Bekijk originele versie : Schoonheid bedekken
Ik dacht ik start maar een discussie...we hebben het over hijaabdragende, burqa's etc gehad.....wat ik bij veel marokkanen zie is dat ze de hijaab als verplicht zien terwijl veel arabische dames zeggen neeh is niet verplicht, terwijl ze gewoon 5 keer per dag bidden etc...
deze vers staat er in de koran...
''En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is.
En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of hun mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben of de kinderen die nog niet op de Aura van vrouwen letten.
En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraad die zij verbergen te laten kennen.
En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen.(soerah An Noer)
deze text wordt dus op verschillende manieren geintepreteerd.... nou vraag ik mij, veel vrouwen denken hen schoonheid te verdoezelen door een hijaab, maar is dat wel zo? ik zie prachtige vrouwen die een hijaab dragen en tegenwoordig kijken moslimmannen meer naar hijaab dragenden ( deze hebben een betere reputatie, volgens hen zeggen, zijn niet mijn woorden) dan geen hijaabdragenden omdat deze een sterke imaan zouden hebben.... maar vaak hebben deze vrouwen leuke kleding aan, mooie wenkbrauwen, subtiele makeup etc en is zij in ware nog steeds mooi...
hoe moet je schoonheid dan intepreteren....kun je het niet figuurlijk zien? dat je schoonheid in gedrag moet zien...?
het leek me wel leuk jullie mening daarover te horen...
groetjes nysha
Juelz_Santana
13-10-2005, 23:16
ja kijk nysha, je meot het arabisch kennen om de discussie rond de hoofddoek van tafel te kunnen vegen
verder klopt het wat je zegt, de hoofddoek heeft haar voorwaarden en de kleding van de vrouw ook. Dus de stelling die je op tafel legt is onmogelijk te verdedigen aangezien een aantal elementen eruit niet besproken kunnen worden aangezien ze niet voldoen aan de criteria
oem_mujahid2
13-10-2005, 23:24
Ja nysha die zitten er nou eenmaal tussen, ze maken zich nog 100000000000 keer mooier met hijab dan zonder..met mooie kleurtjes,combineren met mooie kleren, mooi sjaaltje, oorbellen erbij,make up erop afgestemd, wenkbrauwen ge epileerd etc...dat is niet de bedoeling natuurlijk..
Klik artikel "de correcte hijab" (http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/page/book/153/chapter/637/page/1312)
laatst zag ik een stukje in een arabische serie het gaat over terroristen. Degene zei tegen de dame je moet een hoofddoek dragen en ze gaf een antwoord van het gaat niet om de buitenkant maar het gaat om het innerlijke en geef haar gelijk.
ladie_perfect
13-10-2005, 23:33
Ja nysha die zitten er nou eenmaal tussen, ze maken zich nog 100000000000 keer mooier met hijab dan zonder..met mooie kleurtjes,combineren met mooie kleren, mooi sjaaltje, oorbellen erbij,make up erop afgestemd, wenkbrauwen ge epileerd etc...dat is niet de bedoeling natuurlijk..
Klik artikel "de correcte hijab" (http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/page/book/153/chapter/637/page/1312)
Maar het is wel heel erg mooi om te zien.:D
het gaat mij er niet om dat een vrouw omdat ze oorbellen draagt ze opeens mooi is, maar gewoon haar natuurlijke schoonheid, sommige zeggen doordat ze een hoofddoek draagt straalt ze WAT uit...snap je?
doedoe, dat bedoel ik, heel veel zeggen dat en intepreteren de koran ook zo..en dan bedoel ik niet , meisjes van 16 ofzo maar gewoon volwassen intelligente mensen....
Dat woordje je kuis zijn zegt het al. Ook zie je modern van buiten, het ligt aan het persoon van binnen. Bv je ogen neerslaan en niet met jongens aan het giegelen en dat betekend ook bedekken
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.