Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Welke moeders..............

Rzinia
16-10-2005, 14:28

...............geven hun kinderen zelf gemaakte voeding? ik gebruik nu nog potjes maar wil beginnen met het zelf maken. hoe kun je het dan het beste bewaren en voor hoe lang. wat voor menu's stellen jullie voor je k inderen samen? zowel groente als fruit? ik hoop hier

Nisrientje
16-10-2005, 14:38
Ik gaf potjes altijd alleen als ik op vakantie ben ( lekker handig dan) Ik maakte altijd zelf de fruit- en groente hapjes. De fruithapjes maakte ik de volgende manier: Men neme :D 1liga 1 sinaasappel banaan ( of iets anders naar keuze) Dit allemaal in de blender, wanneer het kind nog niet kan kauwen of prakken als het al wat ouder is. Voor de groente hap: Altijd wel aardappel ( mag ook rijst) wortel Stukje kip, vlees, kefta, vis Als je meer groente wil, kan het natuurlijk ook, neem alleen geen ui of koolraap ofzo, wanneer je kind nog geen 1 is, deze kunnen nl krampjes veroorzaken en dat willen we natuurlijk niet:hihi: Dit alles in water koken met een heel klein beetje (olijf) olie en naar behoefte wel of geen zout. Wanneer het gaar is , in de blender of prakken en klaar is kees. De groente hap maakte ik altijd voor twee dagen, gewoon halveren en in de koelkast bewaren. Om dit te bewaren kan je heel goed die olvaritpotjes gebruiken waarin ook de groente en fruithappen in zitten, ( je gaat me toch niet zeggen dat je ze allemaal hebt weggegooid he:D ) Nou veel succes meid en kook ze!!!! Bij vragen hoor ik het wel!!

Nisrientje
16-10-2005, 14:39
Ik zie net dat ik veel ste snel heb getyped, sorry dus voor mijn spellingsfoutjes:D

tangia21
16-10-2005, 14:45
ik maak het altijd.Soms koop ik wel potjes maar dan alleen fruit. groenten gebruik ik deze : sperziebonen, aardappels,broccoli,wortels.Andere groenten vinden ze niet lekker vlees eten ze met ons mee..dus als ik tagine maak dan eten ze gewoon mee...of net als nu le7rira + hun eigen eten .En verder maak ik voor hen rijst met melk..of macaroni met melk. fruit maakte ik ook ...maar ze vinden dan niet lekker...wel geef ik ze stukjes appel die ze dan zelf kunnen eten...en alleen mijn zoon vind banaan lekker..mijn dochter vind bananen vreselijk vies :maf: (dat kwam ook door zwangerschap..ik vond toen bananen stinken :hihi: ).Verder moeten ze niks van pap hebben.

Rzinia
16-10-2005, 15:07

ik maak het altijd.Soms koop ik wel potjes maar dan alleen fruit. groenten gebruik ik deze : sperziebonen, aardappels,broccoli,wortels.Andere groenten vinden ze niet lekker vlees eten ze met ons mee..dus als ik tagine maak dan eten ze gewoon mee...of net als nu le7rira + hun eigen eten .En verder maak ik voor hen rijst met melk..of macaroni met melk. fruit maakte ik ook ...maar ze vinden dan niet lekker...wel geef ik ze stukjes appel die ze dan zelf kunnen eten...en alleen mijn zoon vind banaan lekker..mijn dochter vind bananen vreselijk vies :maf: (dat kwam ook door zwangerschap..ik vond toen bananen stinken :hihi: ).Verder moeten ze niks van pap hebben. dank je lieverd. ik wil mijn zoontje altijd als ontbijt pap geven, maar inderdaad hij v ind het ook niks. of je nou die vanillesmaak geeft of gewone

Rzinia
16-10-2005, 15:11
Ik zie net dat ik veel ste snel heb getyped, sorry dus voor mijn spellingsfoutjes:D he geeft niet joh! ik ben heel blij met je antwoord! inderdaad ik heb eigelijk alle potjes in de vuilnisbak gedumpt. ik heb er hier nog 2 die vol zitten. 1 met groente voor vanavond en 1 fruit voor morgen. eerst wou ik gewoon potjes kopen, is lekker makkelijk. maar op dit moment is olvarit bezig met verpakkingen vernieuwen en echt bij mij hier in de buurt is het gewoo niet te koop. geen 4 maanden en omdat ie bijna 6 maanden is wou ik die kopen maar is er ook niet. ik ging zo ver dat ik zelfs winkels belde van: en hebben jullie het???? gisteren met mijn man supermarkten in de buurt afgegaan en drogisterijen, terwijl ik het gewoon zelf kan doen. dus daarom ga ik het gewoon zelf maken. en ben blij met jou antwoord en die van tangia. ik schrijf de groenten die jullie opnoemden en ga ik zelf die hapjes samenstellen.

beautyrozes
16-10-2005, 15:23
Mijn zoontje wil ook geen pap eten, maar ik doe altijd 2 schepjes in zijn melk s'ochtens dan drinkt hij het wel. In de middag doe ik liga in zijn melk. Potjes fruit lust hij niet dus ik maak altijd zelf zijn eten. Zoals fruit en groenten. Meestal doe ik 2 soorten fruit soms met liga. De groeten doe ik altijd 3 of 4 soorten koken. Danootjes vindt hij trouwens heeerlijk..... Die krijgt hij altijd als toetje :D

badparel
16-10-2005, 15:49
ik maakte het ook altijd zelf en nam het alleen op vakantie mee idd of als ik ergens op bezoek ging,zoals nissrientje uitlegde,zo maakte ik het ook!verse groenten is toch beter dan die potjes!

rachidaaaaa
16-10-2005, 16:17
Ik maak de maaltijden voor mijn dochtertje ook meestal zelf....Alle combinaties zijn mogelijk....Bloemkool met rijst en kaas.....aardappel, courgette en ei....Vis met macaroni en tomaat...Eigenlijk alles wat jou lekker lijkt...Je kunt het pureren, maar mijn dochter (7 maanden) krijgt het geprakt met wat stukjes erin.... Pap vond ze in het begin ook niet lekker maar pureer er nu wat fruit doorheen en ze maakt er nu zelfs smakgeluidjes :D bij.... Succes!!!!!