Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : zomaar een gedachte

Pagina's : [1] 2

an3sdej
09-04-2003, 18:56

Bij mij groeit sterk de indruk dat veel Marokkaanse Nederlanders in Saddam een soort held zagen die het tegen de VS op durfde te nemen. Blijkbaar kunnen die mensen nu niet blij zijn met het grootste deel van het Irakese volk, vanwege de val van het baath regiem van saddam. Toch zeggen ze achter het Iraakse volk te staan. Deze houding snap ik dus niet goed. Wat ik nu denk, is dat deze mensen zich in hun eer aangetast voelen nu hun boegbeeld in de strijd tegen de VS en de rest van het ongelovige westen, verslagen is. Dat het een klap in het gezicht is van hun identiteit, waar men toch al zo mee worstelt. Wees toch blij dat het Iraakse volk blij is. Dat zij zich opgelucht voelen, nu Saddam weg is. En laat je eigen frustraties eens achterwege!!!

Vriend
09-04-2003, 19:20
Hoezo kontlikkers van de Amerikanen? Dat is weer zo zwart wit gedacht. Ze zijn gewoon blij dat ze zijn verlost van hem. En ze zijn blij dat Amerika dat voor mekaar heeft gekregen. Daarmee zijn het nog geen kontelikkers. Ik durf te wedden dat ze ook willen dat de Amerikanen zo snel mogelijk weer oprotten. In films ben ik ook altijd voor de slechte. Maar dit is geen film. Dit is echt. Helaas. Alle onschuldige slachtoffers zullen deze vrijheid niet meemaken. Hun nabestaanden gelukkig wel.

Vriend
09-04-2003, 19:22
En voorlopig worden alleen overheidsgebouwen en -bedrijven geplunderd. Geen kleine bedrijven van hun medeburgers.

an3sdej
09-04-2003, 19:22
Yahya, Voel jij je ooit weleens blij in dit leven? Ben jij ooit weleens een beetje gelukkig???

Rizkii
09-04-2003, 19:27

pista...moslim broederschap? ook ik als marokkaanse moslim ben van die gedachte genezen. als je een massamoordenaar van miljoenen moslims steunt en niet blij bent voor het bevrijde volk dan is dat erg. bij mij gaan de ogen echt open als ik de reacties van mijn moslim broeders zie. wat een siserig volkje

Vriend
09-04-2003, 19:34
Origineel gepost door Yahya Ja, waarom zou ik niet gelukkig zijn ? Ik leef in een land met veel mogelijkheden, ik kan het slechte pad opgaan en het goede pad. Het is leuk om de keuze zelf te kunnen maken.:D Weet je waarom ik geen vreugde voel, dat komt omdat de haat tegen Amerika mijn vreugde voor het Iraakse volk overtreft. Helaas ben ik de komende tijd nog wel verblindt door mijn woede. Yahya, het is goed om je kwaad te voelen! Jij bent tenminste nog betrokken. Veels te veel mensen hier in Nederland kan het allemaal niks schelen. Laten we hopen dat jouw (en ook mijn, al wel in mindere mate) haat tegen Amerika zal afnemen omdat Amerika bewezen zal hebben deze vermindering van haat te verdienen. Maar daar zal heel veel voor moeten gebeuren vrees ik!

Vriend
09-04-2003, 20:01
Origineel gepost door Yahya Amerika moet dit keer eens de moeite doen om het Islamitische en Arabische volk te overtuigen van haar goedheid, want tot nu toe wekt ze alleen argwaan tegenover zichzelf op door oorlogen te voeren. Wijze woorden! Alleen zou Amerika dit ook moeten doen door ook de olie opbrengsten ten goede te laten komen aan de Iraakse bevolking. Amerika is rijk genoeg.

AdamX
09-04-2003, 21:49
Origineel gepost door pista Wat mij vooral opvalt, is dat de meeste Marokkanen hier teleurgesteld lijken te zijn en het Iraakse volk dat nu verheugd is om eindelijk verlost te zijn van een dictator als saddam betitelen als verraders. Dan begrijp ik dat dezen helemaal niet bekommerd zijn om hun broeders...dat ene grote, die grote eenheid onder moslims is niets waard. Nu verwijten moslims hun broeders die geleden hebben onder de meedogenloze repressie van saddam...dat ze veheugd zijn van hem verlost te zijn. Zij mochten niet verheugd zijn. Geen gevoelens van vreugde omdat saddam wegi is, geen gevoelens van vreugde omdat hun broeders verlost zijn...neen..tomeloze haat tegen de Ameroikane en nu ook tegen hun broeders de Irakezen. Hoe durven zij het aan, blij zijn omdat ze verlost zijn van saddam.... en dat zonder toestemming van bepaalde Marokkaanse moslimbroeders hier. Zouden deze vreugdevolle Irakezen nu zoals Adamx het zo goed wist te verwoorden, gedood moeten worden wegens verraad? Wel geachte gelovigen........ Ik ben geen moslim.....ik ben geen Marokkaan...ik ben geen gelovige...maar ik ben wel verheugd dat deze mensen verlost zijn van deze dictator, dat deze mensen nu eens vreugde voelen, dat deze mensen hoop hebben, hoop op een betere toekomst zonder repressie..martelingen en moorden. Leve het volk van Irak... :zwaai: luister pista teneerste ik ben tegen alle arabische leiders, het zijn allemaal hypocrieten die **** van de amrikannen likken, moge Allah ze hier op deze wereld straffen en het leven hierna. dat saddam veel onschuldige burgers heeft vermoord, dat is ene feit en dat ontken ik ook niet en ik zie hem ook niet als een held, Allah zal hem straffen voor zijn slechte daden!!! maar stiekem "mag" ik hem wel omdat hij als enige dictatuur tegen de amerikkaanse regering is. moge Allah bush en z'n aanhangers ook binnenkort straffen voor hun slechte daden zoals het doden van onschuldige kinderen, vrouwen, mannen, jurnalisten...........

AdamX
09-04-2003, 22:25
en Amerika leefde lang en gelukkig met haar olie winst

appie666
09-04-2003, 22:54
We moeten Amerika nou niet zien als de verlosser van het het Iraakse volk, want de prioriteit ging uit naar de olie, veiligheid voor israel, en meer economische redenen. Tuurlijk ben ik blij dat we van de slager van bagdad af zijn. Maar het is jammer dat het Amerika niet ging om de onderdrukte volk, want als saddam een Ja-knikker was dan zat hij nog steeds aan de macht. En of de oorlog nou een vooruitgang is in de strijd tegen terrorisme, nou ik denk het niet, de kloof tussen het westen en de islamitsche wereld is alleen maar groter geworden. Ik denk dat de bevolking van Irak die naasten hebben verloren in de oorlog meer zullen worden gedomineerd door haat jegens Amerika dan vreugde nu ze eindelijk verlost zijn van het regime! Ik hoop echt graag dat Amerika goede en solidaire bedoelingen heeft, en niet alleen maar economische redenen, en vriendjes-politiek met israel! Tuurlijk doet elke land alles in haar eigen belang maarja. Na deze oorlog moet Bush zich gewoon focussen op het conflict tussen zionisten en palestijnen, ik denk dat dan bush weer vertrouwen zal winnen onder het moslimgemeenschap!

appie666
09-04-2003, 23:14
HOEZO NIET DROMEN :confused:

Pagina's : [1] 2