Bekijk originele versie : wie is welles gedecrimineerd met name na 11 Sept?ik wel, jullie ook ?
hallo lieve broeders en zusters
IK woon al een tijdje in Nederland maar ben nooit gedescrimeneerd . maar ik heb wel gemerkt na de aanslagen van 11 september , dat sommige nederlanders heel anders tegen me aankijken . Ik ben tenslotte moslim en de moslims hebben het gedaan denken ze .
Een voorbeeld : ik was een keer in de V&D , ik had wat gekocht en stond bij e kassa , en een mevrouw liep langs me en gaf me gewoon een dauw met haar elleboog , Ik zei er wat van toen kreeg ik meteen een grote mond terug van rot op naar je eigen land , wees blij dat je hier mag verblijven aanhanger van osama benladen zei ze
Ik ben heel erg geschrokken van haar reactie . ik heb zo iets nog nooit meegemaakt .
heb jullie ook iet van gemerkt na de aanslagen van 11 september ?
GangstaLovin
06-04-2003, 18:42
Nope ...
Corleone
06-04-2003, 18:43
Wie niet zou ik denken :verdriet:
Somaya_Riffia
06-04-2003, 18:43
Wat ze denken is er altijd al geweest...nu hebben ze alleen 'het lef' om het hardop te zeggen..Ik heb er niet zoveel last van...en als ik dat wel heb dan krijgen ze de volle laag terug :)
JA IK BEN WELEENS GEDISCRIMINEERD MAAR DAT WAS DE EERSTE EN DE LAATSTE KEER IK WERD ZOALS JIJ GEDUWD IK DRAAIDE OM EN DUWDE TERUG EN KREEG IK RUZIE MET DAT WIJF EN HEB HAAR EVEN LATEN ZIEN DAT IK HIER BEN GEBOREN
MoCrOcHiCa
06-04-2003, 20:54
ik heb en tijd stage gelopen in en winkel en daar heb ik weleens problemen gehad jah, ik draag hoofddoek en als ik ze weleens hielp bij de kassa beledigde ze me weleens maar jah schijt aan !!!
Mijn baas had me geleert die dingen gewoon te negeren en het is me tot mijn eigen verbazing heel goed gelukt, normaal benik de persoon die begint te schelden en all, maar ik zag in dat die mensen het niet verdiende om mee in discussie te gaan..
Somaya_Riffia
08-04-2003, 10:13
Origineel gepost door MoCrOcHiCa
ik heb en tijd stage gelopen in en winkel en daar heb ik weleens problemen gehad jah, ik draag hoofddoek en als ik ze weleens hielp bij de kassa beledigde ze me weleens maar jah schijt aan !!!
Mijn baas had me geleert die dingen gewoon te negeren en het is me tot mijn eigen verbazing heel goed gelukt, normaal benik de persoon die begint te schelden en all, maar ik zag in dat die mensen het niet verdiende om mee in discussie te gaan..
:goedzo: Dat is de aanpak :o :D
Oem_Lena
08-04-2003, 10:30
ik heb dat nooit meegemaakt(alhamdoeiallah)
_MaJesTeiT_
08-04-2003, 12:22
Origineel gepost door houda25
IK woon al een tijdje in Nederland maar ben nooit gedescrimeneerd . maar ik heb wel gemerkt na de aanslagen van 11 september , dat sommige nederlanders heel anders tegen me aankijken . Ik ben tenslotte moslim en de moslims hebben het gedaan denken ze .
Een voorbeeld : ik was een keer in de V&D , ik had wat gekocht en stond bij e kassa , en een mevrouw liep langs me en gaf me gewoon een dauw met haar elleboog , Ik zei er wat van toen kreeg ik meteen een grote mond terug van rot op naar je eigen land , wees blij dat je hier mag verblijven aanhanger van osama benladen zei ze
Ik ben heel erg geschrokken van haar reactie . ik heb zo iets nog nooit meegemaakt .
Salaam
Ik ben een aantal weken geleden terug geweigerd aan het loket,
omdat ik een hoofddoek draag.......
Die man zei letterlijk: ik help jou niet, want je draagt een hoofddoek en wat heb ik toen gedaan.
IK heb een aangifte gedaan bij de politie,
maar de politie had niks gedaan hoor.
Ze zeiden, als je nou bedreigd werd, okee dan kunnen
we het nog begrijpen, maar voor dit gaan het alleen
even natrekken en verder niets.......
Zulke dingen overkomen je gewoon, je kan
er niets aan doen. Je kan het negeren of je kan er iets mee
doen, maar of dat helpt, is nog maar de vraag?
Groetjes....... ;)
Bario_Woman
08-04-2003, 13:03
Origineel gepost door houda25
Ja ik ben weleens gediscirmineerd. Het zij door mijn eigen volk (berbers en arbieren onder elkaar) hetzij door andere rassen.
Ik ben zowieso voor de aanslagen een keer gediscrimineerd...maar NÁ de aanslagen voelde ik de haat gewoon. Zo erg.
Ga je in de supermarkt in de rij staan...komt er iemand achter je en maakt een kl*te opmerking over de buitenlanders.
Ik heb laatst gesolliciteerd naar een kantoorfunctie. In eerste instantie waren ze zeer positief over mijn CV en babbel.
Later belde ze terug met 'een vraag'.
Ze vroeg waar mijn naam vandaag kwam. Ik vertelde haar dat....weet je wat ze toen zij? Ow..sorry...maar ik belde je ook om te vertellen dat de functie reeds vervuld is.
Ik ben geloof ik in mijn hele leven nooit zo :boos: geweest
GrandCherokee :zwaai:
MissChica
08-04-2003, 14:12
Hahahahadat heb k ook gehad en die ouwe oma'tjes altijd nerrie wat konden hun zeiken man maar ze weten dat me moeder ned is dus gingen ze minden praten haahaha
MissChica
08-04-2003, 14:12
Hahahahadat heb k ook gehad en die ouwe oma'tjes altijd nerrie wat konden hun zeiken man maar ze weten dat me moeder ned is dus gingen ze minder praten haahaha
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.