Bekijk originele versie : zwanger en twijfefelend
shakirabouss
26-09-2005, 11:32
hallo meiden,
ik ben zwanger( zes weken), en dat is iets waar ik heel blij om moet zijn. ware het niet dat ik het niet gepland heb. wat niet zo erg is, maar ikheblast van migraine dus ik nam allerhande pillen tot zes op een dag in de eerste weken van de ontwikkeling, daar kan er ook het meeste fout gaan. zo heb ik slaappillen genomen( temazepam) ibuprofen, codeine, coffeine, laxeermiddel......Ik ben bang dat er iets is met het kind, ik ga zo stressen dat ik niet weet of dat wel goed gaat de hele negen maanden?
shakirabouss
26-09-2005, 12:16
niemand?
ik nam tot 7 weken van alles in. ik wist namelijk niet dat ik zwanger was en je angst is begrijpelijk wallah ik was bang. want ik werd zieke n heb ook migraine, paracetamol helpt niet dus nam altijd ibuprofen en ik had antibiotica die niet gaat me zwangerschap en zo was er een hele waslijst (kom niet op de naam)
maar mijn Adam was en is Alhamdoelilah een gezonde jongen!!!
ik was eerst doodsbang dacht misschien heb ik met die medicijnen een breuk of iets veroorzaakt in zijn ontwikkeling en daarna toen ik wist dat ik zwanger was leefde ik extra gezond. al was het moeilijk. maar toch was niks mis met hem Alhamdoelilah
Aardbeitje
26-09-2005, 12:22
Het enige wat ik tegen je kan zeggen is, wacht je eerste echo af....En dan zul je het wel horen. Je kan niet 100% zekerheid hebben van die echo...Maar dat heeft niemand.
Denk altijd, allah is groot! Als hij wil dat het misgaat, dan doet hij dat ook wel zonder dat je al die medicijnen hebt geslikt. Als hij wil dat het goed gaat, dan komt het ook goed, ook al heb je die medicijnen geslikt...
Moeder_to_be
26-09-2005, 12:25
hallo meiden,
ik ben zwanger( zes weken), en dat is iets waar ik heel blij om moet zijn. ware het niet dat ik het niet gepland heb. wat niet zo erg is, maar ikheblast van migraine dus ik nam allerhande pillen tot zes op een dag in de eerste weken van de ontwikkeling, daar kan er ook het meeste fout gaan. zo heb ik slaappillen genomen( temazepam) ibuprofen, codeine, coffeine, laxeermiddel......Ik ben bang dat er iets is met het kind, ik ga zo stressen dat ik niet weet of dat wel goed gaat de hele negen maanden?
Hoi meid,
ik ben ook bang dus ik neem helmaal geen medicijnen. Wat jij hebt gedaan is al gebeurd, dus laten we hopen dat er niets schadelijks is gebeurd! Niet gaan stressen ofzo, want dat vergroot alleen de kans op hoge bloeddruk en dat is ook slecht! Gewoon genieten nu, alles ligt in de handen van Allah!
Heel veel succes en genieten he!
shakirabouss
26-09-2005, 12:27
ik nam tot 7 weken van alles in. ik wist namelijk niet dat ik zwanger was en je angst is begrijpelijk wallah ik was bang. want ik werd zieke n heb ook migraine, paracetamol helpt niet dus nam altijd ibuprofen en ik had antibiotica die niet gaat me zwangerschap en zo was er een hele waslijst (kom niet op de naam)
ik was eerst doodsbang dacht misschien heb ik met die medicijnen een breuk of iets veroorzaakt in zijn ontwikkeling en daarna toen ik wist dat ik zwanger was leefde ik extra gezond. al was het moeilijk. maar toch was niks mis met hem Alhamdoelilah
dat stelt me wel gerust, bij mij was het zo dat ik bv van de paracetamol met codeine zes per dag innam....
alhamdullilAh dathet met je kindje goed is afgelopen...! Inch Allah zal dat bij mij ook zijn. Al ben ik idd wel doodsbang. Kennis van mij zei dat ik beter het risico kon wegnemen door het af te breken, maar dat krijg ik niet over mijn hart
shakirabouss
26-09-2005, 12:28
Het enige wat ik tegen je kan zeggen is, wacht je eerste echo af....En dan zul je het wel horen. Je kan niet 100% zekerheid hebben van die echo...Maar dat heeft niemand.
Denk altijd, allah is groot! Als hij wil dat het misgaat, dan doet hij dat ook wel zonder dat je al die medicijnen hebt geslikt. Als hij wil dat het goed gaat, dan komt het ook goed, ook al heb je die medicijnen geslikt...
klopt dat vind ik dus ook!
sorry maar je wist niet dat je zwanger was menstrueerde je toch danb of hoe ben je er achter gekomen ik bedoel 7 weken en je wist niets leg aub uit
Aardbeitje
26-09-2005, 12:29
klopt dat vind ik dus ook!
Dus maak je nou maar geen zorgen, en geniet er van... :kus:
shakirabouss
26-09-2005, 12:31
sorry maar je wist niet dat je zwanger was menstrueerde je toch danb of hoe ben je er achter gekomen ik bedoel 7 weken en je wist niets leg aub uit
ik ben op de vijfde week achter gekomen, de eerste 5 weken, dus de fase van de eerste cruciale ontwikkeling heb ik dat alles genomen. ik slikte gewoon de pil, en ik wist niet wat me overkwam toen ik het hoorde. het lag eraan dat ik ziek ben geweest en een periode had van overgeven, toen nam ik een extra pil in, maar dat schijn t niet te helpen, als je een tijdje diarree hebt gehad bv of buikgriep met overgeven, dan moet je een wachttijd na de ziekte van zeven dagen aanhouden anders heb je risico zwanger te worden.
die kennis weet niet wat ie zegt!! Mijn god!!! je wilt niet weten wat ik allemaal innam ik wist ook niet dat ik zwanger was!!! en nu op dit moment is mijn kanjertje al weer 5 maanden en ik moet er niet aandenken dat ik dit allemaal had afgebroken. zo een baby kan soms veel hebben hoor. toen ik beviel bleef adam haken en kon er niet op eigen kracht uit en zijn hart daalde heel snel. we gingen met ambulance naar ziekenhuis en ze pakten zuurstof al vast want ze namen aan dat ie al zo een gebrek had dat ze dachten dat hij ook een hersenbeschadiging (Allah jehfed) kon hebben.
nou toen ie gelijk eruit kwam begon ie te gillen dat ze allemaal echt moesten lachen, want ondanks zijn hart die zo traag klopte had ie toch geen zuurstofgebrek.
zelfs de verloskundige zei toen (ze was te laat voor mijn bevalling in het ziekenhui) laat me even die wonderbaby zien.
mijn adam heeft afgelopen week al zijn eerste tandje gekregen en gisteren zie je de 2de ook al omhoog komen. hij ontwikkelt zo snel en word al een grote jongetjes.
nee meid het kan zijn dat er wat mis is , maar die angst had ik ook. ik was doodsband en als iemand ziek was dan liep ik al gauw weg want wilde geen bacterieen oplopen terwijl ik hem eerst al belast had met medicijnen en bacterie erbij....nee te veel.
ik waste mijn handen zo vaak af uit angst dat er bacterieen van buiten aan mijn handen kleven en ik bij het eten ze naar binnenkreeg. ik droeg zelfs zo een flesje met dat reinigingsmiddel waar je geen water bij nodig hebt.
nee meid ik zou het niet doen als ik jou was.
toen ik de eerste keer met de pil stopte duurde het bijna 2 weken dat ik ongesteld werd. dus de maand erop werd ik weer niet ongesteld en was op vakantie dus dacht ik ook van het laat op zich wachten en ik vond het wel oke, was toch op vakantie en wilde niet ongesteld zijn. daarbij verwachte ik niet dat het zo snel gaat heel dom maar ja. want ik keek naar mijn ma die eerste keer pas na 2 jaar zwanger is geworden, naar mijn zus die trouwde nooit pil nam en niet zwanger werd, souraida mijn zus die was al maanden lang aan het wachten en ging ook niet. nou dacht dat het in de familie zit en geduurend hele vakantie kreeg ik wel krampen dat ik steeds dacht oeps meot naar huis straks word ik ongesteld. toen we in nederland waren bleef mijn zus smeken dat ik een test moest doen maar omdat zij zo vaak was teleurgesteld wou ik geen valse hoop hebben. ik deed de test en wowwwwwwwwwwwwwwwwwww was zo blij en toen bang toen ik eraan dacht hoe ik die weken was. nam medicijnen at van alles en werd toen bang.
begrijp je :)
toen ik de eerste keer met de pil stopte duurde het bijna 2 weken dat ik ongesteld werd. dus de maand erop werd ik weer niet ongesteld en was op vakantie dus dacht ik ook van het laat op zich wachten en ik vond het wel oke, was toch op vakantie en wilde niet ongesteld zijn. daarbij verwachte ik niet dat het zo snel gaat heel dom maar ja. want ik keek naar mijn ma die eerste keer pas na 2 jaar zwanger is geworden, naar mijn zus die trouwde nooit pil nam en niet zwanger werd, souraida mijn zus die was al maanden lang aan het wachten en ging ook niet. nou dacht dat het in de familie zit en geduurend hele vakantie kreeg ik wel krampen dat ik steeds dacht oeps meot naar huis straks word ik ongesteld. toen we in nederland waren bleef mijn zus smeken dat ik een test moest doen maar omdat zij zo vaak was teleurgesteld wou ik geen valse hoop hebben. ik deed de test en wowwwwwwwwwwwwwwwwwww was zo blij en toen bang toen ik eraan dacht hoe ik die weken was. nam medicijnen at van alles en werd toen bang.
oh ik begrijp je maar ik word bijna gek
ik heb ook nooit de oil genomen en heb op de dagen gemeenschap gehad maar de eerste mnd menstrueerde ik gewoon maar heel vreemd bruin bleod en heb ee test gedaan negatief maar mn medicatie en te veel kofiie denk ik
of dacht ik .
maar nu 9 weken later heb ik ineens een bol buikje kijk als je ej hand op mn buik zou leggen zou je handpalm er in passen begrijp je en buitendat is mn buik strak en mn onderbuik is strak
en ik was inderdaad 2 weken terug misselijk
en mn borsten zijn vreemd en doen pijn :jammer:
shakirabouss
26-09-2005, 12:45
idd zo kan het ook gaan... je bent dus heel vruchtbaar, je moet dus net als mij goed oppassen met de pil, want voordat je het weet is het raak. als je niet snel zwanger wil worden zou ik je een spiraal adviseren. mijn moeder zei, deze keer als je bevalt krijg je van mij geen geneeskrachtige kruiden, je bent al vruchtbaar genoeg...( ik moest daar wel om lachen)
shakirabouss
26-09-2005, 12:46
oh ik begrijp je maar ik word bijna gek
ik heb ook nooit de oil genomen en heb op de dagen gemeenschap gehad maar de eerste mnd menstrueerde ik gewoon maar heel vreemd bruin bleod en heb ee test gedaan negatief maar mn medicatie en te veel kofiie denk ik
of dacht ik .
maar nu 9 weken later heb ik ineens een bol buikje kijk als je ej hand op mn buik zou leggen zou je handpalm er in passen begrijp je en buitendat is mn buik strak en mn onderbuik is strak
en ik was inderdaad 2 weken terug misselijk
en mn borsten zijn vreemd en doen pijn :jammer:
klinkt naar zwangerschap.........
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.