Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mag je met iemand trouwen die....

Najib26
11-10-2005, 04:27

Het vinden van een partner op Internet. Vraag: Ik ken vele meisjes die afspreken via het internet en als ze samen goed begrijpen en alles verloopt naar wensen dan gaan ze met elkaar trouwen, Nu zou ik echt wel willen weten of dat nu eigenlijk mag of niet... Alvast bedankt Antwoord: In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige. Allah de Verhevene zegt in de Qor'aan: "En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij onder jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt." (Soerat ar-Roem, aya 21) Beste zuster, het vinden van een geschikte echtgenoot behoort zeker tot de aangemoedigde daden binnen de Islam. De Profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Wanneer een persoon naar jullie toekomt, wiens geloof en zijn gedrag jullie tevreden stelt, huw (je vrouwelijke familielid voor wie je zorgt) dan aan hem, want als je dat niet doet zal er een fitnah ontstaan en groot verderf op de aarde." (Overgeleverd door al-Tirmidhi en Sahih geclassificeerd door Al-Albaani in Sahih Sunan al-Tirmidhi, 1084) De manieren waarop een persoon de geschikte echtgenoot kan vinden is individueel door de persoon te bepalen, mits hij de Islamitische grenzen in acht neemt. De Profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft ons gewaarschuwd voor het mengen van de twee seksen, toen hij zei: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Overgeleverd door Ahmed) Relaties buiten het huwelijk zijn niet toegestaan binnen de Islam, zie hiervoor vraag 052 in onze database. Het is mogelijk dat iemand een persoon ondervraagt via internet om erachter te komen wat voor persoon hij voor zich heeft. Als een jongen interesse heeft in een meisje dient hij naar haar ouders te gaan om haar hand te vragen. Natuurlijk mag de man de vrouw zien voor het huwelijk en met haar praten, met nabijheid van een mahram. Deze restricties bestaan om psychische problemen te voorkomen, want hoeveel mensen lijden niet aan "liefdesverdriet" als gevolg van een gebroken relatie (verkering etc)? We kunnen dus concluderen dat internet een middel kan zijn om een geschikte echtgenoot (echtgenote) te vinden, mits het binnen de Islamitische perken blijft. En Allah weet het het beste. Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com

Lella_Roosje
11-10-2005, 09:27
:o wat had je gezien een man of mannen of jouw man:D heeft hij ook van die lekkere tanden waar je een boom mee kan zaagen:D Ik heb heel veel mannetjes gezien.. :hihi: Maar DE man moet ik nog vinden.. :o Of beter gezegd; hij moet mij vinden.. :D

Lella_Roosje
11-10-2005, 14:24
:o insch allah Incha Allah meid.. Ik wens hem heel veel sterkte toe..:o

MissIkke
11-10-2005, 14:33
En de.. groentenmarkt! :ego: En vergeet natuurlijk niet de slager!:hihi:

Lella_Roosje
11-10-2005, 14:51

En vergeet natuurlijk niet de slager!:hihi: Hoe kan ik die nou vergeten?! :o

Pagina's : 1 [2]