Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : bevrijding...

MrEsco
09-04-2003, 18:20

Zelfs een roos kan in beton groeien... Met andere woorden zelfs de verenigde staten/verenigde koningrijk hebben wat positiefs behaald. Heb je de vreugde gezien in sommige ogen. MrEsco

Rizkii
09-04-2003, 18:44
Origineel gepost door Yahya Ik zag alleen duivels die genoten van het machtsvacuum. Plunderlingen, diefstal, vandalisme. Is dat tegenwoordig iets goeds ????? nogal logisch dat amerikanen arabieren minderwaardig vinden. arabieren buiten irak willen dat zun moslim broeders in irak uitgemoord en verkracht worden door saddam dan ze vrijheid te gunnen. als ik ooit nog moslim solidariteit hoor van een van jullie spuug ik in je gezicht. smeerlappen.

MrEsco
09-04-2003, 23:29
Origineel gepost door Amazoulou MrEsco ben je zo verliefd op Bush dat je een topic aan hem wijd? Begrijp mij niet verkeerd. De VS hebben Saddam aan de macht geholpen. Zij gaan hem terug afzetten. Maar dat je een topic wijdt aan hun smeerlapperij , dat gaat mijn verstand te boven. Afgerukte armen , geamputeerde benen , bloedbaden alom , moordpartijen die vermeden hadden kunnen worden als Saddam in 1991 was afgezet . Maar nee hij was daar nog nodig om de spanning erin te houden. Een goed excuus voor de VS om hun troepen ter plaatse te houden. Jij noemt dit bevrijding. Als je dit woord op CNN of NOS hoort kom je dan klaar ? Vandaar waarschijnlijk de 'vreugde' die je voelde. MrEsco de toekomst zal bewijzen hoe achterlijk en naief je bent. Als je zelf het slachtoffer wordt (of jouw omgeving) van een TERRORISTISCHE aanslag zal die 'vreugde' die je nu voelt snel verdwijnen. Want terrorisme zal nog meer toenemen. De reden is het gekoeioneer van de VS op deze planeet : de VS brengen dictators aan de macht ten koste van massa's mensenlevens en daarna als ze niet meer voldoen zetten ze hen af van weer massa's mensenlevens. Het enige dat hen interesseert is macht en geld. MrEsco blijf maar verder dromen in je bekrompen wereldje en blijf ervan overtuigd dat de VS de vervangers zijn van God op aarde (god bless america). Als al deze miserie jou persoonlijk zal treffen in de toekomst zul je dit soort topics niet meer openen en niet meer zo snel klaarkomen bij deze 'vreugde-uitbarstingen'. AMAZOULOU DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN Je tekst heeft spijtig genoeg weer eens bewezen dat er mensen rondlopen die verblind zijn door de haat. "Bekrompen wereld", "klaar komen", "verliefd", "dromen" en "overtuigd" dat zijn je kernwoorden om je mening te beargumenteren. Elke welke mening is dat? Dat vreugde of bevrijding niet bestaan of om te vertellen dat de VS de verantwoordelijke is voor "deze miserie". Of had je liever gehad dat andere mensen de oorlog tegen de VS zouden vechten terwijl je schuilt achter je scherm of is dit je soort oorlog om anoniem mensen te beledigen die je niet kent. Moge Allah (swt) je vergeven voor je beledigingen, ik heb je vergeven omdat je het niet beter weet. Heb je ooit eens een oorlog gevochten voor je persoonelijke overtuigingen? Als je dat eens zou hebben meegemaakt dan zou je weten dat bevrijding niet een politieke term is maar een persoonelijke. Of je nu bevrijdt wordt van een dictator, een slecht gevoel of schuldgevoelens zou je weten dat vreugde leeft op dat moment. Die ene korte moment, even lang zoals die moment dat je kon oordelen over iemand maar je bent niet diegene die me op de dag des oordeels zal berechten dat zal mijn heerser en meester zijn Allah (swt). Ga eens diep in de spiegel kijken en kijk eens wat er bij jezelf motiveert is het de haat of de liefde. En spoel je mond, niemand vraagt van je om beledigend te zijn. Als je volk zou leren vechten dan stel ik voor dat je eerst leert je eigen demonen aan te vechten. Hadith: Een moslim is de broeder van een moslim. Hij behoort hem niet te bedriegen of een leugen te vertellen of hem te vernederen. Godsvrees is een innerlijke eigenschap. (Tirmidhi) De bevrijding van bombardementen die kinderen en onschuldige mensen sparen is op zich al vreugde waard.

T-ManiaC
10-04-2003, 00:14
Origineel gepost door Yahya De domme Irakezen noemen zichzelf opeens Amerikanen. Het is geen bevrijding maar een verovering. Dat vond ik ook minder..... stond echt met een mond vol tanden te kijken... :eek: Maar goed laten we t positieve niet vergeten en blij zijn voor de Irakezen dat ze eindelijk bevrijd zijn van alle ellende.... Ben benieuwd wat er na die oorlog gaat gebeuren... Ook zag ik net een stuk op ned. 3 nova: een journaliste die had t over Irakezen die blij waren maar er waren ook Irakezen die met tranen in hun ogen zaten omdat ze willen dat Amerika hun land verlaat...

T-ManiaC
10-04-2003, 00:30

Origineel gepost door pista Dat is toch normaal, je hebt nu eenmaal verschillende mensen met verschillende ideeën. Sommigen zullen denken dat de Amerikaenen zullen blijven. En er zullen waarschijnlijk ook mensen zijn die de Amerikanen haten omdat een van hun familieleden gestorven is. Maar dat is de rauwe realiteit van een oorlog...helaas. Maar wees gerust dat de meeste Irakezen blij zijn....eindelijk vrij... ;) Daar heb je gelijk in.... maar of ze ook daadwerkelijk vrij zijn dat moeten we maar zien!!! Maar tijd zal t zeggen..