Bekijk originele versie : De Kloof wordt groter
minous21
08-04-2003, 22:56
De kloof is TE Groot... :(
Ik was vandaag aan het nadenken over alles wat er gaande is in deze wereld! Ik werd verdrietig :verdriet:....ik keek naar het nieuws.....ik zapte van Al Jazeera, Abu dabi, Arabia, CNN, BBC, RTL5......journalisten die vermoord worden, onschuldige Irakie's die vermoord worden...Isreal die vandaag met f16 straaljagers de GAZA strook aanviel......
Op eens kreeg ik een steek van woede en kwaadheid richting het "westen".....ik heb het nooit eerder gehad......ik ben altijd voor "bruggen"bouwen......maar nu is mijn vertrouwen in het "westen" verdwenen...! Dit gevoel is vreemd en dubbel.....ik ben hier in het "westen"......ik ben hier geboren, heb me er altijd thuisgevoeld......maar nu denk ik echt van WHAT the ****..doe ik hier........
Hebben andere dit ook....?
(PS...ik hoef geen commentaar van mensen die met oplossingen komen van ga maar terug naar je land van herkomst....want dan zeg ik welk land van herkomst.....)
Liefs Minousje
wullahilla, ewa hier is iemand die precies hetzelfde voelt.
maar Allah is Groot hoor.... vergeet dat niet!!
we gaan toch allemaal dood
minous21
08-04-2003, 23:29
Corrie en Solid bedank voor de reacties,
Inderdaad Corrie niemand luisterd naar ons....en we kunnen er helemaal niets aan doen...! Ik hoop uit het diepste van mijn hart
dat er betere tijden uitgaan breken voor iedereen, dat we in vrede naast elkaar kunnen leven......
Maar ik vrees het ergste!
Liefs Minousje
VanBasten
09-04-2003, 04:05
Origineel gepost door minous21
Ik was vandaag aan het nadenken over alles wat er gaande is in deze wereld! Ik werd verdrietig :verdriet:....ik keek naar het nieuws.....ik zapte van Al Jazeera, Abu dabi, Arabia, CNN, BBC, RTL5......journalisten die vermoord worden, onschuldige Irakie's die vermoord worden...Isreal die vandaag met f16 straaljagers de GAZA strook aanviel......
Op eens kreeg ik een steek van woede en kwaadheid richting het "westen".....ik heb het nooit eerder gehad......ik ben altijd voor "bruggen"bouwen......maar nu is mijn vertrouwen in het "westen" verdwenen...! Dit gevoel is vreemd en dubbel.....ik ben hier in het "westen"......ik ben hier geboren, heb me er altijd thuisgevoeld......maar nu denk ik echt van WHAT the ****..doe ik hier........
(PS...ik hoef geen commentaar van mensen die met oplossingen komen van ga maar terug naar je land van herkomst....want dan zeg ik welk land van herkomst.....)
Liefs Minousje
Beste Minous,
Het moet erg moeilijk zijn om hier te wonen als je hart bij de mensen in 'het oosten' is. Maar toch, ik hoop niet dat je stopt met bruggenbouwen, want mensen als jij zijn hard nodig hier in 'het westen'. We moeten hoe dan ook de problemen die er in de rest van de wereld zijn tussen moslims en niet-moslims niet naar Nederland importeren en daar zijn bruggenbouwers voor nodig. Ik hoop dat je hart zich niet vult met haat, maar dat je positief blijft denken.
Ik weet dat ik misschien makkelijk praten heb als autochtoon, maar toch wilde ik het even kwijt.
Liefs,
VanBasten
Bidawi_Mazlot
09-04-2003, 04:07
Weg met de autochtonen uit ons land!!!! :stout:
minous21
09-04-2003, 22:15
Origineel gepost door VanBasten
Beste Minous,
Het moet erg moeilijk zijn om hier te wonen als je hart bij de mensen in 'het oosten' is. Maar toch, ik hoop niet dat je stopt met bruggenbouwen, want mensen als jij zijn hard nodig hier in 'het westen'. We moeten hoe dan ook de problemen die er in de rest van de wereld zijn tussen moslims en niet-moslims niet naar Nederland importeren en daar zijn bruggenbouwers voor nodig. Ik hoop dat je hart zich niet vult met haat, maar dat je positief blijft denken.
Ik weet dat ik misschien makkelijk praten heb als autochtoon, maar toch wilde ik het even kwijt.
Liefs,
VanBasten
Hallo beste voetballer van de wereld ;) ,
Bedankt voor je reactie en begrip! Mijn hart vult zich gelukkig niet zo snel met haat. Ik heb de hele situatie toevallig vandaag besproken met een goede (nederlandse) vriendin/ collega.....en ik ben een beetje opgelucht :(
Ik zal altijd positief blijven.....altijd bruggen proberen te bouwen....ik hoop dat er meerdere mensen zo zullen denken!
Liefs,
Minous
GeenLeven
09-04-2003, 22:38
Hoi Meid,
Je loopt met dezelfde gedachte als mij. Ik ben hier geboren, maar met de recente gebeurtenissen denk ik ook van What the F. uck doe ik hier ?!
Begrijp me niet verkeerd, ben blij dat we hier zijn. In marokko had ik het denk niet gered. Maar met al die beelden wordt ik gewoon zo depri soms, dat ik het journaal gewoon expres niet bekijk. Ik heb ook nooit grote anti-amerikaanse gevoelens gehad tot na 11 september en nu met deze oorlog is het alleen maar gegroeid. En als de vs strax inderdaad een ander arabisch land aanvallen dan zal de haat alleen maar toenemen, want dan ga ik het echt zien als een oorlog tegen de islam ipv tegen terrorisme.
Maar goed je staat dus niet alleen in die gedachte.
Insa'allah zullen we ons weer gauw 'normaal' voelen.
Take Care a gti
minous21
09-04-2003, 23:17
Origineel gepost door Cartman
Hoi Meid,
Je loopt met dezelfde gedachte als mij. Ik ben hier geboren, maar met de recente gebeurtenissen denk ik ook van What the F. uck doe ik hier ?!
Begrijp me niet verkeerd, ben blij dat we hier zijn. In marokko had ik het denk niet gered. Maar met al die beelden wordt ik gewoon zo depri soms, dat ik het journaal gewoon expres niet bekijk. Ik heb ook nooit grote anti-amerikaanse gevoelens gehad tot na 11 september en nu met deze oorlog is het alleen maar gegroeid. En als de vs strax inderdaad een ander arabisch land aanvallen dan zal de haat alleen maar toenemen, want dan ga ik het echt zien als een oorlog tegen de islam ipv tegen terrorisme.
Maar goed je staat dus niet alleen in die gedachte.
Insa'allah zullen we ons weer gauw 'normaal' voelen.
Take Care a gti
Hoi,
Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt...zowel moslims als niet moslims kunnen zich zo voelen!
Ik hoop uit het diepste van mijn hart dat er snel vrede komt........en dat dit alles niet erger gaat worden en zal leiden naar "kruistochten".......
Liefs Minousje
Als alles zo slecht kan lopen dan is het inscha Allah ook mogelijk dat alles de tegenovergestelde richting kan gaan. Dat is een van de diegene die me staande houdt...
Allah oe akbar en zijn liefde ook.
MrEsco
Origineel gepost door HeyoanTX
Een hemelse brug tussen het Westen en het Midden Oosten is nu juist gebouwd. Ik kijk naar t.v en zie hoe het Westen gemene dictators verwijdert uit het Midden - Oosten. Dan weet ik dat bevrijding en vrijheid voor het Iraakse volk voor de deur staat.
Je selectieve kijk gebiedt je het feit dat de ene dictator weldra door de andere wiens handen eveneens met bloed besmeurd zijn wordt ingenomen over het hoofd te zien. Goh, nee, je hebt gelijk. Die weduwen en wezen zien vast wel in dat die slachtingen van God Bless America vrijheid en democratie zullen brengen. Die paar doden en terroristenkweekvijvers nemen ze er natuurlijk gewoon op de koop toe.
En nu maar hopen dat Irak even imperialistisch wordt. I.c.m een flinke dosis conservativiteit natuurlijk. :moe:
hhtWillem
11-04-2003, 09:07
Origineel gepost door minous21
Liefs Minousje
Ik denk dat je je haat niet alleen op het " westen" moet richten.
Als je objectief kijkt en jezelf afvraagt hoe mensen in de wereld leven zul je toch tot de conclusie komen dat men in het westen, ondanks dat je het niet met alles eens hoeft te zijn, wel hun mening kunnen zeggen, zoals ook jij hier, en dat is in grote delen van de wereld helaas niet zo.
Kun jij 1 islamitische staat noemen waar echte democratie heerst?
Ik helaas niet. En niet dat onze denkbeelden nou zo nodig overal moeten gelden maar als mens heb je tenminste recht op " vrijheid" .
En in al die landen ontbreekt dat.
Het is voor ons makkelijk praten vanuit een vrij land waar je mag roepen wat je wil.
Ik hoop dat je toch bruggen blijft bouwen.
Hier kun je dat tenminste.
Er zijn vele landan waar je wordt vervolgd als je dat alleen al roept, laat staan als je er echt aan begint.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.