Bekijk originele versie : Stelling van de week
“Een deportatie van het Palestijns/Israelisch conflict is de oorzaak van het toenemend antisemitisme”
Hoe denkt de marokaanse vrouw hierover??
Barca.
sihamkleuter
14-10-2005, 09:49
:hihi:
een poging om de marokkaanse vrouw weer te laten discussieren over maatschappelijke problemen?
Miss_Magrebia
14-10-2005, 09:50
“Een deportatie van het Palestijns/Israelisch conflict is de oorzaak van het toenemend antisemitisme”
Hoe denkt de marokaanse vrouw hierover??
Barca
is vroeg ..........
HaagseHafida
14-10-2005, 10:18
Kun je de stelling verduidelijken
een_marokkaanse
14-10-2005, 11:11
Nee hoor! kijk niet eens naar arabische zenders. De Westerse media zegt genoeg!
mimi_tangaouia
14-10-2005, 12:23
:hihi:
een poging om de marokkaanse vrouw weer te laten discussieren over maatschappelijke problemen?
hij probeert de rubriek te redden van al die onzinnige topics :hihi:
een_marokkaanse
14-10-2005, 12:30
maar ff serieus reageren nu
op de arabische zenders zie je wel duidelijk wat er echt gebeurt in palestina
op de westerse zenders zijn ze meer pro joods
maar ik ben niet gelijk een anti jood
wat hebben de joden die hier wonen en leven te maken methet conflict in palestina??
Vind ik ook!
Moslima79
14-10-2005, 14:01
Een beetje wel.
Het is toch een vorm van broederschap/zusterschap.
En als je dan ziet dat er zoveel moslims in die landen onterecht mishandeld/vernederd/verkracht en vermoord worden
dan wil je nog wel een goed beeld van de daders hebben maar door die beelden gaat dat niet.
Bij mij was de druppel echt gevallen toen ik de foto's van de gevangenen in de irakeese gevangenis zag.
En hoe die mannen werden vernederd en vermoord.
Ze moesten op de koran spugen en plassen en nog meer van die dingen doen.
En ik maak me nog kwader als ik mijn collegas van toen zie treuren omdat er een kleine aanslagje is gepleegd en er een paar nsaras zijn omgekomen.
We moesten dan altijd een paar minuten stilte gaan houden maar dan denk ik wie houdt er stilte voor die slachtoffers in Palestina/Irak/Iran.
Niemand.:kwaad:
Doordat mensen tevaak naar de arabische zenders kijken en/of zich verbonden voelen met de palestijnen zijn ze eerder geneigd "kankerjood" te zeggen....is dit helder genoeg??
Barca
Wat is te vaak? Wordt daarbij gekeken naar de verhouding hoeveel keer men kijkt naar westerse zenders? Of is één keer (een uur?) kijken naar een arabische zender al te vaak?
De benaming: arabische zenders is te algemeen genomen en doet lijken alsof de arabische zenders het over niets anders hebben dan wat daar gebeurt. Niet dus. De meeste arabische zenders hebben het er niet over, hoogstens wanneer er iets heftigs gebeurt. Het is een nieuwsitem dat voorkomt in een arabische nieuwszender en af en toe ook tijdens de nieuwsmomenten van enkele andere arabische zenders.
Verbondenheid kan zich vergroten wanneer men (die meeleeft met anderen) beelden en informatie ziet, de beelden liegen er immers niet om.
Hier heeft het gebruik van het woord 'kankerjood' of iets dergelijks niet mee te maken. Te doen hebben met wat ergens anders gebeurt en je daarmee verbonden voelen spoort niet aan tot schelden. Dat heeft meer te maken met de manieren die men heeft of (in het geval van het gebruiken van zulke woorden) niet heeft.
Voor de rest is de stelling wel helder.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.