Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Dames uit Tetouan help!!!!!!

Pagina's : [1] 2

layla82
30-09-2005, 01:21

Salaam beste zusters, Ik heb jullie hulp hard nodig, t gaat namelijk om t volgende:ik ga volgende zomer inschaallah trouwen met een hele lieve jongeman uit Tetouan, ben zelf berbers. Ik weet niet hoe een bruiloft in tetouan verloopt, t enige wat ik weet is dat hij me komt ophalen en dat we dan naar een ksar in Tetouan rijden waar het feest verder zal worden gehouden. Hoe zit het met de kleding, met het eten? Ik heb gehoord dat mn eerste jurk waarmee ik de zaal binnen kom wit moet zijn, is dit tevens ook de jurk van de l3maria? Ik heb ook gehoord dat de bruid door 4 vrouwen wordt gedragen in de l3maria, deze dames komen de zaal steeds binnen met de bruid en gaan steeds met de bruid mee als ze een ander lebsa moet dragen, ze zeggen ook slaat oe slaat enzo . hebben jullie een nummer van een van die dames? En klopt het dat wanneer de bruid bijna weggaat dat de gasten dan lhrira krijgen? Kan iemand me ook adressen geven van goede neggafe s in Tetouan, van goede cateringbedrijven, van goede mannelijke bands? Kan iemand me alsjeblieft hierover adviseren? :confused: :confused: :confused: alvast bedankt beste zusters

Wish
30-09-2005, 09:12
Je eerste lebsa is niet wit meid. Ik ben zelf tetouania en vorig jaar getrouwd. De eerste lebsa mag in een kleur zijn die je wilt. Jij komt eerst alleen binnen en je man komt daarna met zijn familie en een grote bos bloemen binnen en gaat naast je zitten. De tweede lebsa is wit en jij en je man komen dan samen binnen. bij de tweede lebsa wordt je in l3emaria gedragen. En als je een derde lebsa doet, dan mag deze ook in een kleur zijn die je wilt. Dus alleen de tweede lebsa moet wit zijn. Inderdaad word je dan opgetild door 4 vrouwen (sommige mensen doen mannen) en tegenwoordig komen deze vrouwen mee met de negafa dus je hoeft niet vrouwen of mannen van je familie te vragen je te tillen. Dus moet je als je een negafa zoekt erbij zeggen dat je vrouwen/mannen wilt die je gaan tillen. Veel succes meid...als je nog vragen hebt pm me maar.

tempted_2_touch
30-09-2005, 10:10
beste meid, zoals wish al zei je hoeft niet de eerste jurk in een witte kleur aan te hebben maar de 2e pas. de vrouwen die je gaan optillen die noemen wij in tetouan de Negaffa en de vrouw die je opmaakt ziyana of meshta. het eten wordt meestal na je 2e jurk geserveerd gewoon kip met zaitoun en vlees met barkok. je kan moeilijk een lopend buffet doen he :hihi: met zoveel mensen. De hrira wordt vaak gedaan bij een lange bruiloft die tot in de ochtend door gaat omdat jah anders verhongeren de mensen dus vaak als het laat word dus rond 3 4 5 uur wordt dat geserveerd. ik ken geen goede caterings in marokko heb er geen verstand van maar er zijn een paar ziyana's die best geod zijn in tetouan: nadia sebtaouia uit tetouan zij schijnt erg goed te zijn en werkt door heel marokko. zelf weet ik dat Seloua uit amsterdam/amersfoort ook tetouan komt en misschien daar werkt haar tante die in tetouan woont is ook heeel lang ziyana. en verder heb je nadia uit maasstricht die komt ook tetouan en is voor mij da bommmmmmmmmmb echt een topper:goezo: als Zaal of Ksar zal ik je aanraden om Kasr Zohour te nemen maa rmoet je wel snel reserveren die zit altijd vol je hebt er genoeg ruimte en is heel groot en midden in het centrum van tetouan dus ook makkelijk voor de mensen te vinden. Voor de rest zijn er hotels die je kunt gebruiken zoals Chams, Hamama en Safir (volgens mij is safir verbouwd maar weet niet zeker) OOk eenhele mooie lokatie is Bered richting Cabo Negro een absolute topper is die zaal heel mooi van binnen en buiten. Ik heb dit jaar ook nieuwe richting cabo negro gezien een hele groote zaal net een paleis met een hele mooie tuin waarin je fotos kunt maken maar daar kan je vragen aan zijn fam in marokko of ze daarvoor willen informeren. Ik wil je ook nog een advies meegeven! Ik weet niet of het bij alle Tetouanien zo is maar neem niet te veel familie mee want dat is "7shoma" (niet fatsoenlijk of sow weet niet hoe je in het nederlands zegt) maar neem bv. 2 tantes en ooms mee en 2 susjes of broers of en nicht je en neef zeg maar. Ik weet niet precies waarom maar zo gaat dat meestal. Maar meid ik wens je veel succes met je bruiloft en alles er om heen voor vragen kun je altijd bij me terecht. :D xxx tempted

tetouania89
30-09-2005, 10:22
beste meid, zoals wish al zei je hoeft niet de eerste jurk in een witte kleur aan te hebben maar de 2e pas. de vrouwen die je gaan optillen die noemen wij in tetouan de Negaffa en de vrouw die je opmaakt ziyana of meshta. het eten wordt meestal na je 2e jurk geserveerd gewoon kip met zaitoun en vlees met barkok. je kan moeilijk een lopend buffet doen he :hihi: met zoveel mensen. De hrira wordt vaak gedaan bij een lange bruiloft die tot in de ochtend door gaat omdat jah anders verhongeren de mensen dus vaak als het laat word dus rond 3 4 5 uur wordt dat geserveerd. ik ken geen goede caterings in marokko heb er geen verstand van maar er zijn een paar ziyana's die best geod zijn in tetouan: nadia sebtaouia uit tetouan zij schijnt erg goed te zijn en werkt door heel marokko. zelf weet ik dat Seloua uit amsterdam/amersfoort ook tetouan komt en misschien daar werkt haar tante die in tetouan woont is ook heeel lang ziyana. en verder heb je nadia uit maasstricht die komt ook tetouan en is voor mij da bommmmmmmmmmb echt een topper:goezo: als Zaal of Ksar zal ik je aanraden om Kasr Zohour te nemen maa rmoet je wel snel reserveren die zit altijd vol je hebt er genoeg ruimte en is heel groot en midden in het centrum van tetouan dus ook makkelijk voor de mensen te vinden. Voor de rest zijn er hotels die je kunt gebruiken zoals Chams, Hamama en Safir (volgens mij is safir verbouwd maar weet niet zeker) OOk eenhele mooie lokatie is Bered richting Cabo Negro een absolute topper is die zaal heel mooi van binnen en buiten. Ik heb dit jaar ook nieuwe richting cabo negro gezien een hele groote zaal net een paleis met een hele mooie tuin waarin je fotos kunt maken maar daar kan je vragen aan zijn fam in marokko of ze daarvoor willen informeren. Ik wil je ook nog een advies meegeven! Ik weet niet of het bij alle Tetouanien zo is maar neem niet te veel familie mee want dat is "7shoma" (niet fatsoenlijk of sow weet niet hoe je in het nederlands zegt) maar neem bv. 2 tantes en ooms mee en 2 susjes of broers of en nicht je en neef zeg maar. Ik weet niet precies waarom maar zo gaat dat meestal. Maar meid ik wens je veel succes met je bruiloft en alles er om heen voor vragen kun je altijd bij me terecht. :D xxx tempted je hebt helemaal gelijk meid :goedzo: neem gewoon dichtbijzijde familie de belangrijkse zoals ze zei en die ksar zohour vind ik ook mooi is in de stad dus iedereen kan dan komen en je bered is ver voor de meeste mensen want je kunt daar moeilijk een taxi pakken en moet gebracht en opgehaald worden maar wens je veel geluk meid !!! :hadj: en welke band ga je nemen wahed mannen band had ik mee gemaakt zijnj kapot goed xxxxxjes

Wish
30-09-2005, 10:32

je hebt helemaal gelijk meid :goedzo: neem gewoon dichtbijzijde familie de belangrijkse zoals ze zei en die ksar zohour vind ik ook mooi is in de stad dus iedereen kan dan komen en je bered is ver voor de meeste mensen want je kunt daar moeilijk een taxi pakken en moet gebracht en opgehaald worden maar wens je veel geluk meid !!! :hadj: en welke band ga je nemen wahed mannen band had ik mee gemaakt zijnj kapot goed xxxxxjes Ik ben ook tetouania, maar voor zover ik weet is het juist de bedoeling dat je veel familie meeneemt, tenzij hij het thuis doet of een kleine zaal heeft. Als je met maar een paar mensen komt denken ze dat je geen familie hebt of dat niemand blij voor je is. Lekker veel mensen en gezellig doen.

tetouania89
30-09-2005, 10:45
dat ook ja hangt ervan af hoe zijn familie is want je hebt van die sommige tetouanien die niet veel mensen willen en bla bla b.v wij denja henia is je familie kunnen ze eens zien hoe de bruiloft is in tetouan hoe meer hoe gezellig maar daar moeten ze op rekenen he

layla82
30-09-2005, 12:24
Salaam beste zusters, Ik ben heel blij met jullie reacties :goedzo: , ben dan tenminste een stap verder. maar wat ik dus wilde zeggen is dat ik geen verstand heb van hun tradities. Wij hebben hele andere tradities, en als ik hem vraag hoe en wat dan zegt hij dat hij het zelf ook niet weet. Dus ik heb echt overal vraagtekens achter staan vandaar dat ik hier om jullie advies vraag, want de een zegt dit en dat ander weer dat. bovendien neem ik zowiezo niet zoveel familie mee, gewoon mn broers en zussjes, 2 ooms en 2 tantes en een paar nichten. Ik heb een zaal nodig, een goede negaffa met die dames erbij, catering dat niet al te duur moet zijn, een band, daka lmrakschia. waar moet ik beginnen en wie moet ik bellen, ik heb geen telefoonnummers en ook geen adressen waar ik naar toe kan gaan. en moet ik nu alvast beginnen met regelen? ik hoop nog wat van jullie te horen Ma3a salamaa :kus:

Wifey
30-09-2005, 12:37
Je moet jezelf afvragen of je het op de typische tetouania manier wil doen? Want dan moet je bijv ook de chedda dragen. En word je in een 3amaria naar de moskee gebracht enzo.. Misschien dat iemand anders die tradities wat beter kan uitleggen, ik haal ze altijd door elkaar. (Dhor en bnita enzo)

layla82
30-09-2005, 12:48
hoi wifey, Dat is toch dat een bruid in zo n l3amria moet zitten die dicht gaat waar brandende kaarsen in zitten toch? is dat niet gevaarlijk? straks valt er een kaars om dan zit jij in de fik. ze wordt dan naar een moskee gedragen en daar stoten ze de l3meria 3 keer ofzo, zoiets heb ik gehoord. heb een vraagje, wanneer gebeurt dit? is dat voordat de bruid naar de zaal gaat? groetjes

layla82
30-09-2005, 13:24
salaam beste zuster, lief van je dat je me wat adviezen hebt gegeven dat is ook wat ik nodig had. je had het over een ziana die in tetouan woont(sabtouia), heb je haar telefoonnummer voor me en heb je haar weleens mee gemaakt op een bruiloft? heb je misschien ook het nummer van ksar Zohar? moet ik nu alvast beginnen met regelen of ben nik nog te vroeg? Ik raak hierdoor echt helemaal gestresst wallah. zou je me hierop alsjeblieft een antwoord willen geven? alvast bedankt!!! :kus: :kus:

tempted_2_touch
30-09-2005, 19:52
salaam beste zuster, lief van je dat je me wat adviezen hebt gegeven dat is ook wat ik nodig had. je had het over een ziana die in tetouan woont(sabtouia), heb je haar telefoonnummer voor me en heb je haar weleens mee gemaakt op een bruiloft? heb je misschien ook het nummer van ksar Zohar? moet ik nu alvast beginnen met regelen of ben nik nog te vroeg? Ik raak hierdoor echt helemaal gestresst wallah. zou je me hierop alsjeblieft een antwoord willen geven? alvast bedankt!!! :kus: :kus: ik heb geen enkele nummer sorry meid en telefonisch is niet handig om te reserveren in marokko je moet het echt mondeling doen dus daar heen om ook borg aftegeven. Ik weet het is erg lastig maar ik denk niet dat er een andere keuze is en je moet vanaf nu regelen inderdaad anders ben je telaat ;)

tetouania89
30-09-2005, 20:50
hahah van dat lamaria moet je zeker doen vind ik zo appart en leuk ga je met daka marakschia en familie leden opstraat en word je naar moskee gebracht waar je hoofd keer word gestoten hahahah

layla82
01-10-2005, 15:00
Bedankt in ieder geval voor jullie adviezen lieve meiden!!! :kus:

zina_chemalia
01-10-2005, 17:48
hahah van dat lamaria moet je zeker doen vind ik zo appart en leuk ga je met daka marakschia en familie leden opstraat en word je naar moskee gebracht waar je hoofd keer word gestoten hahahah Ja, dat is zeker leuk! Moet je doen.

zina_chemalia
01-10-2005, 17:52

De zaal Bered is echt een aanrader. En mocht die vol zitten op jouw datum, dan ksar Zouhour die is ook heel mooi. En je kan ook negafa nadia uit maastricht vragen. Zij komt uit Tetouan en werkt ook in marokko. Dan heb je alvast een hele goede negafa.

Pagina's : [1] 2