Bekijk originele versie : creme op gezicht en......
tangia21
19-10-2005, 09:30
mag je een dagcreme gebruiken op je gezicht ookal vast je??Want ik gebruik al een tijdje een dafcreme voor een egale huid..en kan echt niet zonder:moe:
graag met daliel
als ik geen creme op doe, dan krijg ik last van een hele droge huid. Ik gebruik dus ook dagcreme.
maar over je vraag of het mag, dat weet ik helaas niet. ben dus benieuwd naar reacties
Mozhima1
19-10-2005, 09:37
salem,
ik gebruik ook gewoon een dagcreme.
kan echt niet zonder.
Ik krijg een hele droge klamme huid.
Weet ook niet of het nou wel of niet mag.
Een zegt wel ander zegt niet.
Wasalam.
marilynmonroe
19-10-2005, 09:40
Zolang iets je maag of je bloedbaan niet in kan komen, mag je het gebruiken.
tangia21
19-10-2005, 09:40
ik was mijn gezicht wel elke dag 2 keer met saboen taws (ik krijg daar een hele schone en zachte huid van....maar daarna ben ik gewent dagcreme en na ongeveer 3 uurtje andere creme (zelfde soort te doen) alleen is die dan voor porien kleiner te maken
met andere woorden...kan niet zonder. :huil:
Maroc_Meissie
19-10-2005, 10:13
Zou ik ook wel eens willen weten.
Wat betreft creme, make up enz... Mag het nou wel of niet?
Als ik logisch ga nadenken..zeg ik waarom niet? want je consumeert die spullen niet.
Maar misschien zit hier een hele andere theorie achter.
tangia dat mag gewoon hoor, draai de vraag eens om: waarom zou het niet mogen? ik kan geen reden bedenken waarom het niet zou mogen, de oordeel is alles wat door je keelgat gaat verboden is. Een creme smeer je op je gezicht niet binnen in je mond...
Er zijn zelfs geleerden die zeggen dat je je tanden mag poetsen (beter van niet maar het mag wel, sjeikh Oteymien rahimahoe allah oa)
Magrebia
19-10-2005, 10:49
weet je wat ik zo raar vind? Van die vrouwen (en meisjes) die je normaal gezien altijd opgemaakt ziet, dus tenminste met khol of zo en in de ramadan is dat gezicht gewoon wit (dus zonder enig spoor van make-up)
Iedereen ziet er dan uit alsof ie ieder moment gaat doodvallen :hihi:
tangia21
19-10-2005, 10:54
ik heb begrepen dat alles vast (dus niet alleen je maag maar echt je hele lichaam ) dus vandaar die vraag...want creme gaat in je huid net als make-up enz
saadia29
19-10-2005, 11:15
Ik heb geen daliel, maar is hier wel ooit geplaatst, ik geloof door Marisah.
Creme, gel, tandenpoetsen, deo mag je gewoon doen.
Makeup en parfum mag je ook gebruiken binnenshuis (zoals altijd).
Dus dames die makeup wel buiten dragen en tijdens de ramadan niet slaat eigenlijk nergens op, want je mag het nooit buitenshuis gebruiken, tis niet zo dat het tijdens de ramadan dan anders weegt ofzo.
tangia21
19-10-2005, 11:23
als je tanden mag poetsen dan kan je net zo goed een kouwgom in je mond doen en kouwen maar :rolleyes:
saadia29
19-10-2005, 11:24
als je tanden mag poetsen dan kan je net zo goed een kouwgom in je mond doen en kouwen maar :rolleyes:
Poets je je tanden in de ochtend dan niet?
Aardbeitje
19-10-2005, 11:33
Ik weet wel het volgende...Maar ik zeg erbij ALLAH OE A3LEM!!! (dus niet zeker maar vind het wel logisch klinken)
Je mag creme gebruiken als een droge huid hebt...Creme komt niet in je bloed en niet in je maag...
Make- up....Dat komt ook niet in je bloed en in je maag...Maar!!!!
In de maand ramadan word van ons verwacht, dat we afstand nemen van onze dagelijkse bezigheden...En ons toewijden aan allah (sbwt)...Want dat is overigens de maand van de 3ibadah...En de maand dat allah al onze dou'as verhoort...
Make-up is sowieso haram....Dus het mag sowieso niet...En ik denk dan mag het vooral in de maand ramadan niet!
Ik draag zelf ook make-up....Maar alleen lichte mascara en zeer licht lipgloss...Niet in de ramadan!
Maar nogmaals zeg ik ALLAH OE A3LEM!!!
tangia21
19-10-2005, 11:37
Poets je je tanden in de ochtend dan niet?
wel voordat het elfajr gebed is.En ook na het eten met elmaghreb
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.