Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geweigerd vanwege het NIET dragen van een hoofddoek ..

Pagina's : [1] 2 3 4

Umm_AbdulRahman
12-10-2005, 19:35

http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=725036&cftoken=99359648&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3782 :goedzo:

oem_mujahid2
12-10-2005, 19:40
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=725036&cftoken=99359648&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3782 :goedzo: Ja tuurlijk de leraren zijn een voorbeeld voor die kinderen dan moet ze maar ergenes anders solliciteren, dit kan ze verwachten. Zelfs Koefar leraressen moet een hoofdbedekking dragen op de islamitische basisschool. ( in den haag dan dat ik weet)

cateraar
12-10-2005, 19:42
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=725036&cftoken=99359648&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3782 :goedzo: Ik weet het niet hoor. Aan de ene kant begrijp ik die school wel maar aan de andere kant ook niet. Want die meiden moeten wel per se een hoofddoek dragen maar mogen wel gekleed gaan a la jenifer lopez met heupbroeken en korte truitjes. Hoofddoek moet een vrijwillige keuze zijn, kun je niet dwingen. Veel van die meiden dragen het op school wel maar na schooltijd niet en dat vind ik heel dubbel

Samira_C
12-10-2005, 20:08
dit begrijp ik dus niet, die meid weet toch van te voren dat ze een hoofddoek op moet.Op elk islamitische school die ik ken dragen de leraressen een hoofddoek en sommige scholen dienen de kinderen (meisjes) dit ook te dragen.Zij wil gewoon aandacht ze3ma :( en ik vind het al helemaaaaaal erg dat ze hier een zaak van wil maken. Ja daar ben ik mee eens. Ik vind dat ze gewoon aandacht wilt. Samira

Old_Oem_Ishaaq
12-10-2005, 20:24

Mij boeit het niet dat ze geen hoofddoek draagt...moet ze zelf weten. Maar de reden dat ze geen hoofddoek draagt is wel erg dom geforumuleerd. 'Ik ben er niet mee opgegroeid en in Tunesië is het verboden'. Denkt ze dat ze in Tunesië woont?

Samira_C
12-10-2005, 20:27
Mij boeit het niet dat ze geen hoofddoek draagt...moet ze zelf weten. Maar de reden dat ze geen hoofddoek draagt is wel erg dom geforumuleerd. 'Ik ben er niet mee opgegroeid en in Tunesiƫ is het verboden'. Denkt ze dat ze in Tunesiƫ woont? Ja dat vond ik helemaal raar toen ze dat argument gaf!

Classy.Lady
12-10-2005, 20:51
Ik weet het niet hoor. Aan de ene kant begrijp ik die school wel maar aan de andere kant ook niet. Want die meiden moeten wel per se een hoofddoek dragen maar mogen wel gekleed gaan a la jenifer lopez met heupbroeken en korte truitjes. Hoofddoek moet een vrijwillige keuze zijn, kun je niet dwingen. Veel van die meiden dragen het op school wel maar na schooltijd niet en dat vind ik heel dubbel Na schooltijd houdt de verantwoordelijkheid van de school op. Daar kan je de school absoluut niet op aankijken. De school heeft zijn beleid en die moet nageleefd worden binnen de school, en of die regels dan vanuit het hart of niet vanuit het hart nageleefd worden daar heeft de school niks mee te maken. B7al alsof je in een gebouw komt waar je niet mag roken. De regl is dat je in dat gebouw niet mag roken, het wel of niet roken is een vrijwillige keuze , maar dat is niet boeiend, het gaat erom dat op het moment je dat gebouw binnenkomt je niet rookt. Dus om eerlijk te zijn vind ik er niks dubbels aan. Ik vind het juist logisch omdat je weet dat het een Islamitische school is, je kent het beleid en als ik weet dat ik ergens niet aan kan voldoen dan ga ik er ook niet mee in. Ik zou ook niet op een Christelijke school gaan solliciteren en als ik dat zou doen en van me verwacht wordt dat ik mijn hijab af moet doen dan is dat iets wat ik heb moeten zien aankomen en dan heb ik de keuze om hen beleid op te volgen of mijn eigen hart en er afstand van te nemen. Zoiets weet je op voorhand al, dus ik vind die hele gedoe een hele domme zet van haar.

Marisah
12-10-2005, 21:24
Ik vind het wel raar, moet ik zeggen... namelijk óf alle leraressen moeten een hoofddoek op óf niemand... maar niet de lijn trekken tussen moslim en niet-moslim, want dat is natuurlijk krom. Stel deze vrouw gaat wél hoofddoek dragen dan geeft ze helemaal geen goed voorbeeld, want ze doet het voor de school en niet voor Allah. Net zoals die meiden die alleen op school hijaab dragen, ook alleen omdat het moet van de school en niet omdat ze het doen voor Allah. Welk nut heeft het dan? Dus ook al snap ik de beredernatie van deze vrouw niet (ja, zeg maar dat ik geen moslim ben, zolang ik maar geen hoofddoek op hoef!!!!), vind ik het ook vreemd van de school. Of alles of niets... Trouwens moeten mannen ook een baard laten staan op die school???? M.

Atlas_Gebergte
12-10-2005, 21:35
dit begrijp ik dus niet, die meid weet toch van te voren dat ze een hoofddoek op moet.Op elk islamitische school die ik ken dragen de leraressen een hoofddoek en sommige scholen dienen de kinderen (meisjes) dit ook te dragen.Zij wil gewoon aandacht ze3ma :( en ik vind het al helemaaaaaal erg dat ze hier een zaak van wil maken. Dit is niet waar lieverd, want bij ons hier heb je een islamitische basisschool en daar is het niet verplicht om een hoofddoek te dragen, er werken ook NL leerkrachten, en die school heeft heel goeie resultaten, vergeleken met de gewone scholen.

sunshinexx
12-10-2005, 21:36
Ik kan het filmpje niet openen. Maar ik vind het zelf wel heel krom. Laten we het eens omdraaien, een vriendin van mij draagt een hoofddoek, en zij praktiseerd echt heel goed. Dus in kleding en doen en laten. Zij is lerares op een Christelijke middelbare school en ze geeft zelfs les in het vak godsdienst!!!!! Met hoofddoek. Als zij niet aangenomen zou worden vanwege haar hoofddoek zouden we allemaal roepen dat het discriminatie is en dat ze is aangenomen geeft aan dat ze ondanks haar geloofsovertuiging die ze nadrukkelijk uitdraagt gewoon goed haar werk kan doen. Terwijl het eigenlijk zoals jullie het zelf zeggen in strijd is met de christelijke indentiteit van de school.

oem_mujahid2
12-10-2005, 21:40
Ik kan het filmpje niet openen. Maar ik vind het zelf wel heel krom. Laten we het eens omdraaien, een vriendin van mij draagt een hoofddoek, en zij praktiseerd echt heel goed. Dus in kleding en doen en laten. Zij is lerares op een Christelijke middelbare school en ze geeft zelfs les in het vak godsdienst!!!!! Met hoofddoek. Als zij niet aangenomen zou worden vanwege haar hoofddoek zouden we allemaal roepen dat het discriminatie is en dat ze is aangenomen geeft aan dat ze ondanks haar geloofsovertuiging die ze nadrukkelijk uitdraagt gewoon goed haar werk kan doen. Terwijl het eigenlijk zoals jullie het zelf zeggen in strijd is met de christelijke indentiteit van de school. Hoofdbedekking is niet in strijd met het christelijk geloof kijk maar naar nonnen.

sunshinexx
12-10-2005, 21:53
Hoofdbedekking is niet in strijd met het christelijk geloof kijk maar naar nonnen. Nee niet in strijd. Maar ze draagt uitdrukkelijk uit dat ze het christelijke geloof NIET aanhangt en dat ze moslim is. Desondanks is ze daar opgenomen als een van hen...... Hetzelfde verhaal als in dit geval. Ze hangt het geloof niet aan (ik heb begrepen dat het een niet moslima is). Maar waarom zou ze niet goed les kunnen geven?

Marisah
12-10-2005, 21:54
Ik begrijp haar heel goed en ik zou in als ik in haar schoenen stond hetzelfde gedaan hebben. Er zijn zat vrouwen die solliciteren, aan het functieprofiel voldoen maar niet worden aangenomen vanwege hun hoofdoek deze vrouwen kiezen uit vrij wil hiervoor hoe frusterend moet het zijn om keer op keer afgewezen te worden alleen omdat je een hoefdoek draagt! Bij haar is het net andersom zij wordt geweigerd omdat ze geen hoofdoek draagt terwijl er voor niet moslima's uitzonderingen worden gemaakt. Ik begrijp heel goed dat ze zich machteloos voelt en dat ze boos is. Niemand hoort voor jou te bepalen wanneer jij een hoofdoek moet dragen dat is voor mij hetzelfde als het onderdrukken van een vrouw. Niks mooier is dan een vrouw deze keus zelf maakt en klaar is voor het dragen van de hijaab. Tevens vind ik het ook verkeerd om een vrouw af te wijzen voor een sollicitatie vanwege haar hoofdoek! Potverdomme we leven in een vrij land en niet in een dictatuur en dat is toch echt waar Nederland op begint te lijken! :goedzo:

MoZlima
12-10-2005, 22:37
Het is een Islamitische basisschool die heeft zijn regels. Ben je het er niet mee eens ga je ergens anders solliciteren. Net zoals ze op Christelijke basisscholen meiden met hoofdoek weigeren hebben Islamitische basisscholen ook het recht om meiden zonder hoofddoek te weigeren. Er is een bepaalde grondslag, en die dient gevolgd te worden zolang het niet in strijd is met de wet. Dit valt onder geloofsovertuiging, en als Moslima moet zij dat helemaal weten. Ik vind het maar raar dat het op Tv moet komen, al die andere honderden met hoofdoek die geweigerd worden en dit niet eens om een geloofsovertuiging daar wordt niet naar omgekeken.

OemAbdoellah
12-10-2005, 22:39

Ik vind het raar, dat niet moslim docenten geen hoofddoek hoeven te dragen, en de moslimas wel.. het is of 1 regel.. of geen regel

Pagina's : [1] 2 3 4