Bekijk originele versie : Is zionistenhaat een voorwaarde om moslim te worden?
VanBasten
09-04-2003, 01:06
Beste moslimvrienden,
Ik ben erg benieuwd naar het antwoord op de volgende vragen.
Het valt me op dat vrijwel iedere moslim op dit forum een onuitsprekelijke haat heeft tegen Amerika en Israel.
Daarom vraag ik me af, kun je ook moslims zijn zonder Amerika en Israel te haten? En stel: ik wil me bekeren tot de Islam, is het dan een noodzakelijke voorwaarde dat ik in 'het zionistisch complot' ga geloven?
Nee je weet donders goed dat dat niet hoeft, het enige wat jij hebt gedaan op dit forum is een typisch westerse visie geven op onze meningen.
Ja zionistenhaat is een voorwaarde omdat zionisme tenkoste is van de islam. Niet voor niks dat we de Verenigde Staten haten, omdat deze (de regering en bij behorende staatsinstellingen) hebben gezorgd voor een verdeel- en heerspolitiek in de Arabische en/of Islamitische wereld. Zo worden miljoenen Arabieren onderdrukt door leiders die in het zadel worden gehouden door de VS. De staat Israel heeft een witte vlag met een zeshoekige lichtblauwe ster, omgeven door twee horizontale tsrepen langsweerzijden van die ster. Deze ster is teken van het Jodendom, die twee blauwe balken betekenen dat alles Joods is tussen de Nijl (Egypte) en de Eufraat (Irak). Dat is de ideologie van zionisme, dat is dan toch normaal dat we er tegen zijn.
Neeh, opstaan tegen onrecht is een uitvloeisel/plicht nadat je moslim bent geworden. Om moslim te worden moet je 1 erkennen dat God bestaat en dat zijn afsluitende boodschap geopenbaard is aan Muhammad.
De onvrede bestaat uit, t feit dat het zionisme, een racistische inslag heeft en heeft geleid tot n lange en geweldadige conflict, en het Amerikaanse Buitenlandse Beleid ( wat niet zo zozeer te maken heeft met het Amerikaanse volk) n hypocriete inslag heeft.
HalfBlood
09-04-2003, 12:03
Origineel gepost door MüeZli
Neeh, opstaan tegen onrecht is een uitvloeisel/plicht nadat je moslim bent geworden. Om moslim te worden moet je 1 erkennen dat God bestaat en dat zijn afsluitende boodschap geopenbaard is aan Muhammad(vrede zij met hem).
De onvrede bestaat uit, t feit dat het zionisme, een racistische inslag heeft en heeft geleid tot n lange en geweldadige conflict, en het Amerikaanse Buitenlandse Beleid ( wat niet zo zozeer te maken heeft met het Amerikaanse volk) n hypocriete inslag heeft.
ik kon het niet beter verwoorden. ;).
arabchrstn
09-04-2003, 14:16
Wat is een zionist volgens jullie?
Er wordt mee gegooid en gesmeten, dus vind ik het ook uiterst interessant of jullie ook precies weten waar het over gaat...
nee, het is eerder een voorwaarde voor gerechtvaardigheidsgevoel.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.