Bekijk originele versie : Ned.1 Debat op 1 Burqa moet uit!
sprankeltje
15-10-2005, 20:44
Dames kijk hiernaar..zeer interessant!:hadj:
Gr S.
Heb ik gezien. Jammer dat er niet een zuster aanwezig was die de burqa draagt. Er wordt namelijk alleen maar over ze gepraat, er moet een keer met ze gepraat worden. Zodat we van hen zelf kunnen horen hoe het zit, en waarom ze deze zaak belangrijker vinden dan het krijgen van een uitkering of hebben van werk.
oeght_yasmina18
16-10-2005, 00:55
Jammer, ik wilde het zo graag zien, komt er geen herlaning meer van??? wetenm jullie dat?????
MoZlima: je hebt echt gelijk, er wordt zoals gewoonlijk weer OVER hun gepraat, maar niet MET hun
oeght_yasmina18
16-10-2005, 03:18
Ja, kheb gezien..!!
Dat turks meisje gaf wel goede argumenten
Heb t vanochtend met shor een stuk gekeken... was idd interessant...dat turkse meisje sprak ook heel duidelijk en goed...MashaAllah
OemAbdoellah
16-10-2005, 10:22
www.uitzendinggemist.nl
OemAbdoellah
16-10-2005, 10:23
Hoe heette het programma dames?
Ik had het ook gezien...Die presentratice zei "zelfs de imams zeggen dat je de burqa in het openbaar in plublieke ruimtes uit moet doen, maar als je thuis bent, moet je het zelf weten" De burqa is toch voor buiten niet niet voor binnen... slaat nergers op het is vast zelf verzonnen door de media deze uitspraak!
nederlandse
16-10-2005, 10:58
Ik had het ook gezien...Die presentratice zei "zelfs de imams zeggen dat je de burqa in het openbaar in plublieke ruimtes uit moet doen, maar als je thuis bent, moet je het zelf weten" De burqa is toch voor buiten niet niet voor binnen... slaat nergers op het is vast zelf verzonnen door de media deze uitspraak!
Hier ging het debat dan ook niet over. Het debat ging over de vraag of je recht op een uitkering had, als je danzij het dragen van een burka niet aan het werk kon komen.
Hier ging het debat dan ook niet over. Het debat ging over de vraag of je recht op een uitkering had, als je danzij het dragen van een burka niet aan het werk kon komen.
juist ja... waarom zegt die presentratice dat??
nederlandse
16-10-2005, 11:10
juist ja... waarom zegt die presentratice dat??
Volgens mij bedoelde ze:
Dat als de burka een belemmering is, dat je niet verplicht bent deze te dragen:
Uiteraard ben je in je prive leven vrij om het wel te doen
UmmHanifa
16-10-2005, 11:17
Volgens mij bedoelde ze:
Dat als de burka een belemmering is, dat je niet verplicht bent deze te dragen:
Uiteraard ben je in je prive leven vrij om het wel te doen
Is alles buiten je voordeur dan geen privé meer? Zijn we dan ineens staatseigendom ofzo? Kijk ik vind het best logisch dat ze een probleem maken van het aanvragen van een uitkering want bij sollicitaties maak je nou eenmaal weinig tot geen kans en dat is je eigen keuze. Dan moet je de gevolgen daarvan in een zorgstaat accepteren en dat houdt dus in dat je geen inkomen hebt. Vind ik zo gek nog niet. Maar buiten dat moet iedereen zelf weten hoe hij of zij de straat op gaat en houdt geen enkel argument echt stand. Dat gezeur over moeilijk communiceren en afschrikwekkend en blablabla is totaal te verwaarlozen als je het mij vraagt.
nederlandse
16-10-2005, 11:20
Is alles buiten je voordeur dan geen privé meer? Zijn we dan ineens staatseigendom ofzo? Kijk ik vind het best logisch dat ze een probleem maken van het aanvragen van een uitkering want bij sollicitaties maak je nou eenmaal weinig tot geen kans en dat is je eigen keuze. Dan moet je de gevolgen daarvan in een zorgstaat accepteren en dat houdt dus in dat je geen inkomen hebt. Vind ik zo gek nog niet. Maar buiten dat moet iedereen zelf weten hoe hij of zij de straat op gaat en houdt geen enkel argument echt stand. Dat gezeur over moeilijk communiceren en afschrikwekkend en blablabla is totaal te verwaarlozen als je het mij vraagt.
Met prive bedoel ik je volledige leven, behalve je werk....
Voorde rest ben ik het volledig met je eens
Vond die advocate (en dame uit het publiek) totaal niet overtuigend. Vraag mij ook af in hoeverre deze vrouw echt stond achter haar stelling. Ik ben het niet eens met het “ echt de dialoog aangaan met vrouwen die een burka dragen” als je het over uitkeringen hebt. Een burka is geen religieuze verplichting, het dragen ervan plaatst je in een onmogelijke positie op de arbeidsmarkt en daarom krijgt men KORTING op een uitkering. De Utrechtse wethouder gaf trouwens aan dat er al was gepraat met de desbetreffende vrouwen maar dat men Burka niet uit wil doen. Het was helemaal de limit dat die advocate aangaf dat er een soort middenweg gevonden moest worden……….middenweg?????? Een burka past niet in dit land en zeer zeker niet op de arbeidsmarkt. Er is geen religieuse verplichting en van mij mag dit kledingstuk totaal verboden worden (behalve thuis). In Amsterdam zijn al enkele overvallen gepleegd door mensen die een burka droegen………lijkt mij tijd voor een algeheel verbod.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.