Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mag je labello op tijdens de ramadan

Pagina's : [1] 2 3

dunyatjuh
17-10-2005, 13:54

ik heb het nu al 2 weken niet meer gebruikt en mijn lippen zijn nu gewoon heeeeeeeeeeeeel droog:jammer: mag je het gebruiken?

NassiraT
17-10-2005, 18:51
k gebruik het gwoon..denk dat het wel mag..je eet het nie ofsoo...enne k ken ook egt nie zonder hoor raken mijn lippen echt hellemaal uitgedroogd.. het toch is net zoals dagcreme dat mag ook gwoon...

Juf_hmida
17-10-2005, 19:58
ik gebruik ook gewoon lipbalsem. Je ziet het niet en je proeft het niet . Ik neem dat het niet de bedoeling is dat je lippen openbarsten.

dunyatjuh
17-10-2005, 20:45
mijn lippen zijn helemaal open en k werk achter de kassa weet je ik maak mijn lippen expres nat met mijn tong zodat je het niet ziet dus het mag wel:D

fatadam
17-10-2005, 21:41

Ik doe het ook gewoon maar heb gehoord dat het niet mag. Ik wil niet dat mijn lippen openbarsten want tijdens mijn werk praat ik veel met patienten/clienten ik kan het ook niet maken tegenover hun met gesprongen lippen praten lelijk hoor.

NassiraT
18-10-2005, 14:56
mijn lippen zijn helemaal open en k werk achter de kassa weet je ik maak mijn lippen expres nat met mijn tong zodat je het niet ziet dus het mag wel:D haha door je lippen met je tong nat te maken raken ze telkens nog uitgedroogder! je maakt het nat maar als het dan opdroogd dan is het droger dan voorheen...had k ergens gelezen..:D dus lippenbalsem is het beste hoor meid dan om de minuut je lippen nat maken:p en het mag wel denk k..nooit gehoord dat het niet mag duss

babynajat
18-10-2005, 16:45
Ik heb weer gehoord dat het haram is om wat te smeren op je lippen -labelo- en op je huid -dagcreme- omdat het dan binnedringt en het net lijkt alsof je hebt gegeten ofsow iets:confused: weet iemand anders hier meer over?

MOcROzINA
18-10-2005, 17:19
Babynajat zoiets heb ik ook gehoord Ik weet alleen dat je het niet mag gebruiken ik gebruikt het ook niet ;)

engeltje4evaah
18-10-2005, 17:30
Hier staat eigenlijk de exacte antwoord :) Vraag: Wat is de uitspraak over het gebruik van olie in het haar gedurende de dag in de Ramadan? Antwoord: Alle lof is aan Allah. Er is niets mis met het gebruik van olie in het haar gedurende de dag in de Ramadan en dat heeft geen invloed op het vasten. Shaykh Ibn Baaz (15/259) werd gevraagd: Wat is de regel voor vrouwen die gedurende de dag kohl en sommige cosmetica gebruiken in de Ramadan? Verbreken deze dingen het vasten of niet? Hij antwoordde: Volgens de meest correcte mening van de twee meningen van geleerden, verbreekt kohl het vasten van vrouwen of mannen niet maar voor degene die vast is het beter om het ’s avonds te gebruiken. Hetzelfde geldt voor andere dingen die gebruikt worden om het gezicht te verfraaien zoals zeep, crèmes enzovoorts, die extern aan de huid worden aangebracht zoals henna, make-up en soortgelijke dingen. Er is niets mis met het gebruik hiervan door de vastende persoon maar make-up moet niet gebruikt worden als het schadelijk is voor het gezicht. Shaykh Ibn ‘Uthaymeen heeft in Fataawa al-Siyaam (228) gezegd: Alle soorten crèmes, of ze nou op het gezicht, de rug of elders worden aangebracht, hebben geen effect op de vastende persoon en verbreken zijn vasten niet. Het Permanente Comité (10/253) werd gevraagd: Verbreekt het gebruik van kohl of crème gedurende de dag in de Ramadan het vasten van een vrouw of niet? Ze antwoordden: Degene die kohl gebruikt gedurende dag gebruikt in de Ramadan tijdens het vasten, maakt zijn of haar vasten niet ongeldig. Hetzelfde geldt voor degene die olie in het haar aanbrengt gedurende de dag in de Ramadan – het verbreekt het vasten niet.” Islam Q&A Vertaald door AlMutaqqun.tk

Naughty
18-10-2005, 19:55
Juist, daar had ik ook een discussie over & het mag. :goedzo: En trouwens labello eet je toch niet? :maf2: En je gebruikt dat toch voor u lippen te verzorgen? :confused: Oja ik gebruik die roze labello & jij? :D

engeltje4evaah
18-10-2005, 20:08
Juist, daar had ik ook een discussie over & het mag. :goedzo: En trouwens labello eet je toch niet? :maf2: En je gebruikt dat toch voor u lippen te verzorgen? :confused: Oja ik gebruik die roze labello & jij? :D :goedzo: Ik gebruik gewoon die blauwe (classic) :p Kheb ze allemaal uitgeprobeerd, maar geef mij maar gewoon die 'normale' :hihi:

Naughty
18-10-2005, 20:13
Ja die blauwe ruikt het lekkerst vind ik :D

01LaHbIbAh09
18-10-2005, 20:28
maar je hebt ook mensen die lipgloss gebruiken tegen droge lippen, weet iemand of et mag tijdens de ramadan? eentje beweerd van wel en de ander weer ni, dus wat is et nu? graag juiste info. aub.

elaruitroosje
18-10-2005, 21:54
maar je hebt ook mensen die lipgloss gebruiken tegen droge lippen, weet iemand of et mag tijdens de ramadan? eentje beweerd van wel en de ander weer ni, dus wat is et nu? graag juiste info. aub. natuurlijk mag je lip balsem niet tijdens de ramadan gebruiken, want je gaat met je tong over je lippen en dan heb je ramadan gebroken natuurlijk :hadj:

Lella_Meknessia
18-10-2005, 21:57

Wil het ook weten? en vaseline dan?

Pagina's : [1] 2 3