Bekijk originele versie : Waarom kunnen mannen niet ziek zijn?
Salaam iedereen,
Een enorme levensvraag kwelt mij de laatste dagen: Waarom kunnen mannen zo slecht ziek zijn? De meeste dan. De mannen in mijn omgeving (waaronder mijn vader, mijn broertje, mijn vriendje, neven, vrienden etc.) nemen bij ieder pijntje een aspirientje en klagen wat af.
Toen mijn broertje een paar jaar geleden constateerde dat hij zich al 4 uur niet lekker voelde, dacht dat hij op zijn minst stervende was.
En toen ik van de zomer Pfeiffer had, dacht mijn vader dat ik pas in december weer naar school kon, natuurlijk ben ik gewoon in september weer gegaan......
En van de week was ik niet lekker, maar mijn vriendje stond erop dat ik naar de dokter ging voor pillen (ik was gewoon grieperig). Ik heb hem mijn moeder laten bellen, en die vond het helemaal niet nodig dat ik naar de dokter ging (natuurlijk). Ze lachte hem ook een beetje uit.
Maar waar komt deze mannelijke angst voor ziekzijn vandaan? Heeft het te maken dat mannen minder met pijn om kunnen gaan (vrouwen voelen zich immers elke maand wat minder)?
Wie weet het?
Liefs,
NL-girl
BESTE NL MEID,
ALS JE GOED HEBT OPGELET OP JE BIO LESSEN
WAS JE TE WETEN GEKOMEN DAT VROUWEN EEN HOGERE PIJNGRENS HEBBEN
DAT MOET OOK WEL, WANT WIJ VROUWEN ZULLEN MISSCHIEN EEN PAAR X IN ONS LEVEN DE MOOISTE WEZENS OP AARDE BRENGEN
DAN MOET JE ALS VROUW TOCH WEL FF DE PIJN KUNNEN VERDRAGEN
MANNEN VALLEN ZELFS FLAUW ALS ZE DIE NAVELSTRENG MOGEN DOORKNIPPEN, JA DAN WORDEN ZE ECHT SLAPJES. ZO ZIE JE MAAR DAT VROUWEN VEEL KUNNEN VERDRAGEN, I.T.T. MANNEN.
GREETZZZ!
aSunnyFriend
05-05-2002, 12:01
ik denk dat dit ook per man verschilt hoooor. Ik woon alleen en ga gewoon door hoor als ik ziek ben. Hoe ziek ik ook ben ik ga altijd boodschappen doen etc. Soms denk ik dat mannen gewoon naar aandacht hengelen van hun vrouwelijke huisgenoten...............
laatste keer huisarts in 1991, aspirines heb ik niet in huis.
Salahdin
BESTE SALEHDIN
SPREEK ME NIET TEGEN, IK BEN DOKTER IN SPE
IK WEET HET BETER
GEGROET
KENITRYAAAAAAAAAAAAA
(hahaha, nee hey salehdin joke, maar eerlijk waar beste vent; ik heb dit gehad met college, en mannen hebben gewoon een veel lagere pijngrens. maar om jou op te vrolijken heb ik goed nieuws voor je: vrouwen bevatten meer vet dan mannen; jullie hebben meer spieren...wel goedgemaakt nu? ;) )
aSunnyFriend
05-05-2002, 12:10
ok Kenitrya je zal zeker gelijk hebben hoor. Maar dat de pijngrens lager ligt is niet alleen het topic hier. Het gaat ook om de zeurgrens: wanneer klaag je over die pijn. Nou dan zal de zeurgrens bij mannen ook wel lager liggen........................
Salahdin
ALS JE PIJN HEBT, DAN GA JE ZEUREN JA, INDERDAAD.EN OMDAT DE MAN BIJ EEN BEPAALDE HOEVEELHEID PIJN, MEER PIJN VOELT ( IS MOEILIJK UIT TE LEGGEN ,AANGEZIEN ER GEEN SCHAAL BESTAAT VOOR PIJN, ZO VAN IK VOEL 6,7 PIJN OP SCHAAL VAN...) ZAL DIE MAN OOK EERDER ZEUREN.
MISSCHIEN OOK UIT GEBREK AAN AANDACHT? ;)
MOCHT JE MEER WILLEN WETEN. CHECK PIJN.PAGINA.NL
PS: IN TEGENSTELLING TOT SALEHDIN, GEBRUIK IK WEER WEL ZO NU EN DAN PARACETAMOLLETJES. MISSCHIEN VERSCHILT HET OOK WEL PER PERSOON. JE NE SAIS PAS!
aSunnyFriend
05-05-2002, 12:24
de een zeurt bij 1 op de schaal van 10, de andere pas bij 8 op de schaal van 10.........
Het gaat hier niet alleen over de pijngrens, ik weet dat vrouwen meer pijn kunnen 'hebben', maar ook als de mannen bijna niets voelen, of denken te voelen, beginnen velen al te klagen of worden ze bang ziek te worden en nemen ze alvast wat voorzorgsmaatregelen!
aSunnyFriend
05-05-2002, 12:28
tuurlijk mannen zijn eigenlijk grote zeuren................
I give in.
SALAHDIN
Origineel gepost door aSunnyFriend
I give in.
SALAHDIN
Maar WAAROM?
Misschien een onmogelijke vraag, maar ik stel het toch........
Origineel gepost door aSunnyFriend
I give in.
SALAHDIN
Eindelijk een man die het toe geeft.......:D
Maar je hebt gelijk NL-girl..ik zie het bij mijn twee zonen...als zij 'ziek' zijn is het net of ze halfdood zijn...terwijl hun zuster gerust een paar dagen langer rondloopt met een sluimerende griepje.....
Hoe dat komt? Ik denk dat mannen ( zelfs kleine mannetjes) graag vertroeteld willen worden als ze zich niet echt lekker voelen...maar dat wil ik ook als ik ziek ben.....
En inderdaad...de pijn grens is bij vrouwen hoger dan bij mannen...ze noemen ons vrouwen niet voor niets HET STERKE GESLACHT...... ;)
beslama Sahira.....:zwaai:
aSunnyFriend
05-05-2002, 12:39
mannen zijn gewend dat er voor ze gezorgd wordt..veel meer dan vrouwen..zeuren wordt dus enigzins beloond. Ik heb honger en er wordt iets voor hen klaargemaakt. Een vrouw heeft honger ...ga zelf maar iets klaarmaken..
S.
Origineel gepost door nl-girl
Maar WAAROM?
Misschien een onmogelijke vraag, maar ik stel het toch........
Het heeft te maken met de oertijd!
Als de men destijds een kwaaltje had dan kwam direct het gezinsleven in gevaar omdat ie dan niet in staat was om voedsel te vergaren....op jacht gaan et cetera......-de vrouwen bereidde het voedsel-.
Dus de man zal geneigd zijn om aan elk kwaaltje direct aandacht te geven. c.q. te vragen....zodat direct er voor wordt gezorgd.... zodat ie snel kan herstellen en zodoende de jacht dus de buit niet in gevaar komt.
Het is meer een schreeuw om aandacht voor verzorging dan dat de man daadwerkelijk pijn lijdt.
Guru
aSunnyFriend
05-05-2002, 21:05
Mijn complimenten guruman originele reactie )))
Salahdin
Origineel gepost door guruman
Het heeft te maken met de oertijd!
Als de men destijds een kwaaltje had dan kwam direct het gezinsleven in gevaar omdat ie dan niet in staat was om voedsel te vergaren....op jacht gaan et cetera......-de vrouwen bereidde het voedsel-.
Dus de man zal geneigd zijn om aan elk kwaaltje direct aandacht te geven. c.q. te vragen....zodat direct er voor wordt gezorgd.... zodat ie snel kan herstellen en zodoende de jacht dus de buit niet in gevaar komt.
Het is meer een schreeuw om aandacht voor verzorging dan dat de man daadwerkelijk pijn lijdt.
Guru
Dit is pas mannentaal die ik begrijp.......:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.