Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Schadevergoeding voor Eric O.

schaapje14
12-10-2005, 15:29

Schadevergoeding voor Eric O. ARNHEM - Het gerechtshof in Arnhem maakt woensdag bekend hoeveel schadevergoeding de Nederlandse Staat moet betalen aan de vrijgesproken marinier Eric O.. Het Openbaar Ministerie vervolgde O. omdat hij in Irak een plunderaar zou hebben doodgeschoten. Maar het gerechtshof sprak hem vrij. Zijn advocaat G.J. Knoops heeft 300.000 euro geëist. Schadevergoeding voor Eric O. Eric O. loste op 27 december 2003 waarschuwingsschoten op een groep Irakezen die mogelijk een container wilde plunderen. Daarbij zou een Irakees zijn getroffen en gedood. Het Openbaar Ministerie (OM) vervolgde de marinier daarvoor. Justitie vond dat O. de Irakees had doodgeschoten omdat hij zich niet aan de geldende instructies had gehouden. Maar het hof sprak Eric O. vrij op basis van internationaal geldende geweldsvoorschriften. Justitie had de zaak in eerste instantie ook te zwaar ingezet, vond het hof. Het OM wilde de marinier namelijk vervolgen voor moord of doodslag dan wel dood door schuld. Volgens het hof „was het OM kennelijk onvoorbereid hoe een dergelijk incident aan te pakken”. Knoops verklaarde dat het bedrag niet bedoeld is om O. van een oudedagsvoorziening te voorzien, maar vooral om hem te rehabiliteren. http://www.telegraaf.nl/binnenland/26759671/Schadevergoeding_voor_Eric_O..html

Snowwolf
12-10-2005, 16:40
En terecht Je kan het toch niet menen dat je een soldaat gaat veroordelen voor iets waar hij voor opgeleid wordt. Is hetzelfde als boos worden op een hond die vlees opeet wat je in zijn bak legt.

MaRouaN
12-10-2005, 17:02
En wie vergoed die verloren zoon aan de moeder?

MissSarah
12-10-2005, 17:04
Natuurlijk he...het kan nog gekker hier in NL....je vermoordt iemand en je wordt er nog voor beloont!!! lang leven nederland:moe:

TurK__
12-10-2005, 17:07

Een vriend van mijn werkgever is erbij geweest in Iraq toen het gebeurde.. Hij vertelde het mij spontaan, toen we op het nieuws hoorden dat hij schadevergoeding eiste.. Hij zei dat Eric. O. zomaar die man heeft neergeschoten, er was geen dreiging of iets dat er maar op leek.. Het is een moordenaar, die ook nog geld eist..

MissSarah
12-10-2005, 17:10
Een vriend van mijn werkgever is erbij geweest in Iraq toen het gebeurde.. Hij vertelde het mij spontaan, toen we op het nieuws hoorden dat hij schadevergoeding eiste.. Hij zei dat Eric. O. zomaar die man heeft neergeschoten, er was geen dreiging of iets dat er maar op leek.. Het is een moordenaar, die ook nog geld eist.. ja he...zogenaamd waarschuwingsschoten :moe: en die moordenaar durft nog 300.000 euro te eisen!!!

Asdaq
12-10-2005, 17:14
Natuurlijk he...het kan nog gekker hier in NL....je vermoordt iemand en je wordt er nog voor beloont!!! lang leven nederland:moe: Krijgt die Iraakse gezin een schade vergoeding voor die verloren zoon? Of heeft eric O. gewoon de Jackpot gewonnen...

MissSarah
12-10-2005, 17:30
Krijgt die Iraakse gezin een schade vergoeding voor die verloren zoon? Of heeft eric O. gewoon de Jackpot gewonnen... Ik denk de jackpot....van mij mag ie rotten...moordenaar

Immanuel
12-10-2005, 17:53
Een vriend van mijn werkgever is erbij geweest in Iraq toen het gebeurde.. Hij vertelde het mij spontaan, toen we op het nieuws hoorden dat hij schadevergoeding eiste.. Hij zei dat Eric. O. zomaar die man heeft neergeschoten, er was geen dreiging of iets dat er maar op leek.. Het is een moordenaar, die ook nog geld eist..Tjonge! Een vriend van jouw werkgever was erbij... Spannend allemaal hoor. Maar euh... vertel eens.... Waarom heeft die vriend zich niet bij het OM gemeld als getuige in de rechtzaak tegen Eric O.? Zeker net zoals de achterbuurvrouw van het nichtje van mijn oma. Die was er ook bij en heeft gezien dat de man die door Eric O. werd neergeschoten een pistool op hem richtte :maf: Immanuel

schaapje14
12-10-2005, 17:58
Een vriend van mijn werkgever is erbij geweest in Iraq toen het gebeurde.. Hij vertelde het mij spontaan, toen we op het nieuws hoorden dat hij schadevergoeding eiste.. Hij zei dat Eric. O. zomaar die man heeft neergeschoten, er was geen dreiging of iets dat er maar op leek.. Het is een moordenaar, die ook nog geld eist.. Een vriend van mijn vriend was er ook bij, die vertelde dat het ECHT een waarschuwingsschot was.

Southstyler
12-10-2005, 18:00
Pff stelletje selectieve moraalridders, als ERic O. een .. nee laat ook maar:moe:

schaapje14
12-10-2005, 18:01
Krijgt die Iraakse gezin een schade vergoeding voor die verloren zoon? Of heeft eric O. gewoon de Jackpot gewonnen... Die man was bezig een vrachtwagen met electronica leeg te roven, plundering dus. Het is wettelijk en overtuigend bewezen dat niet bewezen kon worden, dat de kogel van Eric O. was. Er was geeneens meer een lijk om te bewijzen welke kogel er iemand geraakt had :hihi:

rijmaran
12-10-2005, 18:01
Nou ja, aan alle gefrustreerde Marokkaantjes hier, leer nou maar dat er een rechtsstelsel is in Nederland dat degelijk functioneert, leef daar dus maar mee. Laat het oordelen dus over aan de rechter die de feiten onder de neus krijgt, dat natte vinger gedoe van sommigen hier is om te .......:maf:

TurK__
13-10-2005, 09:01
Tjonge! Een vriend van jouw werkgever was erbij... Spannend allemaal hoor. Maar euh... vertel eens.... Waarom heeft die vriend zich niet bij het OM gemeld als getuige in de rechtzaak tegen Eric O.? Zeker net zoals de achterbuurvrouw van het nichtje van mijn oma. Die was er ook bij en heeft gezien dat de man die door Eric O. werd neergeschoten een pistool op hem richtte :maf: Immanuel Je verraadt je oorlogs maat niet he.. Dat is de gedachte erachter.. Denk je dat zoiemand nog een leven zou hebben als hij tegen hem had getuigd??

TurK__
13-10-2005, 09:02

Een vriend van mijn vriend was er ook bij, die vertelde dat het ECHT een waarschuwingsschot was. Ik zeg gewoon wat ik heb gehoord.. En hij kwam er zelf spontaan mee naar voren.. En trouwens, sinds wanneer schiet je een waarschuwingsschot gericht?? Ik dacht dat je naar boven toe schoot als je wilde waarschuwen:moe: