gegevens worden doorgegeven. Ook omdat dit gebeurd is omdat we van deze mensen af wilde als we deze gegevens niet versterkken dan kregen ze ook geen papiertje waarmee ze konden reizen en zaten wij er mee opgescheept (niet mijn redenering!!!!) Schandlig !!!!!!!!!!:lekkerpuh Je hebt gelijk. Als asielzoeker zal ik me nu wel honderd keer bedenken voordat ik asiel ga aanvragen in Nederland! In Marokko gaan ze tenminste wel goed met illegale immigranten om.

NedyƔ_
19-10-2005, 13:47
Je hebt gelijk. Als asielzoeker zal ik me nu wel honderd keer bedenken voordat ik asiel ga aanvragen in Nederland! In Marokko gaan ze tenminste wel goed met illegale immigranten om. Als een debiel zit ik nu tegen mijn scherm te lachen....

MrHaarlem
19-10-2005, 13:50
Je hebt gelijk. Als asielzoeker zal ik me nu wel honderd keer bedenken voordat ik asiel ga aanvragen in Nederland! In Marokko gaan ze tenminste wel goed met illegale immigranten om. Ook daar wordt er niet goed met immigranten om gegaan, maar vind je dat een excuus of zo om naar een ander land te wijzen. Je kan toch ook gewoon toegeven dat mensen in gevaarlijke situatie terecht gekomen zijn omdat wij ze te graag willen uitzetten. Dat ze uitgezet moeten worden omdat er een rechterlijk besluit is en de aanvraag is afgewezen zal ik met jou eens zijn, maar ben er principeel tegen dat je mensenlevens op het spel zet alleen maar om van ze af te komen.

oblomov
19-10-2005, 13:56
Ook daar wordt er niet goed met immigranten om gegaan, maar vind je dat een excuus of zo om naar een ander land te wijzen. Je kan toch ook gewoon toegeven dat mensen in gevaarlijke situatie terecht gekomen zijn omdat wij ze te graag willen uitzetten. Dat ze uitgezet moeten worden omdat er een rechterlijk besluit is en de aanvraag is afgewezen zal ik met jou eens zijn, maar ben er principeel tegen dat je mensenlevens op het spel zet alleen maar om van ze af te komen. Die mensen zijn in een gevaarlijke situatie terechtgekomen omdat ze in Nederland onterecht asiel hebben geprobeerd te krijgen. Besef je dat die mensen geen reispapieren meer hebben, omdat ze die op het moment dat ze in Nederland arriveerden direct door de WC hebben gespoeld. En natuurlijk is Congo een minder veilig land, dan andere landen, maar heeft dat te maken met de algemene veiligheidssituatie daar of specifieke vervolging van de betreffende asielzoeker?! Als iemand na zijn uitzetting een auto-ongeluk krijgt, is minister Verdonk daar dan ook schuldig aan?

MrHaarlem
19-10-2005, 14:03
Die mensen zijn in een gevaarlijke situatie terechtgekomen omdat ze in Nederland onterecht asiel hebben geprobeerd te krijgen. Besef je dat die mensen geen reispapieren meer hebben, omdat ze die op het moment dat ze in Nederland arriveerden direct door de WC hebben gespoeld. En natuurlijk is Congo een minder veilig land, dan andere landen, maar heeft dat te maken met de algemene veiligheidssituatie daar of specifieke vervolging van de betreffende asielzoeker?! Als iemand na zijn uitzetting een auto-ongeluk krijgt, is minister Verdonk daar dan ook schuldig aan? Nee, maar als mevrouw verdonk zegt dat er NOOIT gegevens worden doorgegeven aan de uitzet landen en dat blijkt dan stelselmatig wel het geval te zijn waardoor congo van een veilig land om naar uitgezet te worden een gevaarlijk land wordt dan is wel degelijk de verantwoording van mevrouw verdonk. Ze heeft de tweede kamer verkeerd geinformeerd waardoor de tweede kamer een besluit heeft genomen op verkeerde info.

drentenier
19-10-2005, 14:05
Je hebt gelijk. Als asielzoeker zal ik me nu wel honderd keer bedenken voordat ik asiel ga aanvragen in Nederland! In Marokko gaan ze tenminste wel goed met illegale immigranten om. Een goeie grap gaat er altijd in !