Bekijk originele versie : Amsterdamse PvdA kiest Asscher als lijsttrekker
schaapje14
16-10-2005, 23:51
AMSTERDAM (ANP) - De Amsterdamse afdeling van de Partij van de Arbeid heeft zondag met bijna 80 procent gekozen voor Lodewijk Asscher als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2006.
Klik hier!
De huidige fractievoorzitter (31) van de sociaal-democraten in de gemeenteraad versloeg daarmee zoals verwacht zijn enige tegenstander Miep van Diggelen (53).
De Amsterdamse afdeling koos de lijsttrekker door middel van een referendum. De uitslag bleek zondagmiddag in mediacafé De Plantage. In een eerste reactie liet de populaire Asscher weten, dat deze benoeming een bijzonder moment voor hem was. ,,Toen ik de uitslag hoorde, ben ik even naar een bruggetje hier in de buurt gelopen en dacht met respect en eerbied aan de namen die mij voor gingen.'' Asscher is van plan de komende tijd te werken aan een ,,eerlijke, veilig en sterke stad''.
Lijsttrekker
De lijsttrekker is blij met de verkiezing. ,,Fantastische. Het is fijn dat de leden ook de moeilijke dingen die ik heb aangekaart steunen. Ik vind dat er de komende tijd het een en ander moet veranderen. Blijkbaar zijn ze het daar mee eens.''
Asscher realiseert zich dat het knokken wordt de komende tijd om kiezers te winnen. ,,Dat geldt voor alle partijen, we moeten mensen richting bieden en hun duidelijk maken dat je het over hun problemen hebt. Ik zal heel laagdrempelig campagne voeren. Ik ga zelf in de tram zitten om de kiezers een voor een mee te krijgen.''
De Amsterdamse burgemeester Cohen (PvdA) is tevreden over de uitslag. ,,Ik vind Lodewijk een goede lijsttrekker. Ik heb hem de afgelopen vier jaar meegemaakt in de raad. Als financieel woordvoerder deed hij het goed en het was knap hoe hij als fractievoorzitter heel snel de touwtjes in handen had.''
http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/380953/anp/Amsterdamse_PvdA_kiest_Asscher_als_lijsttrekker.ht ml
schaapje14
16-10-2005, 23:52
Familie van Eli?
Familie van Eli?
Jee,ja Eli ik zie hem zo voor mij was toch een acteur toch die met die snor
:D
Zal toch niet. :hihi:
schaapje14
16-10-2005, 23:58
Ja precies die bedoel ik, later ook regiseur :goedzo:
Ja precies die bedoel ik, later ook regiseur :goedzo:
Ja,het begint mij nu tedagen maar vraag mij af wat hij goed kan doen. :confused:
Ja,het begint mij nu tedagen maar vraag mij af wat hij goed kan doen. :confused:
Hij is pvda dat is meer dan genoeg. En hij heeft leuke netwerkjes waar je als niet-Amsterdamse niet-elite nooit in zal doordringen. Partij van de aars-toeristen:banana:
En Miep heet niet voor niets Diggelen. Ze is aan diggelen omdat ze niet voldoende in het netwerkje paste van de aarstoeristen. Ik hou ontzettend veel van de partij van a. Een heerlijke partij. Het maakt gelukkig ook geen reet uit of je lid bent van de fanclub van wouter bos of niet, want de pvda treint gewoon door. Ook niet-leden worden niet geraadpleegd door de pvda TOP, net zo min als de wel-leden. De pvda TOP regeert voor U, de pvda 'leden' applaudiseren voor U en het gewone volk werkt voor U. Vooral in Amsterdam. Gefeliciteerd met zo'n geweldige partij! Ik ben ook blij dat de pvda TOP unaniem heeft besloten haar hoofd aan te stellen: lodewijk asscher, de rechterpink van meneer cohen. Gelukkig geen oudere vrouw! Maar een politiek correcte jonge vent die van wanten weet! misschien dat mevr die aan diggelen is nog een troostprijsje krijgt: ergens weer een lekker betaald baantje als consulente voor werkelozen of zoiets. Want de pvda zorgt goed voor zichzelf. De partij voor de arbeiders.
ik snap niet waarom cohen die asscher niet gewoon benoemd heeft inplaats van dat malle referendumpje te houden. Was toch alleen maar voor de show, want de uitslag stond al vast. Excuus miep maakte geen schijn van kans. Was ook niet de bedoeling. Gelukkig heeft linke lodewijk eerbied voor het grachtenwater waar zoveel mensen hem in zijn voorgegaan of zoiets.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.