Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Turkse student wint Nokia Design Awards

Pagina's : [1] 2

Abu_Charafedine
04-10-2005, 14:07

Turkse student wint Nokia Design Awards AMSTERDAM - De 23-jarige student Tamer Nakisçi heeft de Nokia Design Awards gewonnen. Nakisçi heeft een futuristische uitziende telefoon ontworpen die geheel van vorm kan veranderen. Hij heeft zijn ontwerp de Nokia 888 genoemd. De doelgroep van Nakisçi's Nokia 888 is jonge consumenten. "Deze mensen zijn zeer mobiel en hebben constant op verschilende manieren interactie. Mijn ontwerp past zich aan naar moment, plaats en functie." De gedachte erachter is dat de 'perfecte vorm niet bestaat'. http://www.nu.nl/img.db?603167+s(350!x230!) Het apparaat maakt volgens de ontwerper gebruik van vloeibare batterij, spraakherkenning en een flexibel touchscreen. "Je hoeft de Nokia 888 niet per se in je zak of om je pols te dragen. Je kunt het overal dragen, in elke vorm. Je kunt hem rollen, buigen, of op je kleren schuiven", aldus Nakisçi. De jury van de Nokia Design Awards besloot Nakisçi's ontwerp te belonen met de eerste prijs. "Dit verfrissende, nieuwe idee is perfect uitgevoerd", aldus het oordeel van de jury. "De telefoon vertelt gebruikers wat er gebeurt (bijvoorbeeld als er wordt gebeld) door van vorm te veranderen. Hij werkt zonder toetsenbord en lijkt gemakkelijk in gebruik. Een simpel maar stijlvol en futuristisch design: de Nokia 888 is slechts 0,5 cm dik! Goede grafische uitvoering. In z'n geheel uitstekend." http://www.nu.nl/img.db?603168+s(350!x263!) Nakisçi heeft een animatie (.zip) van zijn ontwerp op zijn website geplaatst. Nakisçi krijgt een geldprijs van 5000 euro, een reis naar het hoofdkantoor van Nokia in Helsinki en een ontmoeting met de Nokia ontwerpers. http://www.nu.nl/img.db?603166+s(350!x190!) http://www.nu.nl/news/603162/131/Turkse_student_wint_Nokia_Design_Awards.html

merjemke
04-10-2005, 14:13
cool... vraag me af wanneer die uitkomt

Abu_Charafedine
04-10-2005, 14:14
Hierbij feliciteer ik u met het plaatsen van uw eerste NIET ellendige nieuws :goedzo: Dat er meer moge volgen,.... ;) Haha! Ellendig nieuws? Anyway, heb je de telefoon gezien? Ziet er wel gaaf uit! ;)

miss_z84
04-10-2005, 14:17
Zow da ziet er echt gek uit! haha net of t n blaadje is...met plaatjes...en daar kan je mee bellen! Soebhanallah...technologie van tegenwoordig heh!

Abu_Charafedine
04-10-2005, 14:18

maareeh doet ie het ook?Ga jij maar KAAS eten, dan komt het wel goed met je! :hihi: P.s. misschien dat jij dan ook OOIT iets zal betekenen voor HOLLAND. ;)

Abu_Charafedine
04-10-2005, 14:20
Zow da ziet er echt gek uit! haha net of t n blaadje is...met plaatjes...en daar kan je mee bellen! Soebhanallah...technologie van tegenwoordig heh!Inderdaad, en nog ontwerpen door een Turkse Moslim! :goedzo:

MaRouaN
04-10-2005, 14:22
Goed gedaan hoor :goedzo:

Abu_Charafedine
04-10-2005, 14:32
Waarom nou weer zo simpel met je kaas,..:moe: Gister trouwens die reportage over die Turkse meiden die een rijschool voor moslima's/vrouwen zijn begonnen? Van 1 van hen heeft de vader een bedrijfje die Turkse kaas maakt :cool:Ja, hij gaf een domme opmerking, vandaar die response. ;)

gangster86
04-10-2005, 14:33
a mense dit is niet werkende telefoon gewoon een ontwerp dus niet denke dat ie uitkomt wel mooi

Abu_Charafedine
04-10-2005, 14:44
Ik zie nergens staan dat hij moslim is,...ook niet op zijn eigen site,...want dat doet voor hem waarschijnlijk niet ter zake om dat te vermelden, of hij het nou wel of niet is:moe: Maar voor jou is het blijkbaar wel erg belangrijk. Ik ga dr van uit dat deze Turkse mo_SLIM een moslim is. Maar jah, zulke mensen als jij, willen dat graag niet horen noch geloven. Omdat jij vaak op M.NL beweerden dat moslims achterliepen met hun technologie. :moe: Ondanks het bewijs dat ik hier heb gezet, geloof jij dr niet in, dat is ook niet belangrijk, dat is jou zaak. ;)

TurK__
04-10-2005, 15:52
Gekke telefoon:maf: Maar voor de tijd dat die telefoon uitkomt ben ik een van die ouderen die ouderwets is en niet weet hoe zo een ding werkt:hihi:

Einherjer
04-10-2005, 15:58
Ik ga dr van uit dat deze Turkse mo_SLIM een moslim is. Maar jah, zulke mensen als jij, willen dat graag niet horen noch geloven. Omdat jij vaak op M.NL beweerden dat moslims achterliepen met hun technologie. :moe: Ondanks het bewijs dat ik hier heb gezet, geloof jij dr niet in, dat is ook niet belangrijk, dat is jou zaak. ;) Maakt het iets uit welk geloof die knaap aanhangt? voor mijn part is ie Aleviet,en wint ie de Nobel prijs.:D

TurK__
04-10-2005, 16:02
Maakt het iets uit welk geloof die knaap aanhangt? voor mijn part is ie Aleviet,en wint ie de Nobel prijs.:D Aleviet is ook een Turk.. En allevieten zijn ook Moslim, alleen ze aanhangen een ander stroom, zoals sjieten sunnieten enz..;)

KILL SWITCH
04-10-2005, 16:36
Maakt het iets uit welk geloof die knaap aanhangt? voor mijn part is ie Aleviet,en wint ie de Nobel prijs.:D Of Proesniean:hihi: :hadj: :banana:

TurK__
04-10-2005, 16:47

Als het maar geen kaaskop is:hihi:

Pagina's : [1] 2