Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : BAGDAD: Van het Alladin Sprookje is niets meer over……

Pagina's : [1] 2 3

Masriya21
09-04-2003, 16:07

Van de Sprookjesstad Bagdad is bijna niets meer over behalve grote rookwolken, kapotte gebouwen etc. Maar het blijft niet bij de materiele schade. Was dat maar waar. Nee het gaat verder. De emotionele schade is nog veel groter en erger en zal ons het meest bijblijven. Denk aan de onschuldige dode kinderen, vrouwen en ouderen. Wie denkt aan hun? Onze eer, trots en geloof is onze enige houvast in deze hebberige wereld. Daar putten onze broeders en zusters van Irak hun energie uit. Waarom is er een oorlog? We weten allemaal dat het onzin is dat Amerika deze oorlog startte om de burgers van Saddam te bevrijden. Als het volk last had van Saddam dan was hij nooit al die jaren hun leider geweest. En als Amerika zo graag naar vrede en democratie streeft, waarom bevrijden ze dan niet de burgers van de landen in zuid Afrika, die al jaren terreur en burgeroorlogen voeren. Het is duidelijk dat Amerika iets anders wilt. Amerika valt Irak dus niet aan, uit humanitaire doelen. Nee daar trappen we niet in. Het is natuurlijk uit economische en politieke belangen. Amerika kan er namelijk niet tegen dat Irak zo´n machtige positie heeft vanwege haar rijkdom aan olie. Maar ook vanwege het feit dat Irak duizenden wetenschappers heeft die voor Saddam werken. Amerika voelt zich erg geïntimideerd. Het liefst nemen ze al die wetenschappers voor zichzelf, zoals ze dat deden tijdens de Tweede wereldoorlog. Toen namen ze duizenden wetenschappers uit Duitsland mee naar Amerika om voor hun te werken. Je kunt het een beetje vergelijken met de jaloersie die Hitler had met de Joden. Hitler kon er niet tegen dat de joden goede zakenlui waren en vooral in de handel. Dus wat bedacht Hilter? Het uitroeien van alle Joden. Bush is geen haar beter dan Hitler. Hij wilt de olie in Irak onder eigen handen krijgen om zo de kosten van zijn oorlog te dekken en om zijn eigen wapens eindelijk eens uit te proberen. Tja wat moet hij anders met die massale wapens die hij in Amerika produceert? En hoe zit het met Sharon en Israël. Die spelen ook een grote rol in deze oorlog. Amerika wilt namelijk Israël beschermen tegen Saddam´s regime. Saddam´s grootste fout was om Israël te bedreigen.Had hij dat nou niet gedaan, dan kon niemand hem nu wat doen. Maar goed, wat gebeurt is gebeurt. De Palestijnen vormden voor Sharon niet zo zeer een grote bedreiging als Irak dat voor hem deed. Het was Irak dat Sharon zwaar dwarszat. En waarom helpt Amerika Israël? Niet omdat ze zo van Israël houden of medelijden met ze hebben. Nee voor wat hoort wat. Amerika doet het omdat de Joden de economie sturen. De Amerikanen leven namelijk van het Joods geld. Kortom alles draait om eigen belangen. Maar wie denkt aan die onschuldige burgers die niet om een oorlog hebben gevraagd? Wie denkt aan de tranen van de kinderen en gezinnen die verwoest worden? Amerika heeft deze oorlog al jaren strategisch gepland. Na de golfoorlog heeft Amerika beetje bij beetje een aantal landen in het middenoosten economisch geholpen. En wat Amerika er terug voor vroeg? Een militaire zone te mogen vestigen in die landen, Zoals in Turkije, Jordanië, Egypte, Kuwait, Bahrain, Saudie Arabie en vooral Katar. Zo kunnen ze als de tijd rijp is om hun oorlog te beginnen tegen Irak, deze landen onder druk zetten. Waarom denk je dat al die landen alleen maar toekijken van verre afstand? Amerika heeft het slim gespeelt……. En who’s next?????? Ik denk Iran en Korea. En wat kunnen wij doen? Nou vertel jij het me maar……………. Maar mensen dit is mijn persoonlijke kijk op deze hele situatie……… Mocht ik iets verkeerds hebben gezegd dan wil ik graag dat jullie mij corrigeren. Masriya21

Diamond_Vert
09-04-2003, 16:23
Who's next? heb je heel goed opgemerkt ja ;) der is geen next in de zin dat dit een einde zal krijgen, het is een complot tegen alles wat gelooft oprecht gelooft in een god en de enigste religie die nog oprechte volgers heeft is de ISLAM. En de tekenen van een allesomvattende oorlog staat vermeld in de koran(zal de vers opzoeken) en ik kan niet meer dan blij zijn met het resultaat, er zullen veel moslims sterven maar de islam gaat zegevieren mensen :hoera:. De islam is begonnen met een kleine oprechte oummah en zal eindigen met een kleine oprechte oummah, wanneer er op deze wereld maar 1 oprechte moslim overblijft die ''la illaha illa allah''(geen andere god naast allah) roept dan zal de wereld voort bestaan. Allaho akbar!

fatoucha_k
09-04-2003, 16:36
misriya goed op gemerkt....alleen ik denk dat ook al is bagdad in de handen van amerikanen ook al is heel irak in de handen van de amerikanen....Saddam laat het niet daar bij...ik weet zeker dat hij wat in zijn schild voert...hij is veel te rustig...en ik denk dat hij af wacht...op wat??? dat zou ik niet weten.....allahou a3lam.. diamond_vert....insha'alleh de islam zal zegevieren...de vraag is wanneer???? allahou a3lam...insha'allah

Masriya21
09-04-2003, 16:44
Origineel gepost door fatoucha_k misriya goed op gemerkt....alleen ik denk dat ook al is bagdad in de handen van amerikanen ook al is heel irak in de handen van de amerikanen....Saddam laat het niet daar bij...ik weet zeker dat hij wat in zijn schild voert...hij is veel te rustig...en ik denk dat hij af wacht...op wat??? dat zou ik niet weten.....allahou a3lam.. diamond_vert....insha'alleh de islam zal zegevieren...de vraag is wanneer???? allahou a3lam...insha'allah Insha allah............. ben het met je eens. :)

haileselassie
09-04-2003, 17:24

Van de Sprookjesstad Bagdad ????????????????????????? is niets meer over??? Sprookjesstad??je bedoelt centrum van een nachtmerrieachtige diktatuur, waar iedereen bibberde voor die Saddam en z'n demonische zoontjes Uday en Usay; daar waar het hoofd van zijn schoonzoon kassem mohammed op een schotel door uday werd 'geserveerd' aan z'n lieve pappie; en maar brullen van het lachen!!!!!!!!!!!! Als jij dat een sprookjesstad noemt, waar " niets van over meer is", en jij nu pas, na 30 jaar terreur onder Saddam Hoessein en z'n Baath-partij, opeens denkt aan "onze broeders en zusters" in Irak, dan behoor jij tot de ongelovigen, niet meer, niet minder. Want je had kunnen zien, maar je deed of je blind was. Want je had kunnen weten, maar je deed of je doof was. En nu de blinddoek door de gebeurtenissen van je hoofd is gerukt, en je wel moet zien, hoe zowel Kosovo, als Afghanistan en nu Irak bevrijdt is van moorddadige diktatuur, de mensen blij zijn en juichen, blijf jij met je achterlijke ideeen je kop in de grond stekend brallen; familie zeker van Saaf, informatieminister van Saddam, die tot het laatst volhield dat these mercenaries find their tombe in Bagdad.;ja,ja! Al in 1991 wilden de amerikanen er en eind aan maken, maar luisterden toen nog naar de "arabische bondgenoten", die waarschuwden voor "instabiliteit" in de regio. Zo hield de arabische moslim wereld zelf deze madman in het zadel! Maar beter laat dan nooit realiseerden de amerikanen dat deze diktator een groot gevaar voor de wereld is en was, en zeker als ie werd opgevolgd door 1 van zijn krankzinnige zoontjes, zoals dat ook gebeurde in syrie, ook al zo'n frisse "demokratie", waar de president Hafez al Saad werd opgevolgd door zijn zoon, die " hervormingen" beloofde, net zoals trouwens Koning Hassan werd opgevolgd door Mohammed, die ook al "hervormingen" beloofde. Hervormingen, die even later in de prullebak verdwijnen! En natuurlijk was alles een spel, maar het resultaat is goed. De andere arabische naties bibberen nu, omdat ze ook niet demokraties zijn, en hun bevolking onder de duim houden, laat ze maar. En blijf jij vooral uit je luie stoeltje, in een demokraties, westers, welvarend land, waar bijna alles mag, zitten kankeren op alles wat niet moslims is; ben je de beste reklame voor Pim Fortuin. Wees verdorie eens konsekwent; als je zo vervuld bent, van het amerikaans zionisties komplex, laat je dan eens nakijken door een psychiater, of vraag jezelf af, is het wel zo, wat ik denk; Nog 2 dagen, dan is het vrijdag; overal in de moslimwereld zal dan de imam wel vertellen wat de mensen moeten denken, en doen; tot die tijd zal er uit de moslimwereld geen reaktie komen van de gewone mensen. Heerlijk, he, voor een leider, als de mensen zo te manipuleren zijn. maar denk je dat de imam zal zeggen; met een kromme stok(amerika) slaat God recht wat krom( de goddeloosheid van Saddam, en zijn wreedheid) is? Welnee, zonder te kijken naar de enorme vooruitgang die bereikt is voor de meerderheid van de moslimbevolking van Irak, zullen Amerika en Israel weer billenkoek krijgen. En jij bent gewoon een klein takje aan deze haatboom.

fatoucha_k
09-04-2003, 17:29
haileselassie......die hele tekst die jij hebt geschreven die is eerder voor jou bedoelt...dus jou woorden, gelden voor jou....snap je??? en let alsjeblieft op je spellingsfouten..........

Masriya21
09-04-2003, 17:46
Origineel gepost door fatoucha_k haileselassie......die hele tekst die jij hebt geschreven die is eerder voor jou bedoelt...dus jou woorden, gelden voor jou....snap je??? en let alsjeblieft op je spellingsfouten.......... ik schrijf dit stukje niet voor mezelf maar om met andere te delen en daarom vraag ik ook om meningen en aanvullende informatie, maat als jij er zo over denkt dan is dat je recht, iedereen mag zeggen wat hij/zij wilt, daar is dit forum voor he

Masriya21
09-04-2003, 17:51
Origineel gepost door Masriya21 ik schrijf dit stukje niet voor mezelf maar om met andere te delen en daarom vraag ik ook om meningen en aanvullende informatie, maat als jij er zo over denkt dan is dat je recht, iedereen mag zeggen wat hij/zij wilt, daar is dit forum voor he oeps ik d8n dat je het tegen mij had, sorry!!!

Masriya21
09-04-2003, 17:53
Origineel gepost door haileselassie Van de Sprookjesstad Bagdad ????????????????????????? is niets meer over??? Sprookjesstad??je bedoelt centrum van een nachtmerrieachtige diktatuur, waar iedereen bibberde voor die Saddam en z'n demonische zoontjes Uday en Usay; daar waar het hoofd van zijn schoonzoon kassem mohammed op een schotel door uday werd 'geserveerd' aan z'n lieve pappie; en maar brullen van het lachen!!!!!!!!!!!! Als jij dat een sprookjesstad noemt, waar " niets van over meer is", en jij nu pas, na 30 jaar terreur onder Saddam Hoessein en z'n Baath-partij, opeens denkt aan "onze broeders en zusters" in Irak, dan behoor jij tot de ongelovigen, niet meer, niet minder. Want je had kunnen zien, maar je deed of je blind was. Want je had kunnen weten, maar je deed of je doof was. En nu de blinddoek door de gebeurtenissen van je hoofd is gerukt, en je wel moet zien, hoe zowel Kosovo, als Afghanistan en nu Irak bevrijdt is van moorddadige diktatuur, de mensen blij zijn en juichen, blijf jij met je achterlijke ideeen je kop in de grond stekend brallen; familie zeker van Saaf, informatieminister van Saddam, die tot het laatst volhield dat these mercenaries find their tombe in Bagdad.;ja,ja! Al in 1991 wilden de amerikanen er en eind aan maken, maar luisterden toen nog naar de "arabische bondgenoten", die waarschuwden voor "instabiliteit" in de regio. Zo hield de arabische moslim wereld zelf deze madman in het zadel! Maar beter laat dan nooit realiseerden de amerikanen dat deze diktator een groot gevaar voor de wereld is en was, en zeker als ie werd opgevolgd door 1 van zijn krankzinnige zoontjes, zoals dat ook gebeurde in syrie, ook al zo'n frisse "demokratie", waar de president Hafez al Saad werd opgevolgd door zijn zoon, die " hervormingen" beloofde, net zoals trouwens Koning Hassan werd opgevolgd door Mohammed, die ook al "hervormingen" beloofde. Hervormingen, die even later in de prullebak verdwijnen! En natuurlijk was alles een spel, maar het resultaat is goed. De andere arabische naties bibberen nu, omdat ze ook niet demokraties zijn, en hun bevolking onder de duim houden, laat ze maar. En blijf jij vooral uit je luie stoeltje, in een demokraties, westers, welvarend land, waar bijna alles mag, zitten kankeren op alles wat niet moslims is; ben je de beste reklame voor Pim Fortuin. Wees verdorie eens konsekwent; als je zo vervuld bent, van het amerikaans zionisties komplex, laat je dan eens nakijken door een psychiater, of vraag jezelf af, is het wel zo, wat ik denk; Nog 2 dagen, dan is het vrijdag; overal in de moslimwereld zal dan de imam wel vertellen wat de mensen moeten denken, en doen; tot die tijd zal er uit de moslimwereld geen reaktie komen van de gewone mensen. Heerlijk, he, voor een leider, als de mensen zo te manipuleren zijn. maar denk je dat de imam zal zeggen; met een kromme stok(amerika) slaat God recht wat krom( de goddeloosheid van Saddam, en zijn wreedheid) is? Welnee, zonder te kijken naar de enorme vooruitgang die bereikt is voor de meerderheid van de moslimbevolking van Irak, zullen Amerika en Israel weer billenkoek krijgen. En jij bent gewoon een klein takje aan deze haatboom. je zegt maar wat je wilt zeggen......... ik lees er wel overheen :zwaai: En sprookjesstad was meer figuurlijk bedoeld maar tja dat mensen dat niet doorhebben ligt meer aan hun intellegentie :zwaai:

arabchrstn
09-04-2003, 17:55
Ach niets is fijner om je eigen mening herhaald te zien horen door anderen. En als er iemand als haileselassie is die een ander (en veel waarheidsgetrouwer) beeld laat zien, dan wil men daarop niet reageren. Come on kids, verzin eens wat andere argumenten dan de uitgekauwde complottheorien. Bush is misschien een vervelend autoritair mannetje (hoewel ik hem persoonlijk, NET ALS JULLIE, niet ken). Hij is wel misschien over twee jaar opgerot. Mag ik de mensen even eraan herinneren aan de lengt van het regime van Saddam (Oh nee, Saddam werd gekozen, wel met 100%).

Masriya21
09-04-2003, 17:57
Origineel gepost door arabchrstn Ach niets is fijner om je eigen mening herhaald te zien horen door anderen. En als er iemand als haileselassie is die een ander (en veel waarheidsgetrouwer) beeld laat zien, dan wil men daarop niet reageren. Come on kids, verzin eens wat andere argumenten dan de uitgekauwde complottheorien. Bush is misschien een vervelend autoritair mannetje (hoewel ik hem persoonlijk, NET ALS JULLIE, niet ken). Hij is wel misschien over twee jaar opgerot. Mag ik de mensen even eraan herinneren aan de lengt van het regime van Saddam (Oh nee, Saddam werd gekozen, wel met 100%). nogmaals. iedereen mag schrijven wat hij of zij wilt en wie er een mening over hebt, prima maar hou het dan beleefd........ dan respecteer ik je mening eerder

arabchrstn
09-04-2003, 17:59
Volgens mij kloppen deze beelden op TV helemaal niet. Ze zijn geensceneerd door Amerikaanse media die met geld van de zionistische lobby in Hollywood dit uitzenden. Dat jullie daar in geloven zeg. Nee hoor, in Bagdad zullen de Amerikanen een voor een gedood worden, de gehele bevolking zal in opstand komen tegen hen. De legers van potentiele zelfmoordmartelaren staan klaar. Met behulp van Allah jagen we ze allemaal terug over de grens. Wij ZULLEN winnen... Getekend Mohamed Al Sah'af

wael
09-04-2003, 18:15
Origineel gepost door haileselassie Van de Sprookjesstad Bagdad ????????????????????????? is niets meer over??? Sprookjesstad??je bedoelt centrum van een nachtmerrieachtige diktatuur, waar iedereen bibberde voor die Saddam en z'n demonische zoontjes Uday en Usay; daar waar het hoofd van zijn schoonzoon kassem mohammed op een schotel door uday werd 'geserveerd' aan z'n lieve pappie; en maar brullen van het lachen!!!!!!!!!!!! Als jij dat een sprookjesstad noemt, waar " niets van over meer is", en jij nu pas, na 30 jaar terreur onder Saddam Hoessein en z'n Baath-partij, opeens denkt aan "onze broeders en zusters" in Irak, dan behoor jij tot de ongelovigen, niet meer, niet minder. Want je had kunnen zien, maar je deed of je blind was. Want je had kunnen weten, maar je deed of je doof was. En nu de blinddoek door de gebeurtenissen van je hoofd is gerukt, en je wel moet zien, hoe zowel Kosovo, als Afghanistan en nu Irak bevrijdt is van moorddadige diktatuur, de mensen blij zijn en juichen, blijf jij met je achterlijke ideeen je kop in de grond stekend brallen; familie zeker van Saaf, informatieminister van Saddam, die tot het laatst volhield dat these mercenaries find their tombe in Bagdad.;ja,ja! Al in 1991 wilden de amerikanen er en eind aan maken, maar luisterden toen nog naar de "arabische bondgenoten", die waarschuwden voor "instabiliteit" in de regio. Zo hield de arabische moslim wereld zelf deze madman in het zadel! Maar beter laat dan nooit realiseerden de amerikanen dat deze diktator een groot gevaar voor de wereld is en was, en zeker als ie werd opgevolgd door 1 van zijn krankzinnige zoontjes, zoals dat ook gebeurde in syrie, ook al zo'n frisse "demokratie", waar de president Hafez al Saad werd opgevolgd door zijn zoon, die " hervormingen" beloofde, net zoals trouwens Koning Hassan werd opgevolgd door Mohammed, die ook al "hervormingen" beloofde. Hervormingen, die even later in de prullebak verdwijnen! En natuurlijk was alles een spel, maar het resultaat is goed. De andere arabische naties bibberen nu, omdat ze ook niet demokraties zijn, en hun bevolking onder de duim houden, laat ze maar. En blijf jij vooral uit je luie stoeltje, in een demokraties, westers, welvarend land, waar bijna alles mag, zitten kankeren op alles wat niet moslims is; ben je de beste reklame voor Pim Fortuin. Wees verdorie eens konsekwent; als je zo vervuld bent, van het amerikaans zionisties komplex, laat je dan eens nakijken door een psychiater, of vraag jezelf af, is het wel zo, wat ik denk; Nog 2 dagen, dan is het vrijdag; overal in de moslimwereld zal dan de imam wel vertellen wat de mensen moeten denken, en doen; tot die tijd zal er uit de moslimwereld geen reaktie komen van de gewone mensen. Heerlijk, he, voor een leider, als de mensen zo te manipuleren zijn. maar denk je dat de imam zal zeggen; met een kromme stok(amerika) slaat God recht wat krom( de goddeloosheid van Saddam, en zijn wreedheid) is? Welnee, zonder te kijken naar de enorme vooruitgang die bereikt is voor de meerderheid van de moslimbevolking van Irak, zullen Amerika en Israel weer billenkoek krijgen. En jij bent gewoon een klein takje aan deze haatboom. heee jij denkt echt dat je alles weet he?? maar in elk geval walg ik van je toon!!! ten eerste omdat jij duidelijk een haat koestert tegen je ras, als ik ervan uit mag gaan dat je een arabier bent.. hoe je het ook went of keert een oorlog tegen burgers is fout.. daar is geen rechtvaardiging voor... ooh en de arabieren hebben in 1991 amerika tegengehouden??? jongen waar haal jij je informatie vandaan??? instabiliteit in de regio... ??? ja gevaar voor israel!!! dat is een synoniem voor instabiliteit voor de amerikanen.. alles draait om de economische belangen vriend... Diezelfde amerika heeft jarenlang wapens en geld geleverd aan saddam om zijn eigen volk uit te moorden.. wie hield saddam al die jaren overeind... dezelfde amerikanen.. maar zodra hij sterker wordt dan gepland.. nee dan gaan we hem aanvallen.... of nee beter gezegd zijn volk.. ik heb eigenlijk wel wat beters te doen dan jouw gare informatie te verbeteren... maar ik wilde je toch wel laten weten dat op de toon die jij aanslaat tegen iemand verradt dat jij ontzettend veel haat met je meedraagt... beschuldig iemand anders daar dan niet van!!! wat deze meisje probeert duidelijk te maken is dat kinderen en andere onschuldige burgers hier van de grootste verliezers zijn... en in jou luie stoel kun jij ook alleen maar je hatelijke gal spuien op mensen die aandacht vragen voor het menselijk leed in Irak. mensen hebben hier niet om gevraagd... en laat geloof hier asjebleift buiten.. want daar weetjij niets van... en het is zeker dat we onze vernederingen als arabieren aan mensen als jij te danken hebben.. masriya.. ik begrijp het volkomen en sta achter je mening.. en personen als deze hierboven... ga asjeblieft ergens anders je gal spuien..

arabchrstn
09-04-2003, 18:16
Origineel gepost door Masriya21 nogmaals. iedereen mag schrijven wat hij of zij wilt en wie er een mening over hebt, prima maar hou het dan beleefd........ dan respecteer ik je mening eerder Ach weet je, van mij mag je inderdaad alles schrijven, zoiets heet vrijheid van meningsuiting en daarom ben iki blij nu in Nederland te wonen. Een goede mening is inderdaad beleefd, maar moet ook onderbouwd zijn met argumenten, daadwerkelijke bronnen van buiten, het liefst objectieve. Ik merk dat er heel veel, en daar sta je niet alleen in, beredeneerd en beredeneerd wordt, complottheorien gesmeed, en meningen gevormd over Bush, Saddam Sharon e.d. Het enige wat ik wil aangeven is dat dat een vrij kansloze missie is. Dat het uit ons beperkte brein komt en dat wij overgeleverd zijn aan de media. Die zowel aan Amerikaanse zijde, maar nog veel meer aan Arabische zijde onder druk staan van hun regeringen. Voor mij zijn het meest betrouwbaar de Europese. Wij zijn niet in Irak, wij zijn niet in de VS, wij hebben geen goed zicht op wat daar gebeurd. Ook voor mij, de enige houvast is voor mij de telefoongesprekken die mijn vrouw weet te voeren met haar familie daar. Maar ook zij weten niet precies wat er aan de hand is. Wij moeten blijkbaar echt over alles een mening hebben. Ik snap dat niet. Ik ken de internationale verhoudingen slecht, dus waag mij ook niet aan een mening. Over deze oorlog heb ik ook geen mening, omdat het allemaal uit ons eigen leunstoel en televisieperspectief is. Wij Denken te weten wat er in Irak gebeurt en gebeurd is. Wij Denken te weten wat de argumenten van de VS zijn. Wij denken, wij denken heel veel, maar weten eigenlijk bitter weinig... Ik ben niet pro of contra. behalve pro-democratie. De macht aan het volk, en ik hoop dat dat nu gaat ontstaan in Irak

wael
09-04-2003, 18:21

Origineel gepost door arabchrstn Ach niets is fijner om je eigen mening herhaald te zien horen door anderen. En als er iemand als haileselassie is die een ander (en veel waarheidsgetrouwer) beeld laat zien, dan wil men daarop niet reageren. Come on kids, verzin eens wat andere argumenten dan de uitgekauwde complottheorien. Bush is misschien een vervelend autoritair mannetje (hoewel ik hem persoonlijk, NET ALS JULLIE, niet ken). Hij is wel misschien over twee jaar opgerot. Mag ik de mensen even eraan herinneren aan de lengt van het regime van Saddam (Oh nee, Saddam werd gekozen, wel met 100%). mag ik je eraan herinneren dat er vele landen zijn die worden geregeerd door dictaturen??? neem bijvoorbeeld cuba... waarom begint het vervelende mannetje niet daar.. maar reist de helewereld over om cowboytje te spelen in irak???? ik zou zeggen een beter milieu?? begin bij jezelf!!! want bush/ amerika is ook een dictator op wereld niveau.. wie kan er nee zeggen tegen Amerika??? voor haar gelde toch andere regels??? kijk nou eens wat kritischer om je heen...

Pagina's : [1] 2 3