Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Tretinoine 0,02% creme helpt tegen puistjes en littekend?

Pagina's : [1] 2

Benteness1980
17-10-2005, 21:31

Hallo dames, Ik heb tijdens mijn zwangerschap last gehad van pukkels en nu heb ik paar littekens er van op me gezicht. Ben naar de dermatoloog door verwezen en die heeft mij Tretinoine 0.02 % voor geschreven.Wie is bekend met die\t product en kan mij vertellen of dit wel helpt. Volgens de dermatoloog moet dit super werken,. moet het in de avond lokaal op smeren en bleekt de littekens je kan het ook op de pukkel doen, die zorgt er voor dat die dan verdwijnen. Iemand die dit ook gebruikt??? Thanks dames!

smurfi
19-10-2005, 23:39
Ja, de werkstof tretinoine helpt tegen onstekingen van de puisten, maar zover ik weet mag dat absoluut niet gebruikt worden bij zwangeren!!! Ik zou het in ieder geval nog eens bij de arts navragen...

Benteness1980
20-10-2005, 14:40
Ja, de werkstof tretinoine helpt tegen onstekingen van de puisten, maar zover ik weet mag dat absoluut niet gebruikt worden bij zwangeren!!! Ik zou het in ieder geval nog eens bij de arts navragen... Lieverd ben 3 maanden geleden al bevallen. En klopt dat zei die dermatoloog ook dat het absoluut niet gebruikt mag worden bij zwangerschap. Maar volgens haar helpt het ook heel goed bij littekens, ik gebruik het nu al 2 dagen en me huid begint echt te schilveren zeg maar waar die littekens waren. Maar gebruikte jij het ook en hielp het ook bij jou heel goed?

smurfi
20-10-2005, 14:51
Nee heb het niet gebriukt. Klopt...tretinoine is een soort zuur dat de huid laat schilferen waardoor littekens (alleen de opperhuid) laat verdwijnen... Nog gefeliceteerd met je kindje!!

Benteness1980
20-10-2005, 15:02

Nee heb het niet gebriukt. Klopt...tretinoine is een soort zuur dat de huid laat schilferen waardoor littekens (alleen de opperhuid) laat verdwijnen... Nog gefeliceteerd met je kindje!! Choukran schat. Oke nou ben benieuwd hoop echt dat het werkt mis me gave huid nl :jammer: .

WhiteRose
20-10-2005, 15:56
Salaam alikoem, Als eerst gefeliciteerd met je kindje! Ik gebruikte die creme in het begin ook maar omdat me huis erg vervelde ben ik gestopt. Het is namelijk heel moeilijk om je huid weer vettig te krijgen als je vanjezelf een droge huid hebt. Als jij al een vette huid hebt zal het bij jou minder droog worden. Mijn littekens zijn niet echt weg gegaan maar de creme droogt wel goed puistjes uit. Succes ermee :) Ma3 salama.

Benteness1980
20-10-2005, 17:19
Salaam alikoem, Als eerst gefeliciteerd met je kindje! Ik gebruikte die creme in het begin ook maar omdat me huis erg vervelde ben ik gestopt. Het is namelijk heel moeilijk om je huid weer vettig te krijgen als je vanjezelf een droge huid hebt. Als jij al een vette huid hebt zal het bij jou minder droog worden. Mijn littekens zijn niet echt weg gegaan maar de creme droogt wel goed puistjes uit. Succes ermee :) Ma3 salama. Dank je wel meid. Ja ik heb van me zelf zeg maar wel een gemengde huid, dus me huid droogt niet echt uit. De dermatoloog zei ook tegen mij dat ik niet moet verwachten dat het binnen 2 weken weg is, maar dat het tijd vereist. vandaar dat ik over 3 maanden weer een afspraak heb om te kijken of het wel geholpen heeft.

cheima
20-10-2005, 17:24
Ik heb in december een afspraak bij de dermatoloog, percies hetzelfde verhaal als jij alleen ben ik niet zwanger. Ik kreeg het zomaar in eens, op me wangen. De dokter wou me niet naar de dermatoloog sturen omdat hij zei dat het niet eens opviel en dat het wel weg zou gaan. Maar ik irriteer me eraan. Dus ben net zolang blijven zeuren bij me dokter totdat hij me doorgestuurt heeft! :banana: Je ziet weleens van die mensen met die gaten in hun gezicht en verschrikkelijke littekens, nou dat wil ik niet hebben hoor. Vandaar dat ik zo bij de dokter bleeff doorzeuren.

Benteness1980
20-10-2005, 19:42
Ik heb in december een afspraak bij de dermatoloog, percies hetzelfde verhaal als jij alleen ben ik niet zwanger. Ik kreeg het zomaar in eens, op me wangen. De dokter wou me niet naar de dermatoloog sturen omdat hij zei dat het niet eens opviel en dat het wel weg zou gaan. Maar ik irriteer me eraan. Dus ben net zolang blijven zeuren bij me dokter totdat hij me doorgestuurt heeft! :banana: Je ziet weleens van die mensen met die gaten in hun gezicht en verschrikkelijke littekens, nou dat wil ik niet hebben hoor. Vandaar dat ik zo bij de dokter bleeff doorzeuren. Nou ik bleef ook zeuren bij de huisarts, die vertelde mij dat ik eerst moest uitzwangeren, en dart duurt 9 maanden, en ik NO WAY! Wilde perce geholpen worden, dus ja hoop echt dat het effect heeft. Hamdoullah heb ik geen gaten in me gezicht, maar dat komt volgens mij pas als je echt inwendige grote bulten hebt. Allah a3lam. Ik heb er niet aan gezeten toen ik er last vanhad omdat ik bang was voor littekens, maar heb die littekens toch gekregen helaas :jammer: .

sorayalopez
21-10-2005, 16:39
ik gebruik het . maar ik heb niet alleen die gebruikt. je krijgt er nog andere producten bij voor ochtend en voor de mee eters.

sorayalopez
21-10-2005, 16:40
maar ik heb heel weinig pukkels. je mag het maar een aantal maanden gebruiken

sorayalopez
21-10-2005, 16:42
die producten laten je huid zo erg schilferen . Niet normaal joh

Benteness1980
21-10-2005, 16:51
die producten laten je huid zo erg schilferen . Niet normaal joh Ik heb alleen deze gekregen, en ja gebruik het alleen voor littekens want hamdoullah heb ik geen rara pukkels meer op me gezicht.Het jeukt verschrikkelijk en me huid schilfert merk dus wel dat die littekens lichter worden.

smurfi
21-10-2005, 22:54
Kan je dit product alleen bij de dermatoloog halen? of ook bij de aphotheek of drogist? Wie weet dat? Je kunt het alleen op recept krijgen, de huisarts zal je dit middel pas voorschijfen als hij jou van alles laat probeeren. Als dat allemaal niet helpt zal hij jou pas een creme met tretinoine voorschijfen, het is namelijk een best aggressief middel. Bij langdurig gebruik kan de huid dunner worden (licht briune plekjes).

Benteness1980
22-10-2005, 01:27

Je kunt het alleen op recept krijgen, de huisarts zal je dit middel pas voorschijfen als hij jou van alles laat probeeren. Als dat allemaal niet helpt zal hij jou pas een creme met tretinoine voorschijfen, het is namelijk een best aggressief middel. Bij langdurig gebruik kan de huid dunner worden (licht briune plekjes). He mag ik jou vragen hoe je dit allemaal weet, eerder vertelde je dat je dit niet gebruikt hebt? Ben erg benieuwd ;) . Of ben je zelf arts of apotheker.

Pagina's : [1] 2