Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Dames vanavond kijken op ned 1

abdel_nador
03-10-2005, 20:51

Documentaire over geëmancipeerde moslima’s Posted in Maatschappij by Rashied on the oktober 2nd, 2005 Het gaat goed met de emancipatie van allochtone vrouwen. Volgens onderzoek van de Nederlandse Gezinsraad zijn allochtone vrouwen die in Nederland zijn geboren geëmancipeerder dan hun mannen, en dat leidt vaak tot spanningen binnen de relaties. NCRV Dokument ‘De Lessen van Tülay, Bahar en Naima’ volgt drie jonge moslima’s in Amsterdam-West, die een eigen rijschool bezitten. Hun zelfstandigheid straalt af op de groeiende klantenkring. De Marokkaanse Naima, een alleenstaande moeder, haalde al snel haar rijbewijs om onafhankelijk te kunnen zijn. In haar buurt werd ze als een voorbeeld gezien voor andere jongeren. Als haar huwelijk stukloopt, besluit Naima haar middenstandsdiploma te halen en richt ze haar eigen rijschool op. Taalbarrières, religie, familie: allerlei factoren maken het voor moslima’s moeilijk om een rijschool binnen te stappen. Deze vrouwen kunnen terecht bij Tülay, Bahar en Naima. Ze begrijpen de wereld van hun leerlingen en, niet onbelangrijk, zijn van dezelfde sekse. Voor veel islamitische vrouwen is het tenslotte niet gepast om bij een mannelijke instructeur in de auto te stappen. Tülay, Bahar en Naima kennen de hindernissen die hun leerlingen moeten nemen. Rijdend door Amsterdam leren zij hen niet alleen hoe ze een auto moeten besturen, maar ook hoe belangrijk het is om hun dromen na te jagen. Uitzending: Maandag 3 oktober om 23.05 uur, NCRV, Nederland 1 Herhaling: dinsdag 4 oktober om 15.05 uur NCRV, Nederland 1 1

Mozhima1
03-10-2005, 21:09
Salem, Ik ga zeker kijken. Ik ken Tulay en haar man persoonlijk en ik vind hun gewoon toppie. Dus meiden en heren: kijken! Wasalem

Old_Oem_Ishaaq
03-10-2005, 21:24
Gutte...wéér zo'n programma waarin 'geemancipeerde' vrouwen aan het woord komen en vertellen hoe de Islam eigenlijk in elkaar zit. Dit zou ik voor geen goud willen missen (ahum!)

abdel_nador
03-10-2005, 23:04
Gutte...wéér zo'n programma waarin 'geemancipeerde' vrouwen aan het woord komen en vertellen hoe de Islam eigenlijk in elkaar zit. Dit zou ik voor geen goud willen missen (ahum!) :hihi:

lMlaestro
04-10-2005, 00:07

Ik heb net gekeken en ik heb veel bewondering voor deze vrouwen. Echt mooi om ze zo te zien doorzetten om hun dromen waar te maken :) Walah ik was zelfs ook blij toen Serife het had gehaald :D Het deed me weer een beetje aan mezelf denken :o