Bekijk originele versie : Celstraf voor Soumaya S.
rijmaran
18-10-2005, 17:48
Bron (http://www.nu.nl/news/610799/15/Celstraf_voor_Soumaya_S..html)
Celstraf voor Soumaya S.
Uitgegeven: 18 oktober 2005 13:36
Laatst gewijzigd: 18 oktober 2005 14:25
ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft moslima Soumaya S. dinsdag veroordeeld tot negen maanden celstraf, waarvan drie maanden voorwaardelijk. Zij krijgt haar straf voor verboden wapenbezit.
Officier van justitie K. Plooy gaf tijdens de inhoudelijke behandeling van deze zaak al aan dat hij niet kon bewijzen dat de vrouw een terroristisch oogmerk voor het wapenbezit heeft gehad. De rechtbank sprak haar daarvan dan ook vrij.
Soumaya S. en Martine van den O. werden in juni opgepakt. De arrestaties van deze moslima's hielden verband met de aanhouding van de toen voortvluchtige Nouriddin El F., vermoedelijk kopstuk van de vermeende terreurorganisatie de Hofstadgroep. Hij is ook de echtgenoot van Soumaya.
Machinepistool
Deze man had een doorgeladen machinepistool bij zich toen een arrestatieteam hem overmeesterde op het Amsterdamse station Lelylaan. Soumaya werd samen met El F. aangehouden. Korte tijd daarna is Martine van den O. in Rijswijk (Zuid-Holland) gearresteerd. Zij is al enige tijd geleden vrijgelaten.
Vrijspraak
"Uit het onderzoek is niet vast komen te staan dat Soumaya S. iets van plan was om te doen, toen ze werd gearresteerd", concludeerde Plooy tijdens de behandeling van deze zaak. Daarom vroeg de aanklager vrijspraak voor de verdenking dat het wapenbezit in het geval van de vrouw uit terroristisch oogmerk was. "Als officier van justitie zeg ik wel dat El F. niet voor niets met een gereedstaand automatisch vuurwapen zal hebben rondgelopen."
Wel moet Soumaya volgens de aanklager hebben geweten dat haar man een vuurwapen had en ermee rondliep. Dat maakt hij onder meer op uit de manier waarop de vrouw reageerde bij de aanhouding. Ze probeerde haar man af te schermen, wellicht om hem de mogelijkheid te geven zijn wapen te pakken.
Telefoongesprek
Ook maakte S. tijdens een afgeluisterd telefoongesprek met haar broer melding dat ze over het automatisch machinepistool beschikte. Ze noemde daarbij het merk van het wapen, een Agram 2000, hetzelfde wapen dat Nouriddin bij zich had. Ook heeft ze aan medegedetineerden verteld dat ze wist dat El F. met een doorgeladen vuurwapen rondliep.
Soumaya S. bleef tijdens de behandeling van de zaak hardnekkig ontkennen dat ze wist dat haar man over het vuurwapen beschikte. De rechtbank in Rotterdam zei dinsdag haar niet te geloven. De rechters concluderen dat Soumaya op de hoogte moet zijn geweest.
Ingestemd
"Omdat ze zich hiervan niet heeft gedistantieerd, heeft ze impliciet ingestemd en is daarom schuldig aan het mede voorhanden hebben van het vuurwapen, de munitie en de geluiddemper waarover haar man El. F beschikte."
schaapje14
18-10-2005, 18:03
Terechte straf.
rijmaran
18-10-2005, 18:09
Wat moet een moslima of een moslim met een wapen doen hier?
Volstaat voor hen de Koran dan niet?
Nou, het onderwerp is blijkbaar niet interessant genoeg.
Als er een vrijspraak uit was gekomen was het gejuich van de InterNEP-Jihaters waarschijnlijk oogverblindend geweest.
Gelukkig is dit gedrocht even uit de running.
Nu maar hopen dat ze al die Hells Angels ook vast kunnen zetten voor hetzelfde vergrijp.
DutchBart
18-10-2005, 23:20
Nou, het onderwerp is blijkbaar niet interessant genoeg.
Als er een vrijspraak uit was gekomen was het gejuich van de InterNEP-Jihaters waarschijnlijk oogverblindend geweest.
Gelukkig is dit gedrocht even uit de running.
Nu maar hopen dat ze al die Hells Angels ook vast kunnen zetten voor hetzelfde vergrijp.dan is het wel te hopen dat de hells angels wat langer mogen zitten dan Soumaya (zwaardere wapens e.d.)
Nounjaaaaaaaa
18-10-2005, 23:33
dan is het wel te hopen dat de hells angels wat langer mogen zitten dan Soumaya (zwaardere wapens e.d.)
:)
Rebel_1963
19-10-2005, 00:15
dan is het wel te hopen dat de hells angels wat langer mogen zitten dan Soumaya (zwaardere wapens e.d.)
Er is wel ietsjes meer gevonden bij de Hells Angels!
Persoonlijk denk ik dat het een terechte straf is, en dat zal geen pretje zijn voor haar om te moeten 'zitten'. Geen toekomst meer hier in Nederland want nu heb je een strafblad, geen baan....nee, geen leuk vooruitzicht.
DutchBart
19-10-2005, 00:17
Er is wel ietsjes meer gevonden bij de Hells Angels!
Persoonlijk denk ik dat het een terechte straf is, en dat zal geen pretje zijn voor haar om te moeten 'zitten'. Geen toekomst meer hier in Nederland want nu heb je een strafblad, geen baan....nee, geen leuk vooruitzicht.dat bedoel ik ook, daar zijn raketwerpers ofzo gevonden, bij soumaya "alleen" een submachinegeweer, al vraag ik me toch echt af wat je er mee moet in Nederland..
Rebel_1963
19-10-2005, 00:22
dat bedoel ik ook, daar zijn raketwerpers ofzo gevonden, bij soumaya "alleen" een submachinegeweer, al vraag ik me toch echt af wat je er mee moet in Nederland..
Kijk naar wat films en je weet wat je met een zo'n gevaarte kan doen. Het 'in het bezitten hebben van' maakt al indruk!
Ben trouwens blij dat dat zooitje ook opgepakt is, want die schijnen ook nergens bang voor te zijn. En wat bij hén is gevonden is toch velen malen erger dan wat Soumaya in haar 'bezit' scheen te hebben.
AbuHamza
19-10-2005, 00:49
Even voor de duidleijkheid hoor, maar die gozer had toch dat pistool dat mens toch niet?
LesDennis
19-10-2005, 00:58
Even voor de duidleijkheid hoor, maar die gozer had toch dat pistool dat mens toch niet?
Klopt volgens mij, echter volgens de rechter moet ze ervan geweten hebben, vandaar de straf.
Blackmask
19-10-2005, 03:03
Wat moet een moslima of een moslim met een wapen doen hier?
Volstaat voor hen de Koran dan niet?
wat uit de koraan komt is licht en niet alles wat de media op tv laat zien en wat meneer van aivd of meneer de agent zegt. Als een priester word aangehouden omdat hij aan kindersex doet en daarna nog ontsnapt omdat er een kinder slot op de gevangenis deur zat , dan ga ik toch ook niet zeggen ja kindersex staat in de bijbel een christen moet het met kinderen doen.:jammer: nee zo werkt het niet, dit was een gesluierde jongedame die luistert naar mensen die kennis te kort komen die de islaam pas hebben leren kennen en meteen alle aandacht willen hebben. kijk mensen ik ben een mujaahid!!!!
Dus jonge de koraan heeft hier niks mee temaken. Als Allah swt aan de mensen bevolen heeft om pas te moorden als je daar recht op hebt, en dan komt de mens vandaag en die vermoord iemand zonder dat hij er recht op heeft en roept daar nog eens bij allah u akbar. Is het dan zo dat de woorden van Allah swt niet kloppen (7asha lillah) of is het de mens die een overtreding heeft gemaakt en de bevel van Allah swt heeft negeert. De mens die overtreding heeft gemaakt natuurlijk. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben .
Ik heb medelijden met haar medegedetineerden in de vrouwenvleugel.
Misschien moet ik de dames maar een doos oordopjes kado doen. Die Soumaya is volkomen praatziek.
jammerdan
19-10-2005, 06:45
Ik denk dat de straf buitenproportioneel zwaar is. Een hells angel met 3 vuurwapens krijgt zelfs geen 6 maanden effectief!
Denk dat haar wel meer dingen ten laste zijn gelegd behalve verboden wapenbezit. Denk ook dat het oogmerk van het wapenbezit meespeelt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.