Bekijk originele versie : Hoe ver mogen we gaan als 'marokaanse' meisjes??
Selaam,
Ik zit met een schuld gevoel waar volgens mij veel marokaanse meisjes me zitten; namelijk wat moet je nou doen als je een relatie heb met een niet-moslimse jongen...
En hoe ver mag je nou eigenlijk gaan met een jongen als een moslimse meisje.. ik bedoel moet je je behoeftes laten of..
Hoor graag antwoord van jullie
Alvast shoekran
:rolleyes:
Magrabia
Origineel gepost door MiSsa
Selaam,
Ik zit met een schuld gevoel waar volgens mij veel marokaanse meisjes me zitten; namelijk wat moet je nou doen als je een relatie heb met een niet-moslimse jongen...
En hoe ver mag je nou eigenlijk gaan met een jongen als een moslimse meisje.. ik bedoel moet je je behoeftes laten of..
Alvast shoekran
Magrabia
Waarom zou je een schuldgevoel hebben? Voor je ouders/omgeving of je geloof? En is de liefde te sterk om er een eind aan te zetten? Of interesseren toch geen van beide?
Hoe ver mag je gaan als Moslim meisje? Je mag geen eens een vriend hebben, dus zover mag je al niet, laat staan zoenen. ;)
pannenkoek
05-05-2002, 16:19
he missa, laat me raden:
zeker een of andere anti uit spijkenisen heeft aan je gezeten.
kijk als het nou een moslim was kon ik nog mild zijn, maar een niet moslim die je alleen maar gaat playen en vieze dingen met je gaat doen, en waar je vervolgens later dan over een paar maanden weer een topic start, maar dan met als titel 'IK HEB SPIJT'
nou sorry hoor.
de groeten
Origineel gepost door pannenkoek
he missa, laat me raden:
zeker een of andere anti uit spijkenisen heeft aan je gezeten.
kijk als het nou een moslim was kon ik nog mild zijn, maar een niet moslim die je alleen maar gaat playen en vieze dingen met je gaat doen, en waar je vervolgens later dan over een paar maanden weer een topic start, maar dan met als titel 'IK HEB SPIJT'
nou sorry hoor.
de groeten
Dit berichtje vind ik een beetje onrespectvol. Onrespectvol tegenover Anti's en tegenover Missa zelf. Hoezo als hij moslim was kon je nog MILD zijn? Waarom ga je ervan uit dat een NIET-moslim een Marok. meisje alleen zal gebruiken voor "vieze dingen"? Dit is alle niet-moslims over 1 kam scheren en nogmaals onrespectvol.
En het gaat hier om een marokaanse jongen en niet om een anti of hoe je het ook ziet...
Hy heeft er voor gekozen om geen moslim te zijn en vind het daarom heel jammer en snap niet dat mensen meteen weer denken dat het om een anti gaat ofzo.. ik bedoel kijk om je heen is het standaard als je een marokaan ben meteen een moslim bent..(was dat maar zo dan hadden wij meisjes denk ik niet zo ver hoeven zoeken) en nogmaals ik wou alleen weten hoe jullie er eens overdachten>>haal je hem over of dumpen..?
mahasalama.. :zwaai:
meisje het enige wat ik je wil zeggen.....is haal alles uit de kast en haaal hem over......zie dit als een soort plicht....doe je best en hopelijk gaat het je lukken.....als hij zijn gedachtens veranderd en bekeert zich dan zal jij hiermee heeeel veel hassanaths krijgen en god zal je belonen........ maar als hij zich niet wil veranderen jaah dan neem je maar afstand.....vind ik!
moehiem heeeeel veel sterkte :zwaai:
En het gaat hier om een marokaanse jongen en niet om een anti of hoe je het ook ziet...
Hy heeft er voor gekozen om geen moslim te zijn en vind het daarom heel jammer en snap niet dat mensen meteen weer denken dat het om een anti gaat ofzo.. ik bedoel kijk om je heen is het standaard als je een marokaan ben meteen een moslim bent..(was dat maar zo dan hadden wij meisjes denk ik niet zo ver hoeven zoeken) en nogmaals ik wou alleen weten hoe jullie er eens overdachten>>haal je hem over of dumpen..?
mahasalama.. :zwaai:
Missa, zo zie je maar dat men zijn vooroordeel al klaar heeft staan.
Kempoeman
05-05-2002, 17:39
Salaam Aleikum,
Ik snap heel goed waarom je deze vraag stelt. Eigenlijk heb je hem zelf al beantwoord, maar wil je weten hoe anderen er over denken. Je weet dus dat je iets tegen de islamitische normen en waarden in doet, maar wil toch de reactie van anderen horen. Nou weet je wat ik er van vind? Je maakt de verkeerde keuze om voor een niet moslim te kiezen. Ook al is hij aantrekkelijk voor je en verlang je naar hem. De beste keuze voor een moslim is om iemand met dezelfde religie te kiezen. Maar aan de andere kant, als jezelf ver staat van het geloof, zul je dit natuurlijk niet begrijpen en toch jouw eigen keus doorzetten.
Kempoeman
05-05-2002, 17:49
Ik wilde dit nog even toevoegen. Je hebt het over behoeften hé. Dat vind ik nou typisch zo'n bedenksel van het westen. Nee, ik snap heel goed dat je niet je 'behoeften' bedoelt, zoals eten en toilet, maar je bevredeging van je verlangens. Dat is toch heel wat anders dan behoeften. Behoeften zijn namelijk dingen die je moet doen omdat dit zo biologisch is geregeld door de natuur (dit alles is een schepping van Allah). Als je deze dingen niet zou zou dat schadelijk voor je kunnen zijn. Bijvoorbeeld je moet eten anders sterf je van de honger.
Dus ik vind dat dit nooit een excuus voor iets mag zijn!
SaraZena
05-05-2002, 18:12
Origineel gepost door MV720
Niet verder dan de keuken :D
niet verder dan ******????????
SaraZena
05-05-2002, 18:13
hahaha, ik zie het nu pas, ik dacht dat er n euken stond, maar er staat keuken :o
oeps
Kempoeman
05-05-2002, 18:23
Precies, dat is nou wat ik bedoelde
SaraZena
05-05-2002, 18:26
Origineel gepost door MV720
sabrinat
je naam zegt genoeg oversexte puber :rolleyes:
sabri nat :D
kom maar hier , dan laat ik je zien hoe oversext ik ben!!
en btw, ik ben geen puber!!!!!!!!!
Sorry dat ik dit moet zeggen, maar wat is dit een ONZIN topic. Pffffff, hoe ver mag je als Marokkaans meisje gaan.... Hoe ver je maar wilt meisje. Sta alleen achter de keuzes die je maakt. Denk hierbij niet aan je vriendje. Doe niks alleen voor hem. Als je vanuit de Islam kijkt, mag je niet eens een vriendje hebben. Laat staan een niet-moslim.
Groetjes Houda :p
Selaam,
Alvast shoekran
Magrabia
SaLaaM..
Uhm.. Ik ben blij dat jij een berichtje hierover hebt ingeschreven.. Ik zit een beetje met het zelfde probleem.. Maar tog niet helemaal hetzelfde.. Ik zal het uitleggen:
''Ik ben een Nederlands meisje..Maar heb een moslim vriend... Daarom zou ik als ik iets ouder ben me best willen bekeren tot moslim.. Maar dan zal ik denk ik best wel een soort schuldgevoel hebben omdat ik me dan eigenlijk nooit aan de regels van Allah gehouden toen ik jonger was.. Ik weet dat dat nergens voor nodig is, maar tog kwam dat bij me op toen ik jou verhaaltje las..''
Nou.. Over jou..?! Ik vind niet dat je je schuldig moet voelen.. Ik weet niet wat je al met die jongen heb gedaan of nog van plan bent om te gaan doen maar om je gvoel hoef je je niet schuldig te voelen.. Ieder meisje..Maar ook jongens hebben dat.. Hebben bepaalde behoeftes en willen graag experimenteren (Of hoe je het ook wil zeggen).. Of je het niet doet vanwege je geloof of je ouders of vrienden wat dan ook.. Dat is het keuze meer van andere.. Maar niet helemaal van jezelf.. Ik weet niet hoe oud je bent.. maar misschien heeft dat er iets mee te maken.. Misschien kun je nog het respect opbrengen om voor je geloof te gaan en nog te w8en met je gevoelsuiting.. Ik denk dat je er een x goed over na moet denken .. Maar ik twijfel er niet aan dat je dat niet eerder hebt gedaan.. Wat ik eigenlijk gwoon wil zeggen.. Is dat je er over moet denken wat je eerder (zou) kiest (zen).. Kies je voor jezelf en je gevoels uiting of voor je geloof.. Denk er eens over na en dan hoor ik graag je reactie..
Beslama..=XxX= Habibti..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.